ploppviola

Direktlänk till inlägg 30 september 2011

Min mus fungerar inte längre (FLICKA)

Av Liljenberg - 30 september 2011 14:47

så bilder från dagens ikea får vänta....

Kan inte få kontakt med datan där nere alls....utan får blogga uppifrån Pontus rum


Lämnade Jacob o Pontus på skolan o sen hem en snabb sväng o fyllde på förrådet(magen)


Sen mot Ikea för lite skrivbordsshopping.......blev ett vitt fint enkelt skrivbord till Mirres rum,hittade även en hylla att ställa på med whitebordtavla:perfekt!!Mycket nöjd:1000:kr.....perfekt för henne o bygga pussel o kunna ställa upp lite grejer o leka där,samt så tänker jag önska en rosa cdspelare åt henne i julklapp som ska stå på skrivbordet!!!!!


Sen blev de bara lite tuchpennor samt pennor till Wb_tavlan


Ville ju inte utmana ödet när jag äntligen lyckats få igenom min Ullaredsresa i oktober...  


Så nu återstår o se när detta kan bi i hopaskruvat?? Stefan älskar inte direkt ikeasaker o ännu mindre på fredagskvällarna....


Ska försöka bära in de från bilen o se om jag kan ta saken i egna händer???


Iaf så hade vi en trevlig fm där med god middag:stekt ytterfile med berne-sås,nåt gott ihopakokt rotfruktsblandat(kokt)o så pommes:mums säger jag!!! Isac tog pasta med köttfärssås dock var de för starkt men han åt liite iaf..han skulle tvunget salta dessutom innan han smakade,men de var inte drf de blivit för starkt enligt honom(vet allt kan allt hehehe)Mirre tog pasta med köttbullar o åt de sistnämda....


Barnen lekte lite på barnavdelningen o även i lekhuset dom har i matsalen där....


Träffade på Adams mamma så hon fick skjuts av oss hem till Hlm....TACK för hjälpen o bära möblerna:tyngre änn jag trodde.....


Hem o hämtade Pontus o röjde till köket.Kastade i en tvätt,tog upp tvättställningen o har nu hängt tvätt på altanen:vilket perfekt torkeväder för o inte tala om lukten tvätt får av att hänga ute.......ohhlala


Nu har även tacosgrejerna blivit hackade o satta i kylen i väntan på mysig tacoskväll   med min familj


Barnen lekt ute en stund men sitter nu klistrade vid datorer o tv-apparater:skall brytas fortare änn kvickt när jag skrivit klart här.....


I kväll ska Pontus till Fredag(kyrkan)där de är glasscafe o dom får beställa glass från en särksild meny o ha med sig en liten peng:de uppskattar ungarna!!En välbehövlig dusch ska ha ta innan o sen händer de inte så jättemycket mer här förrens IDOL:heja ROBIN;MOA;Amanda f:i den ordningen hejar jag på dom!!!!!!


I går började jag titta lite på vad jag köpt till vår bebis,nu har den ju börjat kännas på riktigt o jag fick plötsligt en riktig känsla av att snart har vi en bebis..Har varit en så lång väntan iom att vi förlorade vår "septemberbebis" o så då tills detta kännts o synts o sen oron över missfall el att den ska dö i magen.Svårt o ta till sig att de kommer faktiskt en bebsi(förhoppningsvis levande)Nu började jag så löst kolla vad jag vill ha med i klädväg till "den".....började även tänka på vad man egentligen har med sig i bb-vsäkan..den packas i god tid här..gillar o vara ute i god tid..Pontus dök upp en månad tidigare o jag gillar INTE o stå helt handfallen o  inte ha saker fixade så drf kollar jag nu så smått igenom ett o annat..Jag är förälskad i både svart o rött randigt samt kläder med stjärnor på..Även brunt o oranget gillar jag...tycker att numera kan både tjej o kille ha mer lika kläder färgmässigt änn jag tyckte för 5-6 år sedan..Klär gärna en tjej i brunnt el en kille i rött med lite ev rosa i....tråkigaste av allt tycker jag babyrosa babyblått( de där ljusa utan "knallighet" i)gillar nite ljusgrått o beiget så mycket heller,klara fina tydliga färger som påminner om villervallas kläder...


Iaf så längtar jag massor efter vår bebis samtidigt som jag älskar o vara gravid o vill vara de länge till......på måndag ska jag får se vår lilla skrutt igen:nyfiken o så förväntansfull.....

Min kusin med sambo ska ha 4 dagar innan oss o dom var på sitt ul häromdagen(28/9)o hade "råkat" se könet så dom beslutade sig för att fråga o dom ska ha en liten kille o han hade grejat o voltat o allt möjligt,visst är de så fantastiskt att barn gör så gott som likadant o att de är så förprogrammerat!!!???? Ett mirakel varje gång!!!!!!!


Ha en mysig fredag allesamamns de ska vi ha!!//M

Ps "dagens fyndigaste undanflykt":går de leka??? Nej vi ska hem o plocka..

Ok upptaget liv många har....ds





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liljenberg - 20 november 2016 18:17

Vips där gick 1 månad. Fullt upp med allt. Pusslar o trixar. Vi har firat Stefan och Isac som fyllde år Fredag o Lördag. 14åringen vill inte att jag lägger ut bilder på honom.Drf blir de utan huvud. ...

Av Liljenberg - 23 oktober 2016 23:43


Bio med töserna o lillasyster. Storkarna. Rolig men väldigt högt ljud. Fattar faktiskt inre vrf allt ska va så högt så de sprakar i trumhinnorna? Helgen slut o i morron börjar pusslet igen.Ska bli skönt med höstlov sen. ...

HIH

Av Liljenberg - 22 oktober 2016 23:38

Var en sväng på stan med denna gossen. Lätt o göra honom glad:man går in på Subway :) Miranda var oxå med. Vi var på Hih:s loppis. Köpte fyra par skor o en body till Mollies ena "bebis" Lite andra ärenden o sen till jobbet. Mirand...

Av Liljenberg - 16 oktober 2016 23:28

Pontus på väg till farmor för o fiska. Miranda o jag shoppade i går. Blev ett antal påsar. Mollie ville prova sin Hallowenmask Fixat med julklappar Jag har varit o fixat håret. Jag har dessutom lyckats gå ner 6 kg på 5 veckor. ...

Bio

Av Liljenberg - 3 oktober 2016 20:23

Lillhönans första Biobesök. Hitta Doris. Tre av barnen följde med. Även S. ...

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Skapa flashcards