ploppviola

Alla inlägg under maj 2013

Av Liljenberg - 31 maj 2013 18:29

Mollie blev mycket riktigt påverkad av sprutan.På kvällen rann näsan o hon blev varm och GNÄLLIG:)
Orolig natt....nässpray o alvedon för henne.
Men eftersom jag lovat Miranda öppna förskolan o Mollie är inte gul i snoret iaf så åkte vi dit som planerat.Väldigt uppskattat av flickorna.
Efteråt tog vi en sväng på stan för HEMMAKVÄLL o PÖLSE för Miranda.

Sen "halkade" vi in på Lindex för o titta på en kläning jag velat ha ett tag.
Den blev de inte men en färgglad topp/tunika till mig:)
Miranda fick en spetskjol o en badponcho.
Köpte såna trosor man själv hade som liten med veckodagarna.Fina o färgglada:)

Resterande veckor fram till löning blir shoppinglösa;))

Ja man får unna sig nåt, jag varken rökar snusat el super.....:))))

Däremot blir jag hög på Lindexkläder;)

Mollie sov 30 min i vagnen o sen skrek hon till o från hur länge som helst.
Jag somnade henne med tvång i eftermiddes.Nu är hon piggare men snorig.

Middag o disk ör röjd o blodsockret skyhögt;))

I morron blir de jobb för min del o Jacob ska på match.

Fint väder hoppas vi på så vi kan grilla(vi grillar ändå:) )

Trevlig helg önskar jag er!!//M


Av Liljenberg - 30 maj 2013 15:58

Mollie fick tagit sin spruta hon blev vägd o mätt oxå.Strax under 11 kilo o lite över 80 cm.
Flickorna lekte lite på öppna förskolan efteråt.
Vi körde upp till stan för jakt på vita strumpor.
De hittade vi till både Miranda o Mollie o mål 1avklarat.Mål 2 var glass till dom o cola till mig,vilket oxå blev gjort:))
Vi satt en stund på torget i de fina vädret.Underbart
Hittade en likadan kofta på rea till Miranda som jag köpte till Mollie förra veckan på rea i Kristianstad:) så den var jag ju tvugen o ha;)
Mål 3 var en enfärgad solhatt till Mollie som jag hittade på Hm för 40 kr.:)ROSA
Två Mimmietröjor till Miranda o en kläning till Mollie.
Mirandas mål var tydligen en väska till.Jag tycker hon har för många men de tycker inte hon.Så en väska blev de:) Man kan JU ha grejer i den var hennes avgörande replik:)))
Pasta med hem....
Nu har Mollie somnat i min famn o jag ska ta tag i köket o tillverkning av kvällens TACOS:)
//M


Av Liljenberg - 29 maj 2013 20:47

Gårdagen gick i ett..
Först bullbak o sen röjning av köket.Förberedelser för middagen som blev fläskpannkaka för familjen o grovbröd med tonfiskröra för min del.

Sen blev de picknick i parken med Malin o Malte.Barnen älskar och vara ute:)

Vi var inom :Kinaaffären" o köpte en låda nudlar till Pontes lycka.Faktiskt gillar hela familjen de o de blev dagens kvällsmat.
Var även inom macken o hämtade ett par PIPPIskor jag köpt nya på Tradera(till Miranda)
99 kr på köp nu o 158 med frakten.Dom kostar 379 i butik:))

I dag har de helghandlats o storstädats på Isacs o Pontus rum.
Dammat varenda bok o pinal.
Rensat ut leksaker o bäddat rent.SKÖNT
Röjt kök o hall o tvättat en massa.
I morron ska Jacobs rum storstädas.Han är duktig o sköter en del själv men emellanåt måste "mamma"(jag;)) gå in o damma o dammsuga lägga rent o hjälpa honom o hålla klädberget nere;)))

Mollie ska få sin MPR spruta i morron.Ska egentligen ske i Augusti men iom att en av dessa sjukdomar nyligen haft utbrott i Köpenhamn så måste hon ha den innan vi åker till Legoland i Juni.

Nu har hon varit pigg o gla ett par dar, så de känns sådär att ge henne den nu:garanterad feber o gnällighet IGEN:((
Aja de finns alvedon som tur är.

Nu sover dom små vi ska kolla en serie vi följer.Först ska bara Jacob hämtas hem från fotbollen.
På återskrivande:)//M







Av Liljenberg - 28 maj 2013 11:10

Att man har med en ligist att göra??
Så här::::::

Av Liljenberg - 27 maj 2013 23:26

Liten höna som sover i egen säng för första gången
Dock i vårt rum:)
Mirandas fjärde nappfria kväll:skönt!!
Känns bra att vi bestämt oss
Vädret verkade soligt o bra så vi begav oss till Venaparken för fika o lek.De var lite blåsigt o kom ngr droppar men helt ok ändå.
Miranda cyklade o trallade som en lärka.
Mollie glad o nöjd o bara lekte o roade sig.
Vi gick inom blomsterlandet:ett paradis för mig som älskar blommor:)

I förmiddes städade jag köksskåp.Nedräkning till sommarlovet o min göralista är lång ännu.
I morron blir de(förhoppningsvis)bullbak
Sov gott!!


Av Liljenberg - 26 maj 2013 17:45

Jag o fyra av barnen har varit i firat min mamma.
Tre av mina syskon var där.
När vi kom hem sprang barnen snabbt in o när jag klätt av mig stod dom alla där med en Morsdagsblomma o en tvättställning.Bordet var dukat o grillning på gång:väldigt uppskattat:)
Ett av fyra barn är badat o Mollies fötter är rensade på spinkar.10 stycken skitspinkar o ett himlans tuttande:(
Små små flisor från vårt altangolv.Sista sommaren med de golvet:skönt!!!
Nu får hon inte gå där utan skor

Nu ska barn två badas

Trevlig Morsdag alla mammor

Av Liljenberg - 25 maj 2013 20:17

Spenderade morgon o förmiddag på jobbet o eftermidagen o en bit in på kvällen hos svärföräldrarna.Blev bjuden på underbart god mat.Perfekt nog har dom en lekpark precis utanför sitt hus.Där lekte barnen länge o väl
Jag o Miranda har ändrat om på hennes rum o fick även dammat lagt rent i sängen o dammsugat.
Stefan är ute o springer o jag ska lägga barnen strax.
Miranda sov hela natten!!Inget gnäll om nappen:)
Kvällen kmr bjuda mig på cheddarhjärtan o geischa o cola zero.
Gokväll//M

Av Liljenberg - 25 maj 2013 00:25

Miranda vände från att JAG SKA ALDRIG HA NAPP IGEN till.:MIN NAPPE JAG KAN INTE SOVA UTAN DEN o så massa tårar o tjut:(( "Jag måste ha nåt i munnen"
Jag lyckades somna henne genom att klia henne på armar o rygg.
Hon klagade flera ggr till innan hon till slut somnade i ren utmattning.
Jah tror inte de är sista skriet änn o jag förväntar mig tårar o skrik i natt.Men HOPPAS förståss på INTE:))

Vu har skaffat en "paddaa" dvs säga en iphone mini.Rolig grej som Jacob blev "kär i" på en gång.Många roliga program.Vi har tagit masa roliga förvrängda bilder med den.:))
Nu måste jag sova pang bom,ska upp tidigt för o hinna fixa på jobbet tidigt tidigt(innan kalaset)
Sov gott//M








Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Skapa flashcards