ploppviola

Alla inlägg under september 2012

Av Liljenberg - 30 september 2012 21:01

Vad fort denna helgen gick.I går var Pontus bjuden på kalas i Tykarpsgrottan Han hade haft skoj o sett en fladdermus:)Stefan tänkte ta Jacob o Isac på bowling men Isac fick ont örat o var ledsen.Jag hade lovat Miranda att vi skulle till stan så jag fick övertala Isac;) Han köpte sig skor men behövde inget annat enligt sig själv:-) Medans Miranda inte ville gå hem o bara som hon sa:handla hela dagen.Hon köpte sig en pack med läppglans(för barn) läppstifftor:-)Vi köpte med oss ostfrallor o negerbullar hem som vi fikade på.Eftermiddagen gick åt till att röja tvätta och laga mat.De blev kokt potatis sorödbakad torskfilé kokta morötter gurka o majs samt dillsås:GOTTI dag vår jag o Miranda med o såg Jackes sista match detta år.Domaren tyckte de var ok att säga åt Jacob att hålla truten;-:-( taskig inställning o dålig förebild kan jag tycka.Jacket blev sparkad o ville ha utvisning men fick ett håll truten o gult kort:-( Jacket lag vann med 7-3 o jacket gjorde två mål min duktiga son♥Efteråt firade vi men mac DonaldsPontus har varit arg hela eftermiddagen o var inte rolig alls här:-(Jag har tvättat o sen sorterat i kökslådorna.Sorterat upp pärlor, o olika pysselgrejer.Gillar ordning o reda VÄLDIGT mycket.Nu ska här dukas för morronen frukost o läggas fram kläder o frukt ska i väskorna.Sov gott alla/Monica

Av Liljenberg - 28 september 2012 07:15

Fredagen är den dagen tycker jag:veckans bästa!!

Söndagen är den tråkigaste o mest långsamtgående(oftast) Fast nu har vi en husregel som bestämt att varje söndag ska vi hitta på nåt med familjen

Förra var vi i vedema o grillade o de var mysigt.Lite sugrörsdrickor,korv o bröd,choklad o march mallows(stavas hur?)

Bara brasan uppstattas hos killarna(även den stora:inte Jacob)


I dag ska de lämnas barn på skolan o sen kör vi tjejer vidare till Maxi(igen)var där i går o hamstarde upp bröd o de ska jag fortsätta med i dag då dom sänkt barnens favobröd med 4 kr:blir lite om man ska ha några stycken.

Folk har undrat hur mycket vi handlar mat för på en månad o jag vet inte exakt men av årsbeskedet o dömma så aldrig under tio i månaden iaf.


  Miranda o en av hennes bästisar:flickan kaninen =)    Min egna shopping  

  Vedema


Fler bilder kmr vid tillfälle..Bra dag på er//Monica






Av Liljenberg - 27 september 2012 19:05

av alla!!!


Nä inte precis..Känns som tiden inte räcker till o jag har miljoners med måsten som står o bankar på heela tiden...brevid står ett dåligt samvete för man mest gapar o är suuuur...  


De tar på humöret o känna sig otillräcklig o när ett av barnen kommer hem o åter informerar att vi har läxa men jag har glömt böckerna i skolan då går jag nästan i sönder av stress.De ihopa med ett annat av våra barn som kläcker att denna vecka har vi fem läxor..Jaha o sen ska man städa tvätta diska laga mat i hopa med att Mollie har en skrikig period(tänder?)(Dessutom ska man hinna duscha ,helst sminka sig o sen va glad trevlig o pigg....)

Stackarn är förstoppad dessutom o de gör ju inte livet så roligt!!

Miranda har slutat med napp o fast de går bra så går hon mot fyra o hon vet vad hon vill o hon är en dam full av bus o ideer o har svar på allt..Hur go hon änn är så tar hon på min energi just nu(kan man säga/skriva så?)

Jag erkänner att just nu är de tufft med barn o fem av dom..Mycket läxor o jag känner inte de engagemang från deras sida som jag önskar o de känns som läxorna är mina o jag måste prenta i barnen de till punkt o pricka..


Två dagar har varit kaotiska o stressade o jag vill varva ner..I dag har Mollie tack o lov varit lugnare o faktiskt legat på golvet...så jag har kunnat laga en helt enkel rätt som för mig innebar att blanda i hopa ett italienskt salladsmixpulver med två matskedar vatten o två matskedar olja samt hacka gurka som jag rörde ner denna blandning i..sen hade jag köpe en färdig kartong med Karins lasange som jag värmde i ugnen o jag dukade:ungefär den sortens jobb jag har tid ork o lust o lägga just nu...


Ska nog ta mig en flaska blutsaft o se om kraft energi ork kmr tillbaks...


I helgen skadades Jacob under en match o fick sy sitt ögonbryn:ett otäckt djupt sår som resulterade i sex stygn som ska plockas i morron..

Därförinnan var jag helt själv på stan o satte sprätt på pengar:till bara mig:två kläningar,två koftor,två par byxor,leggings,strumpyxor,linnen mmmmm


Nu luktar de skunk i en bralla här o en dam avslutade just sin middagssömn(bra tid va?  )


Bilder kmr från shopping o grejer:ska bara finna tiden för den har minsann sprungit fort sista tiden.

På återseende/Monica

Av Liljenberg - 20 september 2012 11:31

o tur är ju de =)

De har varit flera utvecklingssamtal o sen har jag varit på stan o fikat en dag med min syster   o en dag med svärmor.   Barnen fick kläder =)


  Jacobs   Isacs   Pontus    Mirres

  Mollies

Vi fikade på lövet o så fick jag prova ut ett par stövlar jag ska få av dom när vi firar min födelsedag :)





Däremellan har jag städat,tvättat o lagat mat.Massa läxor har de varit för barnen o även Miranda vill ha läxa så hon får två bokstäver varj kväll som hon vill skriva o öva på.  

Mollie har ont i magen o har blivit alldeles hård.Kör på med laktolus o hoppas de ska bli bättre.

I dag har vi handlat på Maxi,fortsätter i morron:vagen full o svårt o få plats när Mollies bilstol upptar en bra bit på vagen...


I veckan kom killarna skolfot o dom blev så fina så =) :      


     

Miranda är numera helt nappfri o detta fick hon i belöning:så duktig är hon!!!

Från att ha älskat nappen o haft ett extremt sugbehov till att sluta så bara..  


      Mollie växer så de knakar o att hon blir 7 måander om 9 dgr fattar jag inte.hon sitter själv på golvet o leker o hon tar sig fram genom rummen på bara nån minut...

Nu kmr även alla farorna men man får passa henne hela tiden så funkar de oxå..


    Lite middagsbilder från i veckan:familjen fick falukorv mos o majs o jag fick svamp tomat majs fetaost o lax..

  Jag köpte mig lite nytt nagellack o ögonskugga.Lindex hade 20% på sina lorealprodukter..


Sen lite på tiger blev de.


  Denna fina vinterjackan blev Mirres o farmor köpte tillhörande byxorna till henne.Nu väntar vi bara på snön  Jag älskar höst snö o vinter o mörker:så mysigt med tända ljus sitta ihopakurade i soffan med filtar..Sen är jag oxå nån sort varmblodsmänniska så jag kokar av värme o de är tacksamt när lite kyla kmr för då slipper jag va svettig...


Räkningar är betalda o de var kul så länge de varade(pengar på kontot) men nu gapar de åter tomt särskilt när man handlat mat i dag oxå..


Nu ska jag se till o få i ett par tvättar för i morron väntar fler möten...som jag säger:de är mycket med de jordiska.


På återseende (hoppas jag)


/Monica

Av Liljenberg - 17 september 2012 10:29

I lördes dog vår lilla dvärhamster PIKOV så de var ledsna barn på morronen.Han blev nästan 3 år o de är ganska ovanligt.

De blev begravning o så snickrade vi ett kors.

Blir ingen ny hamster trots att nåt av barnen ville de.Nu får de räcka.Vi har avverkat ngr  stycken nu o dom blir inte särskilt gamla.Synd om barnen men samtidigt så får dom se att döden är en del av livet:sorgligt men sant.


I dag börjar jag med nya tag.

Märkte i går att jag blir deppig så fort jag ska börja banta.

Deppig för att jag inte ska klara ta tag i mig själv när de är ner i vikt jag vill.

Hjärnan lurar mig hela tiden att nu är de sista dagen du kan äta:de är fortfarande helg.

Sen blir livet förbaskat mycket tråkigare om man inte kan äta nåt gott på kvällen.

Vad jag kommit på är att jag inte bör ta allt på en gång:stryper jag läsk godis chips kaka direkt så blir jag deppig o hittar inte riktigt meningen med de o sen slutar de med att jag klara ngr dar o sen faller dit igen.Samtidigt får man ju dra in på saker om de ska bli någon effekt o halvbantar man blir de ju ingen viktnergång o känsla av att man tappar.


Sen är frågan om man då ska köra strikt el att man klarar av att unna sin någon gång tex nu när jag ska till stan i morron med syster.Då vill jag ta en kaka o en läsk.Men inte fortsätta när jag kmr hem.Är lite allt el inget typen tyvärr.


Stora skillnaden är att jag lägger på mig numera.Förr åt jag OCH var smal..

De vill jag göra nu oxå  o ändå va smal(are)  


Kan man inte ens ta sina barn till ett badhus för man inte kan visa sig i simkläder då borde de ju motivera en att inte äta på tex kvällarna...


Ändå äter man..????


I dag har jag iaf gått till skola o dagis o sen har jag gjort benövningar o sit ups..

För visst kan man väl äta liite mindre o röra sig mer o ändå snart komma i ett par jeans va??  


Tänker varje höst/vinter:nästa sommar är jag smal,,,,


Ja de är jag nog:kanske inte smal men mindre tjock  


Idag tvättas de för fullt.

Tänkte mig en dammsugning men de verkar som de får läggas på hyllan för Mollie är svintrött men jätteledsen o gick inte o somna i vagnen:fortfarande förkyld o nu är hon dessutom förstoppad oxå o jobbar så med sin lilla mage..Har gett henne laktulos o hoppas de kmr i gång NU.


Sätter mig i soffan o hoppas damen somnar så jag kan fortsätta med dom dagliga plikterna

Trevlig dag på er//Monica







Av Liljenberg - 17 september 2012 00:10

Där svepte helgen förbi. I går var vi på Andys lekland hela familjen minus Jacob som var hos nästkusinen Axel.Inte så kul o hänga på mamma o pappa när man är 13 år ;)Barnen roade sig o skötte sig riktigt bra.vi fikade på glass o käka.Pontus sa gång på gång på vägen hem hur roligt han haft.Miranda var super modig o åkte rutschkanan själv flera gången.Tom jag åkte två gånger:-)När vi kom hem lagade Stefan pastasås med kyckling o svamp:mycket gott.Sen blev de film o lördagsgodis.I dag har jag städat Pontus rum o så röjt köket.Blev även några tvättar.Även plock som vanligt.Packat o fixat för skolan i morronJacob har spelat match mot Ifk.Tyvärr förlorade dom med1-0 med dom hade gett dom en rejäl hård match iaf:)Farmor tog Isac och Pontus till badhuset o jag har badat Miranda o Mollie.De blev enkel middag i dag:sparrissoppa o knäckemacka.Gillades av alla utom Isac.Även denna kväll bjöd på snacks o film.Ostbågar, geisha o Cola zero slank ner o nu ligger jag o funderar på hur jag ska komma i ett par jeans.Vill så gärna men ändå kan jag inte motivera mig o låta bli o äta:(.Misslyckades med mina fem kilo till min 35 årsdag:( men får göra nytt försök till jul.Veckan bjuder på utvecklingssamtal för två av barnen o fika o shopping med syster Marie.Hoppas på att min guldbonus från Hm kommer.Behöver köpa vinterkläder till Jacob:jacka byxa o vantar.Miranda behöver överdragbyxor o allihopa vantar.Isac o Pontus har jackor sen förra vintern.Skor är fixat o nu kan riktig höst o vinter komma.:-)Nu ska jag krypa ner o sova.Supersmidigt o blogga från mobilen:-)Sov gott//Monica

Av Liljenberg - 13 september 2012 19:19

          Blev uppvaktad av barnen i morse o  sen fortsatte de hela dagen     35 år


    Känns igen skillnad 


    God mat fick man helt enligt önskemål


  Mollie har lärt sig sitta i dag o hon kryper omkring o utforskar ALLT.


  Isac är bjuden på dubbeldejt med nya tjejen o hennes bästis.Tjejerna ska göra tacos SJÄLV Isac är väldigt imponerad.


Nu ska gubben köpa geischa till mig o så blir de film.

Tack för allt i dag/Monica

Av Liljenberg - 12 september 2012 16:35

                      Morgonen.



  Eftermiddagsfikan


    Fler presenter när han kom hem.


  Även jag fick paket..eller jag o jag  de var kläder till Miranda Mollie o Isac.

                             


Mollie passade på o gnaga lite kartong    

Hon hjälpte även mig med diskmaskinstömning   Hon försöker      resa sig mot saker nu:6½ månader


Dessa boxarna jag berättade om att jag köpt i går..fina va!?



    Söta syrror..Miranda i går:titta mamma jag är en vacker prinsessa



Nu på kvällen avnjöt mi Mac donalds mat:    


trevlig kväll!!//M

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards