ploppviola

Alla inlägg under juli 2014

Av Liljenberg - 31 juli 2014 21:23

Vi fortsätter o bada o ha kul.Ett besök på Tosselilla blev de i går.
Stefans sista semester i morron.Sen mot alvaret .El vi har ju tre veckors lov till men sen så.
Hoppas jag kan samla tillräckligt med energi för o orka hösten med skola möten o saker jag vet ligger o pyr..
Jag ska se till o ta hand om mig själv både kroppsligt o själsligt.
Ska bla rensa min kropp på slaggprodukter o så ska jag börja sola solarium.Både för o känna mig fräschare o piggare men oxå för D-vitaminerna i solen.
Nu sover flickorna o vi ska såsmåningom inta soffläge o tugga lite gott.
Sov gott//M

Av Liljenberg - 22 juli 2014 22:42

Vi har varit på Ugglebadet nu två dagar o solat o badat.Så skönt.Jag var där jämt som barn.
Barnen har lekt o grävt o badat o varit nöjda o glada.
Jag har inte solat min baksida något nämnvärt så jag svedde mig rejält (se bild 1)
Inte ont dag 1 men dag 2.Ajaj
Stefan hjälpte mig o smörja med kylkräm o de kändes ärligt som han eldade med en tändare vid minsta beröring.

I dag har Miranda tagit hål i öronen. Äntligen säger jag.De har jag väntat på.Så roligt o jag minns så tydligt när jag själv fick ta.Jag var 9 år o min lillasyster 7.Jag tyckte de var väldigt orättvist att hon inte behövde vänta tills hon var 9.

Miranda var nervös innan fastän hon gick o trallade:jag ska ta hål i öronen, ja de ska jag
?
Hon satt o skakade när tjejen ritade prickarna på örsnibbarna.
Sen pep hon högre o högre o jag bad tjejen att bara ta snabbt.
Miranda är lite dramatisk när hon sätter den sidan till.
?
Hon skällde lite på mig när vi gick ut :"mamma du sa inte att de gjorde så ont"
Hon valde med diamanter o inte rosa konstigt nog.

Hon var nöjd o lättad när vi gick där i från.

Nu ska jag spela ett par omgångar Candy crusch o sen sova.God natt//M

Av Liljenberg - 20 juli 2014 08:46

Mot Ugglebadet

Av Liljenberg - 20 juli 2014 00:26

I går blev de en tur med tåget till Malmö med flickorna.Malin o Malte o Linn.
Vi åt på Mac Donalds o jag köpte kläder på Lindex o Polarn o pyret.
Mollie valde ett par kattleggnins o kattunika på L o jag köpte en topp till mig...i svart så klart.
Pop hade rea o jag fick med mig en STOR påse därifrån.
Mest till flickorna.Pontus fick ett linne en långärmad o strumpor.
Flickorna fick klänningar linnen toppar trosor kjolar bla.
Så mycket fint o jag fyndade verkligen.
Hade kunnat ta lika mycket till men men
Flera av plaggen hade kostat runt 249/279 o nu 74/84.
Vi gick vidare till en mysig inhägnad park o lekte.
På vägen till tåget på hemvägen stannade vi till på glassfabriken o jag åt en supergod marängsviss med vaniljglass nötter chokladsås grädde maränger..
När vi sen kom på tåget började kaoset.
Vi hann inte åka många minuter förens tåget stannade för att sen stå stilla i över 30 minuter.
Mycket irriterade passagerare o inte helt lätt o ha Mollie stilla.
Vi blev körda in till Lund tror jag de var o där fick vi åka vidare med ett tåg som visade sig bara gå till Eslöv o sen bytte mot Hässleholm. .Däremellan hann Miranda bli kass o hon spydde rätt rejält över en filt jag fick lägga framför för henne. Stefan fick hämta henne hemma på stationen.
De lör dröja innan jag åker tåg igen.Sura passagerare sena trånga tåg.Massa byten... Tar min bil framöver.
Miranda blev sen varm o febrig.Lite över 39 o hon har varit hängig hela dagen.Men kände sig piggare nu i em/kväll.
Är hon bra i morron har vi lovat Ugglebadet. HOPPAS de!!
Jag har varit på jobbet o städat.Lättstädat eftersom alla utom en har semester.
Jag var först inom stan o fyndade lite.Isac fick en tröja o Pontus likaså.P fick byxor o ytterligare en tröja.
Jacob fick fyra tröjor o tre boxer.
Ta tre betala för två på Kappahl även på JC där jag köpte Jacobs.

Lite Candy crusch sen sova//M



Av Liljenberg - 18 juli 2014 00:18

Haft en väldans mysig dag i Kristianstad/Tivoliparken med flickorna o Malin o Linn o Malte.

Killarna har varit hemma med Stefan.Svårt o få med dom, o dom är hellre med Stefan hemma o grejar.
Vårt skjul är rivet o Stefan bygger en sandlåda.
Han trivs bäst när han får jobba. I morron fortsätter han o röja i trädgården.De har gått ett antal släp till tippen. Vi behöver rensa o flytta en del nu till vårt bygge.Ska bli skönt med garage sen.

Usch fick en tråkig nyhet dag.En blogg jag följt tidigare sen 3/4 år.En flicka som heter (hette) Elly med en sällsynt hudsjukdom; JEB. Hon hade somnat in nu o lämnat sin familj.5 år.........världens finaste o gladaste hästtjej som älskade färgen lila.Hon gjorde mycket hon inte skulle kunnat egentligen o hennes föräldrsr har kämpat tappert.Mycket sorgligt o gör ont i mammahjärtat.
Jag har skickat pysselgrejer till henne då hon levde (såklart) o de kändes som man kom henne nära.
Kramat om mina hjärtan xtra i kväll.Sov gott//Monica


Av Liljenberg - 15 juli 2014 23:21

Eftermiddagen i bilder.
Vi grillade kotlett som åts med min hemmagjorda potatissallad.Barnen fick hamburgare med bröd.
Jag har tvättat massor.Total KAOS i tvättstugan.Men nu början man se golvet igen.
Jag fick ett ryck att åka till hemmakväll o köpa lösgodis Proppade i mig så jag mådde illa. Dumma jag.
Ångrade på en gång att jag köpt. Aja så kan de gå.Jag har badat Mollie o febern sjönk under eftermiddagen.Hon verkade piggare efter hon vaknde vid 17.Men sen steg febern igen o nu sover hon här bredvid mig.Hoppas natten i innehåller sömn.Så trött är jag.

Jacob sovrummet hos kompisen Filemon.
Sova nu.//M

Av Liljenberg - 15 juli 2014 14:45

Vi var på Busfabriken i går.Trodde de skulle va lite folk men nej massor.
Barnen lekte i tre timmar. Lagom.
Mollie fick hög feber i natt.Brännhet o legat o yrat.
I morse hade hon 40.3.Alvedon o vatten o glass på stört.Fick ner den till 39.3 på 30 min.
När den var under 39 satt jag henne i vagnen o gick en sväng.Varit på apoteket o hämtar ut en stor påse mediciner salvor mm för 0 kr.
Flickorna handlade för lite av sina semesterpengar.
Köpte trosor till Mollie.4 för 120 kr.
En klänning för 50 kr.Den kan hon ha till hösten.Kostat 149.Kul o fynda.

Kollat efter en dagisväska till henne men denna staden har inget vidare utbud på väskor.Ska kolla i Kristianstad.

Nu ska jag sola lite.//M



Av Liljenberg - 14 juli 2014 09:35

Ringer ärenden o sen bär de till Helsingborg  o busfabriken.

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards