ploppviola

Alla inlägg under december 2011

Av Liljenberg - 30 december 2011 12:07

Stefan kom hem så jag kunde gå i lugn o ro till min barnmorska..Barnen började kiva här så tyckte inte de var värt o lämna dom själva,trots att jag VET att dom skärper till sig när dom är själva..Skulle bara ta en kort stund där men nu löste de sig så att Stefan kunde komma...Rätt glad för man vet aldrig vilket humör madammen tänker var på heller..skulle haft med henne...

Där satt en mamma med en lite tös o hon var skrikig o väldigt rymningsbenägen..Hon kunde inte va stilla en sekund o jag såg mammans stress o jag tyckte väldigt synd om henne..Tänk de finns nog människor som inte har någon o fråga om barnvakt,kanske en man som jobbar långt borta el inte kan ta ledigt o anhöriga som antingen bor långt borta el för all del bor nära o skiter i o hjälpa sina nära,,vad vet jag!?Iaf var JAG glad att va där själv o kunna koncentrera mig på de som koncentreras skulle....


Mitt magmått har legat över kurvan innan men nu hamnade de på medellinjen o låg på 30 cm(dock aningen högre på ena sidan)

Hjärtljuden låg på 152 o den gav som vanligt flera hårda sparkar precis när bm sätter på dopplern,den lyckades vända sig tre ggr o förökte göra allt för o slippa "vågorna" Den är rätt busig o aktiv...Bra, tar jag som ett friskhetstecken,hellre busiga barn, som sagt ett tecken på liv!!! I mina ögon så får barn vara busiga jag ser de inte som om dom är ouppfostrade utan som att dom tror på sig själva,vågar ta för sig o faktiskt är friska!!När man talar senare när dom fötts så klart....


Mitt blodtryck håller sig bra o ligger på 120/70........bättre änn de brukar vara som gravid..Minns när jag väntade Isac o låg på 90/50:mådde inte vidare trevligt!!!

Fanns ingen äggvita o allt var finfint!!!

Nästa gång är 19/1....


Efteråt stack jag inom hemmakväll o handlade lösgodis,popcorn o krutklubbor o lite läsk:shit de bidde dyrt!!Uj uj men de är ju bara nyår en gång per år o då ska de finnas gott om gottis hemma tycker jag!!Dessutom är vi många truttar o mätta o olika smaker o tycker:så där finns för alla i den enorma gottepåsen som faktiskt blev två om sanningen ska fram o då fyllade jag den första  Så de blir till o fram med flaskborsten o på med grovsaltet o skurra tänder så de glöder i kväll  


Nån som är sugen så kom till Gökropsgatan  på godis alltså inte på o borsta tänder de får ni fixa själva....


Tänkte höra hur ni tycker o gör:släpper ni i väg era barn till stan själva någongång? Jag tänker att någon gång måste man tröna dom o faktiskt inse att de är egna individer,fastänn de tar emot o man vill skydda dom från allt o alltid håålla dom hemma..Jacob lyckades tjata till sig att han o Ponte skulle gå ner till stan o köpa fotbollskort..han fyller snart 13 o Pontus är ju bara 7 men Jacob tar ansvar för honom håller honom i handen o dom går ett hål så dom slipper stora vägen..så jag tänker inte i trafik utan mer på alla puckon o lockelser som finns i en stad..Nu är detta ingen storstad med knarkare i vart enda hörn men visst på stationen håller ju lite alkisar o annat "folk" till men dom skulle bara inom leksaksaffären o fick strikta order av sin mor..Jacob tröttnade o sa:JA MAMMA VI HAR FATTAT NU..Hehehehehh


Nu kom dom hem o allt hade gått bra!!!!  


Ska försöka somna lillan o sen ta en av pojkarna o köra till maxi o handla lite så får lillan sova o brossorna "passa" henne...De blir ju inte passa i den bemärkelsen men just att kunna lämna stället för hon sover ju ändå ca två timmar o jag handlar på max en...Skönt när man börjar få stora barn..dom är så duktiga mina killar!!!!


Har förresten glömt o skriva om Isac biokalas som han hade den 26 december..Han hade bjudit in de i klassen som är i hopa o jag vet att vissa tycker inte man ska dela på en klass el då killarna men i bland blir de så att man vill bjuda vissa o jag kan tycka att så länge man inte petar ut vissa fåtal så är de okej att i bland bjuda lite färre o nu tyckte Isac  de var roligt att bjuda dom som är i hopa o de var hans tjej Ida,kompisen Vincent med tjejen My o Melvin med sin tjej Emilia..Sen hade Ali en kille i klassen blivit lite ledsen o ville oxå komma...så jag tänkte att vad fasen klart han ska komma igen ska ju bli ledsen inte de som var tanken..Sen är han Isacs livvakt o de gjorde han inget att han blev enda singlen

Så vi fixade i ordning tacos o läsk o dukade fint med ballonger o smällare(såna puffar man drar i snöret så smäller de o skjuter lite såna band)

Så dom åt o pratade..Alla utom Ali åt, jag hade ändå fixat utan griskött men han ville inte äta något så de fick han ju bestämma själv såklart....sen har vi ett biorum i källaren med projektor o riktig bioduk(Stefans stora glädje o stolthet)

Där satte vi på smurfarna o där satt dom o kollade på den som små ljus o åt snacks för glatta livet..Efteråt hann dom springa runt o leka o greja i en halv timme sen var de dax o gå hem..Dom 2½ timmarna gick FORT!!Nästa gång ska vi ta tre timmar för ska dom se på film är de för lite tid.....


När alla gått hem sa Isac:visst var Ida söt!!Härligt med kärlek!!!!


Nu ska här fikas lite o sen ska lillan somna o sen ska här handlas lite mat....


Hopas ni alla får en fin ny år o ett gott nytt år på er!!!!


//M


Ps fick förresten glädjande nyheter i går..En tjej som jag iof inte känner i verkliga livet men som jag följt(i blogg) i 8 månader efter att hennes 19 måanders son tragiskt drunknade(tragiskt drunknade?De rär väl alltid tragiskt med en drunkning men de var så olyckliga omständigheter)Nu har hon fått veta att hon är gravid o hon kommer att få en liten till sommaren om allt går vägen..De är mycket glädjande tycker jag så jag önskar henne allt gott o stort lycka till!! ds






Av Liljenberg - 29 december 2011 15:43

Hemma igen efter att ha varit inne på csk från 11;:15......Kom in efter en kvart o fick remsan på magen då jag  inågra dagar kännt mindre fosteröresler.inte i antal men i kraftighet o låg o funderade i gårkväll o började oroa mig..visste att där fanns hjärtljud för jag har dopplern men iom minskad kraft i sparkarna tänkte jag att de skulle vara något med moderkakakn att den kanske gjort sitt el att bebisen trasslat in sig i navelsträngen o börjat strypas..Hispigt men saker som faktiskt kan hända o jag ringde in nu på morronen o dom ville att jag kom in för kontroll..Sagt o gjort..


Remsan visade lite höga hjärtljud o de tog ett tag innan jag fick godkännt..Därefter fick jag vännta en halvtimme innan bm kom o sa att hon hade ingen doktor som kunde kör a l för o kolla fostervatten,flöde osv så hon sa att de var bra om jag gick o köpte något att äta o likadant till en stackars tjej som oxå satt o väntade...14:40 blev den tjejen inkallad o jag klockan 14:50:inte riktigt vettigt tyckte vi!!! Visst klart man fattar att prio ligger på förlossningen med ryggbedövningar,operationer/kejsarsnitt men att sitta o väänta på detta vis var helt galet..Just o inte veta NÄR man skulle komma in värre änn att man varit papperslös juh!!!!  ..Hela tiden fylldes väntrummet av gravida kvinnor,vissa mer påverkade 'nn andra..Flera som stönade o hostade rakt ut osv..kände mig väldigt obekväm.Kom in en tjej som jobbar på nisses här i stan med mage o hon hade fått sammandragningar i vecka 28 o hade väntat sedan klockan 13 o då var klockan 14:30 hon hade fått sin första flicka i den veckan o var så klart rätt orolig!!!!!


Iaf när jag väl kom in tog de hela max tio minuter,inte att dr inte var noggrann men de var över på den korta tiden..Flödet i navelsträngen var helt hundra o gott om fostervatten,bra rörlighet på bebisen o den ligger med huvudet ner o väntar på startskottet:att födas  

Man skulle ha som regel att räkna fosterörelser på tolv timmar skulle man känna tio rörelser o gör jag inte de så skulle jag åter söka så skulle detta göras om.......


Han sa att barnent var så busigt att han hade svårt o möta flödet i navelsträngen så  de tar jag som ett gott tecken o ska nu slappna av o tackar för alla tankar o lycka till i dag!!!!


Glad att svärmor o svärfar hj'älpte mig o trolla i hopa dagen på bästa vis.....typiskt nog skulle Jacob ha fotbollscup just i dag o Pontus har väntat hgela dagen på att få åka o köpa fotbollskort o Isac på att ringa lekkompis..Ska de köra i hopa sig så kan de ju lika gärna göra de rejält då då...I morron har jag vanlig koll hos bm o ska se hur jag ska få i hopa de..Troligen får killarna va hemma o Mirre hänga på.........Ha en fin kväll alla!!//M





Av Liljenberg - 29 december 2011 10:13

Fick ringa förlossningen i dag o dom vill att jag kommer ni, så fort svärmor är här åker jag..Uppdaterar senare.....

Av Liljenberg - 28 december 2011 13:59

Blev lite reashopping i dag med Jacob o Miranda...Tog oss en promenad ner,de gick inte fort men vi tog oss fram..Märkligt hur mycket sammandragningar jag har redan bara jag går..Känns som ett kålhuvud mellan benen o de sticker till om jag ökar farten minsta lilla....

Tänk om de bara är kanske 6 veckor kvar!? I går gick jag in i vecka 32(31+0) så om 8 veckor är bf....

Så märkligt att gå och inte veta vem de är där inne,fast jag känner rörelser hela dagarna så har man inte en suck om vem de är!!?? Jag har ju en känsla om något jag tror på men man vet ju inte.....sen när man föder så är de så självklart att de var ju den man väntat på med just de könet....um spännande är de!!! Tror pojknamnet är spikat men flick finns de fler av.....


Iaf så kom vi ner till stan o började på Lindex,där var en del rea men kunde varit mer neddsänkt tycker jag nog..Köpte en fin velourkläning till Mirre som kostat 149 o nu kostade 99 o ett par leggings ord 129 NU 79 samt vanthållare till henne samt till Malte för 9.90 stycket(ord 39:90 st)Köpte även tre bebismössor i lite olika kulörer för nedsatt pris(ord 45 st nu mellan 25-35)

Kommer nog att handla mer när dom sänker lite till....o definitivt när vi vet vem bebisen är....


Vidare till Tiger där vi inte hittade något för en gångss skull,annars har dom mycket småfint till bra priser...


Jacob ville till intersport men där fanns inte heller något av intresse så vi gick vidare till Nisses o där var liite julrea(julsaker men inte mycket)var ute efter en sån tygsak med 24 små fack o lägga julklappar i till nästa jul o såg en jättefin för 449 förra veckan som jag tänkte att dom kanske skulle rea ut nu men nähä den var till fullt pris så den fick dom behålla..Fanns även en helt underbar för lite över 700....... den fick dom oxå behålla....Jacob köpte massa fotbollskort o var så glad för de var många guldkort som tex zlatan mf


Hm hade en del rea men jag köpte inget på rean utan hittade 3 pack trosor o flerpack strumpor till mig o ett par strumpbyxor till Mirre o jag betalade 18 kronor för de:resten på presentkort...


Kappahl hittade vi inget på så vi gick o köpte pölse till Jacob o pasta till mig o sen gick färden hem....Jacob var trött o trodde han gått några mil,hehehhe

Mirre somnade o vaknade först när vi kom hem....


Nu har jag avnjutit en underbar pasta o en god loka..

Har bestämt mig för att inte dricka läsk på vardagarna  o försöka låta bli snacks o godis o hålla de till helgerna...känns helt ohållbart o hålla på o kränga som jag gjort..Både för vikt o tänder så de känns bra dessa två dagar som jag klarat..Känns dock som två veckor...kommer fortsätta att äta gott(middagar osv o kakor)men som sagt läsk o godis får komma om helgerna..De kommer en tid nu efter graviditeten o jag vill gå ner till size smal igen....


Nu ska jag tvätta upp Jacobs träningskläder inför cupen i morron o sen ska de tänkas ut lämplig middag.....


Isac är hos farmor o ska sova över o Jacob kom hem därifrån i går o Pontus har varit o lekt hos Adam men nu är dom här o spelar.Ska snart sätta dom i lek,så lätta att dom fastnar vid datan i timmar de är ju mindre bra...


Annars har de inte hänt nåt större sista dagarna..Jag är trött o flåsig men försöker städa o pula lite varstans..Har packat om bebisväskan o min väska några ggr o ska packa klart snart tänkte jag......

De har även handlats på maxi några ggr i dgarna som vanligt o Jacobs rum åkte på storstädning;alltid ett stort projekt,hittade massor av försvunna saker som strumpor ca 25 stycken gömda i lådor/burkar i bokhyllan osv samt bestick tejp saxar mm..så när man gjort de rummet är man glad!!!!Bruakr passa på då han åker till sin farmor o farfar...


Stefans kusin har blivit pappa till en liten Nellie,hon kom på lillejul(uträknad den 8/1) o hon vägde 2800 gram o var 47 cm lång..Född på tre krystvärkar o dom hade lämnat av storebror hos farmorn klockan 16:00 o 18.00 fick farmorn o farfarn besked om att hon var född..(då hade dom en timme in till förlossningen)

Snabba pix de där,de kan jag oxå tänka mig......


Så när jag fick höra de så längtar jag ännu mer efter vår skrutt..Vill bara hålla den lille o se att allt går bra!!!!


Mot pliktens berg//M




























Av Liljenberg - 25 december 2011 19:37

Blåa blåa blåa blåa blåa blåa

Blåa blåa blåa


blåa blåa blåa blåa blåa blåa






Um i dag har jag så ont i tuttpartiet o de har börjat läcka o dom lyser blåa

Känns nästan lite som stockning i ena men de kan ju inte va möjligt väl???

Hormonell som en mjölkstinn ko iaf...

Ont i rygg höfter o mol i magen....hoppas allt är som de ska!!!(?)


Trött o motivationslös/rastlös har dagen varit..Fick handlat till Isacs filmkväll i morron iaf o tvättat o gjort lite men så mycket kvar o göra men så lite ork...Blev en liten promenad ner till macken för o hämta yvesgrejer o så en fin tjock overall jag köpt på tradera till lillskrutt.....


Nya tag i morron....


//M



Av Liljenberg - 24 december 2011 18:11

Trots att julen är kul o mysig på alla vis o jag är en vinter o julälskare så är de nu så skönt att vi firat färdigt för denna gången!!!

De var mycket förberedelser o planering,shopping,städning o pulning av alla slag....

Var väl inte i bästa skicket heller att orka allt men jag har lunkat på o de känns bra nu så här när man ser tillbaks o jag känner  mig nöjd o glad både för min skull, familjens o släkternas skull....


De gick förvånandsvärt bra i går o de blev en positiv eftermiddag/kväll hos svärföräldrarna..Barnen skötte sig o alla var nöja o glada...massa god mat men jag överkrängde inte o slapp må så kasst som man gör i bland om jularna..Visst åt jag men jag stoppade efter två lagom portioner i stället för o ta en treje liiiten....

Jacob ångrade lite att han valde pengar som julklapp av farmor o farfar o satt o såg lite deppig ut när alla andra öppnade massa paket men efteråt var han nöjd när han la ner pengarna i sin sparkassa som faktiskt växt rejält..Han har varit duktigt o sparat ett tag o nu börjar de bli rätt mycket pengar..Vad han ska köpa vet han inte men bara att se att de växer o att de faktiskt går att spara är värt mycket..De är han inte så bra på i vanliga fall,tyvärr inget jag heller lärt mig genom livet...


Dom fick vars en liten paket i går efter frukost o dom kunde knappt bärga sig tills jag fick undan frukosten,dom blev väldigt glada för vars en tidning/pysseltidning o var sen lott..Pontus vann tio kr på sin o blev väldigt glad..Han brukar sällan ha tur så de var kul att just han vann tyvkte jag!!!!


Stefan jobbade fram tills vi åkte till svärisarna i går o vi fixade här o badade o gjorde vid oss......de var ett glatt o förväntansfullt gäng som gav sig i väg vid 14 tiden o vi kom hem på senare kväll...barnen pulade o fixade med sina nya leksaker o grejer o Miranda skulle in på sitt rum o sätta på sin nya cdspelare(som givietvis är ROSA)o hon sa till killarna:stick Nanna ska dansa: sen stod hon o speglade sig o dansade o vickade på baken..en riktgt lite tuff donna är hon......krävs väl när man har tre bröder....??Fast dom är ju så gott som ALLTID snälla mot henne dock börjar vissa av killarna får svårare att köpa hennes domminans inom vissa områden..blir ju så i takt med att hon vill ta för sig mer,men jag har sagt att dom ska markera för henne att hon får inte bestämma allt o kan inte göra hur som helst..innan har de vat men mamma hon är så liten..Liten blir stor o ska oxå lära sig,blir svårt för henne på dagis sen när hon märker att världen innehåller fler viljor änn hennes..så bra lärdom att ta de redan nu så blir chocken mindre sen.....


Iaf så i dag vaknade jag vid 04:30 av att en dörr slog igen,låg en lång stund o lyssnade o funderade på om jag drömt el verkligen hört en dörr?Jodå jag gick upp o där satt Isac o Pontus o såg på Stefan o Krister på Isacs rum..Jag blev inte så värst glad o körde dom i säng o sa minst två timmar till i söng utan ett ljud..dom kom sen upp en efter en från 7:45 fram tills 8:30 o sen väcktes gubben o vi käkade frukost......sen uppröjning efter den o bäddning o lite städ inför gästernas ankomst..Sen var de dax för våra julklappar o jösses vad de revs papper hejvilt,hela källaren full med fina papper i alla möjliga färger.....

MiRANDA fick en djurklinik,en docka som kan gå/krypa,nalleväska,kattväska,mimmiepinsesskläning mm

JACOB fick fotbollsgrejer/zlatanboken,fotbollsalmenacka,fotbollsböcker,väggk

locka,one piece bla.

ISAC fick ett ishockeyspel,Karlsson på taket dvd samlingen(han har önskat den lääänge)skrivbordsunderlägg bla

PONTUS fick massa citylego,skatebord arm o knäskydd,vattenbilbana,kulor mm


Sen hade vi köpt lite från barnen till varandra jag o Stefan.Jag fick bla Amandas fondels skiva,en långkofta,en familjealenacka


Dagen gick åt till att städa,fixa massa god mat......tonfiskröran blev god o potatisssalladen blev väldigt god om man får skryta lite!!??


Maten blev uppskattad o vi hade en trevlig eftermiddag/ kväll med mycket mat o alla var proppmätta när dom gick hem.....


Barnenf ick fina julklappar o vi fick delat ut lite  nu är de över o nu är nästa mål Mirandas 3 årsdag som är den 28 Januari o sen siktar vi på bebisens ankomst:uträknad till den 27 februari

Ja först firar vi förståss nyår hos våra goa vänner Karin o Tobbe o deras tre barn o de ska bli riktigt gott o trevligt o de ser vi mycket fram emot!!!! Gör ju inget att Tobbe är kock  


Hoppas ni alla haft en fin jul o att ni har firat med nära o kära o har fått va friska o må bra på alla sätt o vis!!!!!!


Trevlig fortsättning på er alla!!!//Monica


 På väg till svärisarna


   Sött "par"

 

    Hos farmor o farfar

                     

Här hemma:                                                    





Av Liljenberg - 22 december 2011 16:02
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Liljenberg - 19 december 2011 13:44

Då har även fjärde advent passerat o  snart är de jul!! Känns konstigt o som de inte var så kort tid kvar tills jul..Är väl för att de är grått o ser höstigt ut ute..Lite snö(MYCKET)hade nog fått i gång julkänslan..Fast lite kände jag i går då jag röjde fint i köket o tände ljus överallt o i dag då jag bakat kanelbullar o hade på julmusik...

De blev ena riktiga stora monsterbullar då jag inte känner för o stå 4-5 timmar o göra massa småbullar..Lika bra o vräka på o göra stora så de blev en 50 stycken ungefär o de räcker ju gott både till fika i dag o till jul..Blir ju knappast de enda folk äter...

Satt vid datan i går o letade recept till jul.min ena syster är vegetarian o jag klurade på annat gott ill henne..Dessutom så äter jag själv inte prinskorvar o köttbullar så tanken är att hon o jag ska ha lite ersättning för de....

Hittade nån god laxröra men man skulle ha varmrökt lax o jag tänkte mig kokt el stekt lax då jag är livrädd för listeria o andra baciller...Är ju väldigt onödigt o chansa o ge barnet skador i magen....kom fram till att jag gör med varmrökt o så kokar el steker jag laxo  gör till mig själv på de(risken är att de blir för hårda bitar men de är ju bara jag som smakar den blandningen så de gör isf inget)Sen tänker jag bre på den smörjan på ägghalvor..Ska även göra en tonfiskröra o så kom jag på att jag ska göra en smarrig potatissallad samt ha vanliga kokta potatisar för den som önskar de....


Sen blir de den traditionella julmaten samt vörtbröd med diverse ostar,rödbetssallad,leverpastej,julkorv osv.....

Ska handla de sista i morron tänkte jag o så firar vi med svärföräldrarna o Stefans syster plus familj på fredag(23)

På julafton,lördag firar vi här med min mamma,två systrar,en bror(ev en till?)Samt en systerson o så då vi så klart....


Ska bli mysigt men jag har stressat massor med städ,bak,handling,planering osv så i dag fick jag ett REJÄLT migränanfall...De märks att de är över 30 veckor som gått nu för då antar migräen en högre topp o smärtan blir större o blixtarna o färgmönsterna större,mer färg i o jag såg absolut ingenting under ca 1 timme:Riktigt obehagligt,nu efteråt känner jag mig yr/bakfull/illamående o som jag har varit ute hela natten o druckit o stångat huvudet i alla lyktstolpar jag sett...Fick ringa Stefan så han hämtade hem barnen från skolan..kände inte mig i tillstånd att köra..fick ta en paus i bullbaket o ta två panodil o värmekudde på huvudet o så soffläge under 1.5 timme sen var d e ärsta borta men som sagt "bakfullheten" kvar ännu....


Passade även på att STORSTÄDA i går o de går ju liksom inte o pausa o ta de lugnt o bara vara när man vet att man har så mycket kvar o greja med inför julen....är en kombination med allt jag vill få gjort innan bebisen kommer oxå....

Fast känslan har inte riktigt infunnit sig,den där riktiga boakänslan..visst grejar jag o plockar o packar bbväska o kollar igenom bebiskläderna o packar om o vagnen står i vårt sovrum nu o väntar men jag har varit för trött för o riktigt greja som jag brukar i gravidatillståndet...tycker jag känner mig påtagligt tröttare men kanske järnvärdet gör  de?Bm påstår de iaf,har druckot blutsaft nu nån vecka o känner mig väl lite piggare(lite mindre trött)men i morronsska jag köpa riktiga järntabletter,hatar o känna mig lat o o overksam..Vill få massa gjort o jag trivs bäst när de är rent överallt,allt står färdigt o helst frysarna fulla med middagar,bröd,bakverk osv.....


I går blev jag lite stressad för när jag satt i soffan då stack de till kraftigt i en mindre trevlig region(om ni greppar)Brukar kännas så när jag har sammadragningar o lite förvärkar men detta var riktigt kraftigt så jag började svettas o vågade inte resa mig på en stund..Vad hade man gjort om vattnet gått redan..fy inget jag vill veta..De gick över efter nåt tag men fy inte fler såna nu iaf.....

Går in i vecka 31 i morron(30+0)så nu börjar tiden ticka på..Känns både bra o inte bra..känner mig rätt nervös inför förlossningen,jag har ju gjort de några ggr o borde inte va rädd egentligen men Mirandas förlossningen var så jobbig o hon fastnade o var blå när hon kom ut  o ett tag visste vi inte utgången...Smärtan är ju så ogreppbar o sjukt svår så jag fattar egentligen iote att ja gav mig på de igen..så klart är de värt allt när man ser sitt barn men just innan barnet är ute så är man rätt liten o hjälplös.....

Satt o kollade bilder från när jag väntade Miranda o magen ser likadan ut som då..rätt bred.....


Nu ska jag fixa till lite vad jag orkar,hade en liten kissolycka i vår säng i natt(de var inte jag  )så jag ska torktumla tvättade sängkläder)//M





Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards