ploppviola

Alla inlägg under oktober 2012

Av Liljenberg - 31 oktober 2012 16:09

        Då var de Hallowen


    Dagens Mac donald


          Lite av veckans shopping


    Bullbaket


Mirre fick en höstlovspeng o köpte denna fina "top model" dockan:hon älskar låååångt hår =)Övriga barn fick oxå en peng men har sparat sina hittills iaf ;)


                    Gott med pölse tycker Miranda


                  Vinterns första snö kom i helgen =)


  Mollieshopping.detta fina har hon på sig i dag.


      Fikor på stan i veckan


  En prinsessa        Söt Angry birds kille


    Mirandashopping                                                         
                                                  Kansjälvtjej


        Bvc för Mollies 8 månaders koll samt matshopping


      Underbar 8 månaders höna


Nu ringde läkaren o berättade att Mirandas öronodling visade på massa dumma bakterier o de två penicillinsorter hon fått biter inte på dessa bakterier.Så morron ska vi till vänhem för koll o ny starkare sort ....igen :(


Hej hej//Monica







Av Liljenberg - 31 oktober 2012 11:47

Halva lovet snart passerat o de är skönt o slippa hasta i väg på morrnarna.Farmor tog med Isac o Pontus till ugglebadet i Måndes o sen sov dom över där tills i går.Jacob hänger med kompisar o spelar fifa om dagarna o jag o töserna har roat oss med promenader o shopping:-)Kappahl hade ta tre betala för två så jag passade på att köpa Isacs vinterjacka o så termobyxor till honom o Pontus.Fick jackan på köpet så betalade 1200 för de:-)Köpte tösernas julkläningar oxå o två tröjor till Mirre o vars en kofta Isac o Ponte ska få i julklapp.Även där ta tre betala för två:-)Köpte julklappar till barnens kusiner oxå o även till min ena syster o köpte de sista till våra barnI går var vi på Lindex som hade halva reapriset på en del barnkläder.Miranda fick en kläning jag kollat på innan som nu kostade 50 kr(179 innan)Mollie fick två kläningar som kostat 179 samt 149 för 50 stycket.Hon fick en dress för 34.50 tidigare 129 köpte fem par strumpor till Mollie för 35 kr.Fick mycket för pengarna:-)Mirre käkade pölse o jag tog med pasta hem.På eftermiddan kom Karin o två av hennes barn samt min Malin med Malte o fikade på bullarna jag o Mirre bakade i måndeskväll.Trevligt:-)Farmor har hämtat Miranda nu o hon vill sova över oxå så vi får se om de funkar .Jag ska köra o handla till Pontus hallowenkalas men just nu sover Mollie på mig.Låter henne sova en stund till sen kör viHoppas mitt öga slutar skava o göra ont.Har nog fått Mollies ögoninflammation .Hela vitan är rödsprucken o de rinnero gör ont hela tiden..Synd om mig va;-)Funderar på o köra inom mac d på hemvägen.I kväll ska killarna klä ut sig o skrämma liver ur folk i kvarteret;-:-)Stefan ska gå med dom.Man vågar inte släppa ut dom själva i denna sjuka värld.:-(I kväll gissar jag på att de kmr ätas godis o se film.Nu väcka min förkylda höna som dessutom fyllde 8 månader i förrgår Trevlig dag på er //Monica

Av Liljenberg - 27 oktober 2012 16:05

Mirandas öra fortsatte o rinna massa o de började lukta riktigt illa så i går togs en odling på öronkletet o starkare penicilin sattes in.Så 10 dagar till ska hon äta de. Denna sorten luktar godis och så är de mindre mängd tack o lov.Efteråt fikade vi på lövet med Malin o Malte sen tog vi en sväng på stan. Lindex reade strumpor så Miranda fick 9 par som kostat 200 för 120 kronor.Färgglada o fina precis som jag gillar dom.:-)Mollie fick strumpbyxor body o kläning o scarf.Hittade nagellack på nisses som går bort med vatten så de köpte Miranda sig. Isac valde en leksak.I dag har varit en mysig o skön dag o jag tog dom fyra minsta på promnead i snön o vi var inom kiosken o köpte drickor o lite lördagsgott.Solen sken o de var väldigt energigivande:-)Stefan o Jacob var på tippen o hjälpte till.När vi kom hem lagade jag tacos o de var gott som vanligt.Stefan är hos sina föräldrar o lämnar Jacob o Miranda följde med en stund.Isac gick bort till en kompis o Mollie somnade här på mig.Pontus spelar tvspel.I kväll blir de film för familjen i vårt biorum.De älskar barnen.I morgon ska jag till kyrkan med ngr av barnen.De är höstlov i veckan som kmr o farmor ska ta Isac o Pontus till Ugglebadet på Måndag o sen kmr Karin o henns små på tisdag.Får se vad som sker resterande vecka..Trevlig fortsättning på helgen//Monica

Av Liljenberg - 23 oktober 2012 22:08

I dag blev de vänhem med Miranda då de konstaterades en kraftig öroninflammation på höger öra o hon var även lite röd i vänster.De har runnit jättemycket klet från de högra o i dag mycket klar vätska.Hon har inte jätteont men piper till lite i bland.Svärmor var här o passade Mollie medans vi var i väg.Var uppe på stan o hämtade ut penicillinet oxå o Miranda fick ett armband med ett tillhörande läppglans.Mycket nöjd dam som gick från affären.:-)Väl hemma skulle hon inte gapa o jag fick hålla fast henne o spruta de.Trist men vad gör man?Har haft ngr medicinvägrare genom åren o de är faktiskt väldigt påfrestande:-( Hoppas hon bättrar sig resterande dagar.I morse fick en vän en liten flicka o allt har gått bra Så man vaknade till dom trevliga nyheterna:-)Annars har här mest städatäts tvättats donats som vanligt.Miranda ska va hemma från dagis i morgon oxå o vi ska till bvc på Mollies 8 månaders koll.Tänk att den lilla hönan redan är så stor.Svårt o förstå, nyss låg hon i magen.Sen kilar vi nog ner till stan o antingen fikar el så tar vi med oss pasta hem.Ev inom någon park.Miranda frågar varje morron:vad ska vi i dag, gå till en park? :-)Nä nu ska jag göra som resterande familj:sova:-)Sov gott//Monica

Av Liljenberg - 22 oktober 2012 17:11

Hade så himla trevligt i fredes.Måns o Anders var så roliga.Så torra men väldigt roligaGod mat trevliga uppträde bla med Robin o MoniaRobin blev årets Hässleholmare o de är han verkligen värld.Vilken extremt bra röst han har.Trevlig o go är han.Stefan var väldigt nervös inför de eventuella talet.Men efter lite vin släppte de värsta;-)När dom sa att årets vinnare är ett familjeföretag då visste vi.Väldigt roligt att vi vann.:-)Hela kvällen var så bra o Marie klarade o passa barnen.Vi gick därifrån mycket nöjda.På lördagen gick jag o flickorna ner till stan o shoppade lite.Sista dagen för kappahl halva reapris så de blev vars en kofta till Isac o Pontus o tröjor till Miranda o Mollie.Miranda fick pölse o vi köpte med oss ostfrallor negerbullar o wienerbröd hem.Jag handlade på maxi på eftermiddag.Barnfri tomStefan o Mollie somnade på soffan o jag fixade tacos.Jacob o Isac kom hem på kvällen från sina övernattningar.Tack för hjälpen Petra o Petra.:-)I går gick jag till Göingekyrkan med Isac Miranda o Mollie.Isac var arg o ville hem medans Miranda skötte sig super.Molle var lugn första tiden men började sen flänga o de gick inte roa henne med något så vi gick en stund innan de slutadeGick inom Kvantum o köpte lite kvällsmat.I morse vaknade jag 7.20 inte alls optimalt.Brukar gå upp 05:45-06.00 för att överhuvudtaget hinna.Gick i turbofart.Mollie är gnällig o är snorig.Hennes hosta har knappt gått över nu tar vi en snorförkylning oxå.Mirandas öra har runnit o hon säger att de gör ont.Så vi har en trolig öroninflammation.Får ge Alvedon i kväll o natt o se vad vc säger i morron.Ja man har o roa sig med minsann.I morron kmr Karin plus barn o vi ska snacka skit;-) o fika.Stefan kmr snart med mat.Lite vardagslyx man för unna sig o lite "sorry att jag glömde väcka dig i morse så du nästan stressade i hjäl dig"Trevlig kväll//Monica

Av Liljenberg - 19 oktober 2012 10:25

Natten innehöll massa ont i halsen men de blev lite sömn iaf tack o lov!!


Miranda har kissat i sin säng två nätter nu o gångerna hon gjort de är lätträknade sen hon slutade med blöja helt för ett år sedan..Hon verkar hängig o så är hon röd på kinderna tror de kan va drf hon kissar så...


Så i dag är här ännu mera tvätt o ta reda på.Tur man har tumlare:hade inget gått annars särskilt som vi har tre pesoner med kvalsterallergi oxå.


Miranda pysslar i köket o jag har just somnat Mollie här i vagnen..Här ska tvättas o röjas kök o förbereda för Marie som ska va här i kväll hos tre av barnen..Resterande två ska sova hos kompisar.


Jag ska försöka få tid o gå o duscha o sen påbörja min sminkning o håret ska tvättas o inpackas o så ska jag ha min nya gel för extra lockar...

Hoppas de blir en bra hårdag =)


Har två kläningar som hänger här:får se vilken som vinner.Den ena är lite taight så den blir de nog inte fanns en tid då jag gillade taight men den tiden är inte nu ;)...Till de blir de en svart kofta med volanger fram o så mina nya stövlar o antingen silverstrumpbyxor el svarta spets...


Kommer ha min vanliga svarta skinnjacka o svart scarf när vi går dit.

18;30 ska vi va där o ta emot biljetterna sen börjar de roliga!!!


Hoppas o tror de blir trevligt o att "ingens" dåliga humör kommer i vägen...


De blir drink o lite plockmat o så uppträden o många olika prisutdelningar.

Stefan har förberett ett litet tal om de blir vårt företag som vinner..Man vet aldrig men roligt o bara vara nominerade.

Han provade sin kostym i går o långrocken till o han såg ut som värsta maffiabossen ;) =)

Nädå stilig som få.....såklart!!!


Nu kallar plikterna på mig..Trevlig fredag och helg på er alla!!//Monica












Av Liljenberg - 18 oktober 2012 23:11

Då är de snart dax för galan.Spännande, ska faktiskt bli riktigt trevligt.Trots att de känns o lämna Mollie så många timmarSka säkert gå bra men är van o alltid ha henne hos mig.I dag var vi på stan o fikade o shoppade.Kappahl har halva reapriset så de blev lite där.En one Pierce till Mollie för hundra kr(ord 300)Jeans till Mollie o Miranda som kostat 229 nu 75 stycket.Leggings till Miranda för 50 kr ord 129 o ett par jeansleggings för 50 kr oxå kostat 129 innan.Sen köpte jag en one Piece till Pontus som han önskar sig.Den kostade fullt pris 400.Köpte en riktig prinsess klänning till Miranda i julklapp med vingar.De finns ju sååå mycket fint till flickor man Blir ju helt galen :-)Skulle kunnat handla mycket mer:-)Köpte även trosor strumpor o så lite smått i hår o smyckesväg till Mirre.På nissen köpte Miranda sig en hund i en väska o jag köpte två julklappar till Mollie o två presentkort till Pontus kompisar som har bowlingkalas i morron.Mirandas exem är så jobbiga nu så jag var inom apoteket o köpte en ny salva vi ska testa:dexem heter den.Vi besökte hemmakväll o barnens fredag är räddad:-)Nu ska jag försöka sova trots Ajaj i halsen.Mollie ligger här bredvid mig så först ska jag snusa lite på henne.Man blir ju hög av kärleken till henne♥Inte klokt att man kan bli så förälskad på så kort tid.Älskar hela hennes uppenbarelse.Hon är så rolig o komisk nu.Så glad att vi fick ett barn till.Känner mig verkligen rik o lyckligt lottad.Nu:sova...zzzzzSov gott//Monica

Av Liljenberg - 17 oktober 2012 22:46

Då var de dax o krypa ner.Alltid lika skönt efter en dag.I morron blir de stan med syster.Fika o shopping är alltid trevligtHoppas min hals känns mindre som taggtråd då o även att min temp håller sig inom ramarna.Jag är på jakt efter en fin one Piece till Pontus.Han önskar sig de i julklapp.:-)Sen ska jag kolla mer på rean på Lindex.De dom nyligen fått in reas nu.Inte mig emotNu ska jag försöka insupa ngr timmars sömn om nu min eländiga hals slutar göra ont.Retar så man måste hosta till hela tiden.Har laddat med halstabletter vid min sida.Sov gott o hoppas ingen behöver ligga sömnlös.:-) //Monica

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards