ploppviola

Alla inlägg under december 2013

Av Liljenberg - 31 december 2013 22:58

Vi har firat så gott vi har kunnat o orkat.
I går fick Miranda hög feber o väldig magknip.Även Mollie var varm har inte ätit knappt något på flera dagar:(.Jag vaknade med migrän o hade feber o senare magknip.
Mollie var dålig igen o varm.

I dag vaknade jag med illamående o ont i magen o väldigt ont i huvudet.Darrig o konstig i hela kroppen o som ett brev på posten extrem RETHOSTA:(
Mollie somnade dötrött 19:00 o vaknade 40 min senare med nästan 40 grader.
Vi går på halvfart allihopa.
Lyckades fixa i hopa lite mat o gott i dag,Stefan o Isac o Pontus har skjutit lite.

GOTT NYTT ÅR!!!


Av Liljenberg - 29 december 2013 21:04

Lite bilder från veckan:)
Vi var på Busfabriken i Helsingborg en dag.Lite shopping för flickornas julklappspengar.Köpte lite kläder till Mollie på rean på Lindex o en nyprskläning till Miranda. Sen hittade jag en fin Sia julkrubba på Nisses för halva priset:)Fyndade lite på Tanzimara oxå:)Marie var här en dag med lite fint hon köpt till mig o geischa....:)
Barnens kusin Alma var här o lekte lite i Fredes medans svärmor passade barnen här.Jag o Isac var på Bup för vikt o blodtryck mm.
Han ska få prova en mixtur med ett hormonpreparat så får vi se om hans ångest o oro kan minskas.Vi träffade en välsigt trevlig o tillmötesgående ssk som försökte hitta lösningar på flera av problemen.Isac gillade henne.
Skönt med lite flyt för trots att jag har en lite bättre period nu så är de rätt tufft med alla problem o ork o tid går endast till familjen just nu.
Sen var vi i Vedema i dag.
Trevligt förrutom att jag halkade på en hal sten o vred båda mina ben.Blev ett stort sår på ena benet o en rejäl svullnad.Hade Mollie i famnen o lyckades vrida mig så jag själv tog värsta fallet.Förädiskt med våta stenar.Har just lyckats somna Miranda o ska gå o sminka av mig o sen ta en tvätt.Hoppas på o hitta något gott i skafferiet o ett glas iskall cola zero:)
I morgon blir de nån park o lite fika med syster Marie.//M

Av Liljenberg - 25 december 2013 22:33

Juldagen hos svärisarna

Av Liljenberg - 25 december 2013 12:30

God juldag på er:)
I dag har Miranda plåtat mig.
Dom feta låren bjuder jag på.Tacksam vinkel dessutom;)
3 kg bort men långt ifrån tillräckligt:/
Vi ska fira med svärföräldrarna i dag.Ska bli gott o trevligt.
//M

Av Liljenberg - 24 december 2013 17:35

Firat jul med dessa:)

Av Liljenberg - 24 december 2013 01:16

Maxishopping för o köpa de sista i morse.
Blev illamående och kallsvettig men antagligen bara av stress o mycket folk.
Marie var med o sen fick jag hjälp med fönsterputs städ o passning av flickorna.
Jag har griljerat skinkan,gjort tonfiskröran o laxpuddingen.Kokt ägg o röjt.
Klapparna ligger under granen:).
Vi gjorde de lätt för oss o tog mat från Mac donalds i kväll.Ingen som klagade på maten;)
Flickorna är badade o tomtekläningarna framhängda.Killarna duschar i morgon o även dom ska finkläs:)

Jag ska steka köttbullar prinskorv o värma brunkål o till de blir de vörtbröd kavring med olika ostar rödbetor rödbetssallad inlagd gurka,julskinka ägg.

Ska bli gott!

Gäster blir min mamma o 4 av mina syskon.
På juldagen firar vi hos Stefans föräldrar där även hans syster med familj kmr vara.Ska bli trevligt alltihopa:)

Glöm nu inte julens budskap kära vänner.De finns faktiskt en huvudperson nu i jul o de är Jesus???
Ha nu en riktigt God jul på er.
/M




Av Liljenberg - 22 december 2013 00:30

Matshopping klädshopping o skolavslutning har denna veckan bjudit på.
Lite knäck blev de oxå o så har jag skickat i väg våra 50 julkort:)
Miranda var med mig på jobbet i dag.
Duktig liten hjälreda:)
Nu ska jag förhoppningsvis snart få sova.Mollie vaknade o var klarvaken men nu verkar hon sova.Stinker ur munnen på henne så antingen har hon ont i halsen eller är de fler tänder på G.

Av Liljenberg - 11 december 2013 00:00

Varit på Trästället i Skyrup o handlat och ätit:)
Kvällen gick i 190:toppade barn o dom har turats om o gala sura o ha hormonattacker.
Granen blev klädd av två barn.Riktigt fint med allt röttb o glittrigt.
Nu ska jag sova...zzz.
Godnatt/M

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards