ploppviola

Alla inlägg under mars 2012

Av Liljenberg - 31 mars 2012 09:18

Natten bjöd minsann på några timmars sömn trots att jag hade hög feber när jag la mig o så en envis rethosta..Mollie var täppt men sov på mig fram tills Miranda kom in till oss vid 05 nåt..

Mat på de o så slumrade vi några timmar till...

Jag vaknade med världens hosta o TJOCKT i bröstet....strax frukos t  sen ska jag duscha o sen får jag se vad jag orkar i dag..

Har traderaauktioner som går ut så de är spännande..Några går ut i morron...


Dessa fina villervalla kläder har jag beställt till flickorna(samma av ALLT):              

Fast Mirre får tröjan o Molle bodyn med stjärnan/stjärnorna.


Nu ska gubben väckas o så blir de frukost

Fin dag på er!!!//M


Uppdaterat:glömde ju kläningarna o deras kjolar som oxå beställts:        

Av Liljenberg - 30 mars 2012 15:28

Barnen blev hämtade:tack för att jag har körkort o bil..Min feber ökade till 39 o de mår man ju skit på...Sitter här med en ammande Mollie o de är allt man orkar nu...

Slänger in ngr fina bilder från i dag:           Mollie i sin nya jacka(kappa blev de) Miranda:Holly ääällssskkaaar mej..  

Av Liljenberg - 30 mars 2012 12:10

Hemma igen efter skön kvantumpromenad...skönt o komma ut..Känner mig dock kallsvettig men panodilen gjorde att de allra värsta försvann med huvudvärk o feber..hade 37.8 n o de kan man ju stå ut med..Snart dax för de igen för nu känns de som febern stiger...blä


Fick med oss lite förnödenheter:mångas önskningar blir många sorters :Observera bananerna o äpplena hhi 


De låg paket på trappan när jag kom hem o detta fina var i:         Köpt på tradera,linnet 32 infk frakt,jackan 107 ink frakt,skorna 110 ink frakt:superfint o supernöjd!!!

Detta kom häromdagen(skulle lagt upp de då men glömde)Från tradera:             Någon som undrar om jag gillar barnkläder?JA de gör jag o ofta fyndar jag på tradera o säljer i bland vidare o tjänar en hacka..Har lärt mig vad som säljer o hur man ska lägga upp "lockande" auktioner...kan tipsa om att klädpaket tjänar du i regel aldrig på som säljare..Sälja styck märker jag går MYCKET bättre o i bland köper jag stora klädpaket för o sen stycka upp o sälja o tjäna i ofta mer per plaggänn jag fått hela paketet för...


Detta kom från hm:   Till lilla Mollan


Nu är de snart dax o hämta Isac o Pontus på skolan o sen hem o kurera mig...

Jacob ska sova hos farmor o farfar o vi andra ska ha fredagsmys o se på film...

Hoppas på att Mollie sover lite i em så jag kan fortsätta o städa..Hann ta kök hall tvrum när vi kom hem men sen vaknade en bestämd dam o skulle upp på en gång


//M






   

Av Liljenberg - 30 mars 2012 08:33

Blev inget skrivet i går:natten var kass o Mollie var orolig o förkyld med hosta o snuva o kom inte till ro förrens efter 02:30..

Vi sov lite på efternatten som tur var..även min förkylning höll mig vaken:hosta o halsen känns som sandpapper..

Vi gick till en park i går för o komma från sjukstugan lite o Mollie sov i vagnen hela tiden medans Mirre gungade o kanade...

På eftermiddagen hämtade jag Pontus på skolan o sen h'ämtade farmor Isac o sen tog jag Isac o Ponte till frissan..Riktigt snygga blev dom:        


Mollie fyllde en månad i går:   Helt underbar är hon o jag njuter av henne varje dag...


Vi åt tacos i går o sen däckade jag i soffan..När jag vaknade var de dax för värsta bilförarna o sen biggest loosers:vilka kämpar,man kände ju knappt igen vissa...


Natten blev lite bättre änn förra men min eländiga förkylning spökar o lillaMollie har varit täppt o hostig...

Jag vaknade vid 03 med värsta feberfrossan,lite panodil o så sova lite till...


Nu skiner solen o vi har ätit o gjort vid oss o lilla Mollan ligger o äter här o strax ska vi gå till kvantum för fredagsgodisshopping..


trevlig fredag på er//M

Av Liljenberg - 28 mars 2012 16:06

Mollie fyller fyra veckor i dag o blev tyvärr hostig o snuvig under natten...

Stackars liten..hon har legat o hostat o låtit täppt o haft svårt o komma till ro...


Miranda är stenförkyld o hostar o snorar o har feber o hennes ögon är alldeles röda o rinniga...

Även Jacob är rejält snuvig o hostig o han fick komma hem från skolan.

Hans fröken ringde o sa att han mådde dåligt..


Ponte har varit i skolan men är oxå förkyld.

Isac är väl inte märkbart förkyld ännu men lite hängig..Jag har fått rethosta o känner mig lite hänig o har ont i halsen...


I morse körde jag o töserna till Maxi för lite förnödenheter 

Mollie hade jätteont i magen o skrek massa o var helt röd  i ansiktet:,så gasig stackarn....fick snabba på o ut ur affären...


Hem med grejerna o så sittläge med ammande dam 


En fråga jag inte förstår::"har du mat till henne"?Eh ja hon får mat faktiskt..Vi matade inte våra fyra första men tänkte va shyssta o mata detta barnet,,,, KLART JAG HAR MAT..sen om de kmr från mina tuttar,från en flaska el både och diskuterar jag INTE...(vet ju att frågarna undrar om hon får bröstet)

Amning är ett så laddat ämne o har du inte mjölk i tuttarna fullt ut är de synd om ditt stackars barn....


Sen är ju mjölken de tilltänka o  JAG hoppas på att alla som kan amma gör de....men ersättningen är inte nåt skit utan faktiskt riktigt näringsriktigt o ett gott komplement..


Min mamma kom på besök i dag o de blev trevligt av de hela...


Nu har jag o Isac varit på utvecklingssamtal o Stefan var här med övriga barnen..Nu är han åter på jobb o jag tog en snabbrajd i kök o tvrum,för att sen ta upp ledsen liten Mollibebis Nu sover hon gott i min famn:där hon trivs bäst(i famn alltså)


I kväll har barnen önskat pizza o de var jag helt med på då krafterna att laga mat el tänka ut inte existerar....


Sen blir de mästerkocken där jag hoppas o tror att Josefine tar hem titlen Sveriges mästerkock....


Nu kolla mina traderaauktioner

Fin kväll på er//M





Av Liljenberg - 27 mars 2012 15:16

    Glad Miranda,först hemma o sen på väg till Malin o Malte..Vi gick till blomsterlandet o shoppade påsksaker/blommor:          


Sen bort till kvantum o köpte lite smör o annat smått o hämtade ut min fina åkpåse:     Har en likadan ute på tradera...kostar 999 i affären...


Hämtade tre paket på macken med saker jag köpt på tradera o hm(lite till Mirandas o Mollies påskägg bla)


Hem här o fikade o sen skulle vi gå bort till parken men fick ställa in då Mirre plötsligt hade 39 i feber o var alldeles röd o varm...o GNÄLLIG XL.


Vädret är helt underbart så de känns synd men de kmr fler fina dagar hoppas jag...

Har satt lite blommor o plockat i köket o tvrummet..Mirre sover i soffan o Jacob o Isac är ute o leker o Ponte ska strax hämtas hos sin kompis Fabian o lilla Mollisen ligger här o äter o sover om vartannat...


Solig kväll på er//M

Av Liljenberg - 26 mars 2012 18:45

Dagen har gått i sömnens tecken för lilla Mollie

Hon sov hela natten o vi gick upp klockan 07:LYX

Matade henne o satt henne i sittern/liggern o började fixa i ordning frukost till killarna o gjorde dom i ordning för skolan,,


Farfar hämtade dom o jag gjorde mig i ordning..Mollie satt o tittade o grejade lite o sen somnade hon o jag fixade köket o tvätten o lite annat pul..10:30 väckte jag henne,hon fick mat o så gick vi till stan med Malin o Malte o Mollie sov hela tiden o fick mat när vi kom hem o sen har hon sovit i sin vagn hela eftermiddagen o vaknade för en stund sedan..Vikken tröttmössa 


Jag fick dammsugat o torkat golv o tvättat,sorterat strumpor osv.....


På stan köpte jag röda byxor o en gul t-shirt till Pontus..Mollie fick en scarf/greggellapp o Mirre fick skor ohårsaker...

Hämtade ut lite mediciner på apoteket..    

Fick postat lite jag sålt på tradera..

Köpte lite våfina blommor...  


Nu ska barnen tvätta o borstas sen blir de familjen annorlunda..


Trevlig kväll/M







Av Liljenberg - 25 mars 2012 18:12

Helgen har gått i vårens tecken o vi har varit ute o gått både i går o i dag hela familjen(förutom Jacob i går som var hos farmor)

I går blev de bort till hässleholmsgården o i dag blev de till vallgravarna borta vid Almaån..i dag hade vi Isacs kompis Vincent med oss o vi fikade o lekte lekar(inte jag dock)

Helt underbart väder o man njuter så mycket..Läkande både för kropp o själ...


I natt fick jag lite sömn så jag känner mig lite bättre i dag..dock har jag huvudvärk o lite feber o känner mig kravlig i halsen men inget allvarligare änn så länge iaf..Ponte hostar o är lite förkyld..


När vi kom hem tvättade jag av utemöblerna o snyggade til lite..Ska sopa så fort jag hittar vår kvast o så har Stefan oljat in utemöblerna så snart ska dynorna läggas på o sen ska vi börja sitta där ute..i morgon ska jag o mina flickor gå o köpa blommor o sen ska här göras vårfint..Ska även hämta ut några paket i morron..

Stefan fick handlarlistan av mig o är nu på Maxi o fixar maten..Sen ska han göra sin goda pastasås med svamp o kyckling..


Hoppas er helg varit bra o solig o skön o nu kommer bilderna från vår helg:     På väg till Hässleholmsgården


       

Barnen testar deras träningssaker


  Mollan sussar sött i vagnen


    Från vallgravarna...


   


//M

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards