ploppviola

Alla inlägg under januari 2015

Av Liljenberg - 31 januari 2015 20:05

Spenderat dagen på jobbet.Först var Miranda o jag på stan.Blev lite strumpfynd
Sen blev de Maxi.
Fick migrän o är riktigt tung i huvudet nu.
Har bakat två kladdkakor inför barnkalaset i morron.
Miranda har önskat tacos så de ska dom få.
De blir sätta knorr på grisen o fiskdamm.Kurragömma
vill hon också ha.
Jag håller på o lägga Mollie nu o sen har jag en del att fixa med inför i morron.
Vi ska även bort till Rusta o köpa tapeterna.
Snickarna kommer inte förens på Onsdag.Dom väntar på fönsterbrädorna o dom kmr inte förens på Onsdag.
Plåtslagare kunde inte gå upp på taket i går pga halkan så han kmr på Måndag.Tydligen kmr även kakelmannan på onsdag.
I veckan ska taken målas o då tapetsering.
Vill bara få klart så dom kan öppna upp mellan gamla o nya.Tar tydligen ett par veckor till.
De första vi ska köpa är sängborden,o en byrå till vårt sovrum.
Vi ska även ha möblerna till toa o badrum.Förutom duschen o bubbelkaret.De har vi inte exakt bestämt oss för vilka ännu.

Mollie Ska få detta när hon fyller år.

Av Liljenberg - 31 januari 2015 00:14

Då Har jag köpt mig ytterligare en röd köksinredningsgrej.
Jag kommer bjuda mina vänner på en kopp när allt är klart.
Så se till att de blir du hihi.
Nu ska jag sova efter en intensiv men rolig dag.Go natt//M


Av Liljenberg - 30 januari 2015 20:28

Fraktfritt HÄR


Haft en mysig dag på Randyz.Bilder o mer info kommer senare



Av Liljenberg - 29 januari 2015 22:04

Här blir jag bjuden på mat av Mollie
Hon har stundvis lekt själv o andra stunder varit som en igel på mig.Jag passar på på.Mysigt med kramar o pussar.Så länge de varar är jag glad.Jag tog även hennes 3 årsbild till tidningen.Blev många o flest utan samarbete.Hon blundade,tittade bort,snurrade o hoppade mm.Men två blev bra iaf.


I morron ska vi ta oss till Randyz för lek o fika o tragg.
Malte o Malin ska följa med.
Ska bli skönt o komma i från huset en stund.
Sen helg.Vilket innebär jobb för min del.På Söndag ska Miranda ha barnkas.
Jag ska göra kladdkaka som hon önskat sig.Först ska dom få tacos.

Go natt//M

Av Liljenberg - 29 januari 2015 12:42


 

Av Liljenberg - 29 januari 2015 11:23

I dag händer de inget här inne i vårt befintliga hem,men däremot ute.Taket är så gott som lagt.Nu är de underplåtar mm som hålls på med.I morron ska de vara kart vad jag fattar.

På Måndag fortsätter jobebt med badrum o toalett.

De blir även en ev tapetsering.Vi ska i helgen bestämma oss hundra för våra fondtapeter o köpa dom.

Får se var jag blir av..Rätt påfrestande att ha folk så in på särskilt med barnen.De är inte lätt o hålla dom lugna.


Jag har tittat ut en ny brödrost till nya köket.så klart i rött.  


Den finaste jag hittade var en röd Smeg 4 skivors.Men ville egentligen ha samma märke som min nya kitchen aid bakmaskin.Men kom till slut fram till att jag struntar i märket o tar en smeg.Kitchen aids var dels väldigt dyra(dyrare) o dels inte så fina: för mycket rostfritt i dom.


Bilder på de kommer nedan.Den jag bestämde mig för kommer underst av brödrostarna.


Miranda är på dagis sista dagen denna veckan o ska hämtas om ca två timmar.Jag har Mollie hemma då jag inte tycker hon är hundra pigg.

Hon är på sitt rum o grejar.

Jag har städat av flickornas rum.Ska ner en sväng i tvättstugan,annars tar jag de rätt lugnt i dag.Inte superpigg själv.Tung i huvudet o fick i går ont i halsen o blev snuvig o nysig.

Hej/M

     

 


Av Liljenberg - 28 januari 2015 23:26

Garagporten är satt o badrummet är fukt o vattensäkrat.

Av Liljenberg - 28 januari 2015 11:48

Då Har man en 6 åring i huset.Hon har fått frukostbricka o skönsång på morgonen.
Nu är hon o blir firad på dagis.

Pontus är tillbaks i skolan o är pigg igen.Trist att just han drabbats två gånger på kort tid.Han är som ett vandrande skelett med skinn på.
Jag mår riktigt dåligt över hans undervikt.
Enligt skolsystern är hans vikt inte alarmerande.Men enligt deras bmi är man överviktig när ögat säger att man inte är de.Så jag köper inte deras uträkningar riktigt.Han är pinnig.Hans höftben sticker ut o han har en midja som en geting typ.
Ska göda honom så gott jag kan.Brukar ta extra fett i hans mat o så blanda i grädde där jag kan.Givetvis utan hans vetskap.
Han har känslig näsa så man får trixa o tänka till.
Kakelmannen har snart gjort klart allt underarbete i badrummet.De är mycket mer änn man kan tro.Tyvärr hinner han inte lägga denna veckan.Jag försökte men han måste sätta i ett kök på annat ställe han lovat.Typiskt
Men där ute händer de grejer.Taket är påbörjat o nästan halvfärdigt.Vilket lyft på huset.
Så roligt nu när allt börjar falla på plats.
Snart är de dax att öppna upp mellan gamla o nya delen o de momentet ser vi verkligen fram emot.
Jag vill så gärna sätta fingrarna i inredningen sen.
På sportlovsveckan ska jag till Ikea o hämta hem hemnesbyrån till vårt sovrum.Malm sängen.Sen ska Mollie få ett skrivbord.Jag ska köpa krukor o murgröna också där.
Ja ni mörker att jag längtar hihi.

I eftermiddag kommer mor o två av mina syskon o firar Miranda.De blir ostfrallefika.
Ska bli gott.

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards