ploppviola

Alla inlägg under januari 2014

Av Liljenberg - 30 januari 2014 22:01

Miranda har fyllt fem:)

Hon blev firad på dagis oxå.

Hon fick bla ett dockhus med trädgård.

Jag var inom Lindex efter mitt tandläkarbesök.Hittade fina Bamsekläder till Mollie.

Trodde aldrig jag skulle överge negerbullar men kmr numera kalla dom strösselbollar.
Dom är iaf gjorda till Lördagens barnkalas.
Nu ska vi starta Hungerganes o hoppas att Mollie snart somnar.Nu är de Fredag på Gökropsgatan ;) :)//M

Av Liljenberg - 24 januari 2014 08:44

Då kan de här vara boken för dig :))se bilden)

Vaknade med migrän o fick två attacker på raken med aura:så obehagligt.Nu mår jag lite illa o är tung i huvudet..
De blir att köra till Kvantum nu o bara köpa de nödvändigaste inför Fredagsmys.Sen hem o städa duka o fixa i för morgondagens gäster.
Blir först jobb ngr timmar.
Trevlig Fredag//M

Av Liljenberg - 23 januari 2014 07:09

om jag inte kmr börja jobba snart:

De gör jag redan

Jag går upp klockan 06:00 varje vardagsmorgon

Gör frukost till mina barn

:på kvällen har jag dukat fram tallrikar glas o de som behövs till en frukost

Sen hjälper jag barnen med fruktpackning o gympapåspackning

Ser till att alla är klädda(hjälper dom som behöver kläs på) o har borstat tänderna

Fixar undan frukost o torkar av

Kör barnen till skolan

Kör ett barn till dagis

3-4 ggr i veckan handlar jag på Maxi

Hem med varor o börjar förbereda middag

Röjer köket samt alltid minst ett av barnens rum:dammar dammsuger lägger rent i någon säng

Tvättar minst 4 maskiner tvätt om dagen

Tvättar av toaletten ca 4 ggr i veckan

Bäddar sängar o drar upp persinner

Somnar ett barn.

Städar de som behöver

Plockar undan leksaker o annat

Hämtar ett barn på skolan o ett på dagis

Efttermidagen går åt till fortsättning av att göra middag o hjälpa barnen med läxorna

På kvällen äta middag o ta undan efter den

Förbereda morgondagens frukost o röja efter dagen

Lägga barn

Plus en massa annat.

På lördagarna städar jag på ett företag.Tre toaletter  skuras,tömmer massa papperskorgar,dammar dammsuger o svabbar,diskar städar kök.Ca 5 timmars jobb.

Hem o gör middag o sen röj efter den....


När jag ska börja jobba??

Anser att jag har mer änn heltid men sen att jag inte har betalt för de är en annan historia.Jag har tid med mina barn o de kan inget heltidsjobb med betalning slå...Sen ang vår ekonomi så klarar vi att betala räkningar o allt varje månad.De kallas att prioritera..

Fler frågor???

Ha de//M



Av Liljenberg - 20 januari 2014 23:39

Även Söndagen vigdes till utelek:)

Dessa små sötisar har lekt o fikat i dag:)
Jag har varit på möte på skolan o i morron väntar ett till möte.Förmiddagen får bestå av mathandling,matplanering o städ o tvätt.

Fixat ärenden på stan i dag o så blev de två tröjor till Pontus o en till Isac.
Tycker de är VÄLDIGT urplockat på både Kappahl o Lindex.Hoppas på mycket fint i vår:)
Mollie har blivit rejält förkyld igen så nu återstår o se om jag kan somna.Hon ligger här brevid mig o vässer.God natt//M

Av Liljenberg - 17 januari 2014 17:53

Äntligen kom vintern.
Vi var ute o åkte pulka.
Trevlig Fredag på er//M

Av Liljenberg - 17 januari 2014 17:47

Mina fina flickor

Av Liljenberg - 17 januari 2014 17:44

Den här damen har mycket bus för sig

Av Liljenberg - 17 januari 2014 17:41

Man kan ha kul med ett par shorts:)

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards