ploppviola

Alla inlägg under februari 2015

Av Liljenberg - 28 februari 2015 21:03

Mollie fyller 3 år i dag.
El egentligen den 29:onde.
Hon fick paket i morse o frukostbricka. Hon REV upp paketen.
Pontus o jag har varit på jobbet.
Efter de firade vi med Mac Donalds som Mollie valt.
Därefter kakfika.
Mollie är nöjd o glad o somnade just.Hon har sagt flera ggr i dag.:jag Mollie fyller
år inte du mamma.

Jag ska kasta i en tvätt o sen blir de film o oststjärnor för mig.
Kall cola ej att förglömma.

//M

Av Liljenberg - 27 februari 2015 19:27

Dagen började med ett besök på hudkliniken i Kristianstad för Miranda.Nya salvor.Nu ska hon testa en inflammatorisk o slopa cortison en tid.
Hon fick utskrivet flera olika.
De hela tog 20 minuter o nu kan vi ringa o förnya i två år till sen måste man dit o visa sig igen.
Vi hämtade salvor o handlade ostfrallor o pålägg vi bjudit på i dag.Först kom mor o lillasyster o firade Mollan o nu i kväll farmor och farfar.
Mollie har varit i centrum o spexat o haft sig.Hon har trivts som fisken i vattnet.
Miranda följde med dom hem o ska sova över säger hon.De tror jag nog fungerar.

På husfronten har de hänt lite.
Dom nya rören är inbyggda nere i biorummet.Sen är 1/3 av klinkerset lagt i garaget.
Kök och matsal är vävat o målat.En strykning till nästa vecka o fonderna ska upp.
Duschen ska komma hoppas vi.
Trappan ute på baksidan ska rivas o den nya göras.Vi ska få murar o staket o två trappor.
Rörmokaren ska koppla de sista i källaren.

Sista rycket nu!!!!!
Snart är vi i hamn.

Snart 1/2 år har detta pågått.Fattar inte med facit i i hand har jag orkat......

Men känns jobbigt först sista veckorna.

Saker löser sig.Uppförsbackar har blivit nedförsbackar....tack o lov.

I morron blir de jobb för min del o sen Mac Donalds som Mollie valt på sin födelsedag.
Såg o paket på morgonen.
Nu ska jag gosa med min höna.//M

Av Liljenberg - 27 februari 2015 08:18

På Måndag fortsätter jobbet här.Lite trögt när de står stilla.Men som sagt Måndag.Duschen är såklart försenad.
Borde ha lärt mig vid detta laget att saker försenas o ändras.

Väv satt o målat ett lager.
Vi ska köra till Kristianstad,till hud med Miranda.
Sen kmr mor o syster på fika.Mollie fyller år i morron.El egentligen den 29:onde.
I kväll kmr farmor o farfar o firar henne.
Trevlig Fredag på er//M

Av Liljenberg - 26 februari 2015 23:43

Stuptrött o ska strax sova...hoppas jag.
Kikar runt lite på Ikea.Denna spegeln funderar jag på till hallen.

Fyndat jackor till töserna för halva priset.
Go natt//M

Av Liljenberg - 26 februari 2015 15:01

Lilla toan, o stolen är satt o kopplad o likaså blandaren i vasken.

Blandare satt o kopplade i badrummet

Toastolen satt o kopplad

Hallen fogad.

Golv o staket satt.Nu ska trappan göras

Jag har varit o kollat på golv.
Till sovrummet.Ett Ekgolv i silver/vitlaserat blir de.

Jag har spenderat dagen hos Petra.
Vår toa har varit oanvändbar då rörmokaren har kopplat på dom nya i systemet.

Tack för att jag fick kissa hos dig haha.

Jag Vill snart ha en mindre bil.Kanske denna?

Av Liljenberg - 25 februari 2015 20:04

Ribbat staket o nytt golv på grillplatsen utanför flickornas rum.
Inte klart som ni ser men påbörjat iaf.

Denna trappan ska bort o en ny kmr mot baksidan

Rester efter golv o staket

Även här kmr ribbat staket.Vi ska ha klinkers på marken.
Nya murar ska göras med marktegel

Hallen.Ska fogas i morron.Sen börjar han i garaget med klinkers.

Vårt sovrum o min fina fönsterkarm.
Där har satts väv i dag i sovrummet.Den ska målas i morron.
Fonden ska upp o jag längtar!!!

Vi väntar på rörmokaren som ska sätta toastolarna

Jag har klippt o färgat håret.
En bra bit åkte men fortfarande långt.

Jag har förberett lite inför Mollies födelsedag.
3 år ska hönan fylla.
Svårt o förstå.

Nu somna Miranda sen lite fix inför i morron o slutligen Biggestloosers.
//M

Av Liljenberg - 24 februari 2015 22:58

Attans mög då har jag spräckt hela min skärm på mobilen.

Tappade den i golvet.De har jag gjort 100 ggr förut utan att de hänt något.

I morron blir de klipp o färg för min del

Go natt//M

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Skapa flashcards