ploppviola

Alla inlägg under november 2014

Av Liljenberg - 30 november 2014 23:54

Tog med mig flickorna o gick till Kvantum.Dom fick köpa vars en pyssel/målarbok. Som dom grejade med när vi kom hem.Mina pysselfior.

Köpte bla fetaost till dagens middag som blev hemmagjord pizza.

Skönt väder.Kallt men skön luft o solen tittade fram.
Min röst är tillbaka men jag har nösitt o snyter mig konstant.

Stefan likadant.Mollie hostar som vanligt.Även Miranda har fått hosta.

Vi har firat advent med pepparkakor o julmust o tänt första ljuset.

I morgon blir de en promenad till stan för o fixa några presentkort.Måste även fylla på Pontus strumpförråd.Han blir av med strumpor precis var han är.

Nu sovläge. Gonatt//M

Av Liljenberg - 29 november 2014 20:18

Även Isac har gjort pepparkakshus.

I dag tog jag en lightversion på jobbet.De måste ju göras o man kan ju inte direkt ringa in en vikarie.De funkade bra o jag tog de i min egen takt.
Lite mer röst i dag men jag låter som en kråka.
Stefan är kass han och. Hostar o snorar o har snötit sig tusen ggr i dag o i går.Mollie har varit gnällig o trött.Hon hostar o hostar. Må hon bli frisk o förbli devis några veckor.

Stefan bjöd på sin goda Flygande Jacob när jag kom hem från jobbet.Jag har mest vilat i eftermiddag. Inte likt mig men har ingen ork el kraft.
Har haft på julmusik o de var riktigt mysigt.
Ska fixa sista julklapparna i veckan.
Har även möte för Pontus.
Ska träffa barnens kusin o hennes barn i veckan.Ska bli trevligt.Har även bokat med Malin o Malte.Hoppas på att vi blir friska.
Flickorna har sin julfest på Torsdag. Ska bli riktigt roligt o få se dom uppträda.Ger sig om Mollie tänker delta el ej.

Nu har jag somnat Miranda o håller på o somna Mobile. Båda vill ha mig o då får bli så här då.

Stefan är o hämtar Pontus o sen blir de film för oss.Go kväll.//M

Av Liljenberg - 28 november 2014 21:20

Fy fasen vilken eftermiddag.Kaosens tecken. Jag har vart förkyld hela veckan .Men i dag blev jag kass.Ingen röst,hosta o ont i halsen.Huvudvärk o allmänt kass.Mollie kräkte o bajade löst.
Som ett brev på posten jättekör de i min mage oxå.

Pontus har gjort sitt pepparkakshus.

Kvällen blev kass på många sätt o jag hoppas att morgondagen blir bättre.

Tittar på Idol o tror o hoppas på Mollie o Lisa.

Sen sova.//M

Säg hej till vårt nya hus.

Av Liljenberg - 28 november 2014 09:21

Tacosen hackad o förberedd.
Frukosten nere,snart lunchen oxå. Ärtsoppa från i går.
Killarna har begett sig till skolan.
Flickorna leker på rummen.
Jag fixar i köket o ska ta en tvätt.
Inväntar posten o sen ska jag o flickorna ner en sväng till stan o köpa godis o julklappar till min ena syster o till min mor.
Hoppas inte hela Hässleholm.tänker likadant.
Trevlig Fredag//M

Titta så mycket som hänt sen i somras.Stor flicka nu.

Av Liljenberg - 27 november 2014 22:00

Mollie o jag var på ÖB när vi lämnat Miranda på pepparhusbaket.
Jag lät henne gå till hennes stora lycka.Hon kvittrade o gapade o var väldigt nöjd o glad.
Hon köpte sig ett spel o ett kexchoklad.
När vi kom hem spelade vi.

Mysigt med lite tid bara hon o jag.

Miranda kom hem med sitt fina hus.Riktigt fint gjort var de.

Vi har ätit underbart god ärtsoppa.
Här kmr dom lovade bilderna från julpyntet.
Jag älskar julkrubbor o har just nu tre stycken.Skulle vilja ha en stor rejäl att stå på golvet.

Jacobs rum.Litet kök har han.

Av Liljenberg - 27 november 2014 19:03

Tjock o fet som en julaget


Klickbar  ovan


Nu är stakar tända o julsaker framme..Fuskade lite för första gången men så mysigt.


Väntar på min lilla Miranda som är o gör pepparkakshus.


Bilder kommer senare i dag..så kika in igen sen   




Av Liljenberg - 27 november 2014 08:55

Möte på dagis.Sitter o väntar på "Mollies fröken"
Sen mot affären.Glömde listan hemma i går o kom hem utan mycket som jag behövde köpa.
Hade lust o baka lussekatter i morse.Får se om lusten finns när jag kommer hem.Ska ringa ett viktigt ärende o hoppas på framgång.
Sen städ o fix hemma.
Kurera mig med honungen. Dum hosta.
Hej för nu

Av Liljenberg - 26 november 2014 23:17

I dag har jag fått gjort massor. Sista fönstren är putsade.Stakarna uppe.En o annan tomte oxå. Man får passa på,de är en kort tid de ska va uppe.
Bättre och köra på med allt o sen tröttnar jag på typ annandan . ..nästan iaf.

Jag har dammsugit vår säng o lagt rent.
Finns några små skåpsråttor (barnen) i huset som har vår säng som soffa med allt vad de innebär.

Jag har fått undan massa tvätt.
Sorterat strumpor o faktiskt hittat många par för en gångs skull.

Jag har lagat mat o de blev ungsstekta potatisar som jag penslade med olivolja timjan basilika citron salt svartpeppar.Till de blev de ungsbakad lax penslade med samma blandning.Samt Hollandäsås (stavas ju inte så men du fattar vilken va!?)
Tomat o gurka o alla utom Pontus och Mollie åt med god aptit.Vi åt upp allt o de blev alltså inga rester.
Nästa gång får jag öka mängden o de är jag inte van vid.Roligt när dom äter.

Pontus har magra en del o jag försöker med alla medel att få i honom mat.
Känner mig rätt stressad över hans underviktig faktiskt.
Försöker fetta på maten där jag kan.
Har börjat tvinga honom att äta lite kött.Han växer o måste ju få näringen i sig.

Mollie har börjat äta på dagis vissa dagar.Jätteglad över de.I dag hade hon tom provat lite soppa.
Miranda har gått här o sjungit o trallat o läst dikter.
Hon ska vara Maria på julspelet o har en del repliker.Hon ska även läsa "När första ljuset brinner" Duktiga modiga tös.

Hon följde med Milo hem efter dagis.
Han ska vara Josef.

Bygget skriderxframåt,dom är så duktiga o de händer saker dagligen.Dom är bara bak just nu.Taket som hålls på med.Sen har dom läktat om vårt gamla tak. Vi ska ju byta till mörk gråa pannor på hela altet.

Bilder kmr så fort jag tagit fler.

I morron har jag möte på dagis ang Mollie. Vi ska gå igenom vad som hänt med hennes tal. De har händer lite men inte tillräckligt o hon ligger efter sina jämnåriga. Hon fattar allt o hänger med på allt annat.

Efter dagis ska Miranda till sin farmor o göra pepparkakshus.

Längtar tills morgondagens middag.En gryta ärtsoppa har jag blivit lovad:Tack!
Med potatis o lök i o lite bog.Älskar de.Timjan är min stora passion .

Nu ska jag krypa ner o hoppas på att sluta hosta.Eländiga rethosta. Sov gott//M

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards