ploppviola

Alla inlägg under juli 2015

Av Liljenberg - 30 juli 2015 22:09

I bland går de vilt till vid våra frukostar.Glas krossas,de spills mm.
(Gårdagens frukost )

Mina murgröna har varit så stora gröna o fina,men tappar nu massor av blad.Både torkade bruna blad men även massa gröna friska blad. De bara dräller ner på golvet.
Jag har vattnat med näring duschat o klippt ner dom.Hoppas de hjälper.

Isac o jag körde ner till Lövet i morse o köpte frallor o kakor.Gott o lyxigt så här på semestern.

I går fick vårt skafferi sig en välbehövlig städning.
Lusten har liksom inte infunnit sig trots behovet funnits sista månaderna. Plötsligt händer de.

Mollie har haft sin kompis Sofia här. Världens sötaste små tjejer är dom.Fnissar o pratar o hoppar o leker o är helt ljuvliga.Jag var borta o hämtade Sofia o lämnade Miranda till storasyster Anja.
Dom bor 5 hus bort.Perfekt avstånd.
Mollie o Sofia höll handen på väg hit.

I dag blev de egengjord pizza.
Gott var de.
På min del är de tomatsås rivost svamp fetaost lök ananas.
Stefan har tomatsås rivost skinka curry ananas. banan
Barnens:tomatsås rivost skinka.

Vi har varit på förmedlingen i dag.
Träffade gamla grannar från Tyringe. Trevligt.

Vi var inom tropicstallet. Hade ingen aning att dom har ett så gigantiskt utbud på saker.Har ni djur så åk dit.Fanns hur mycket som helst till både fiskar fåglar hundar katter hästar gnagare mm.

Nu försöker jag somna Mollie. Hon är rent omöjlig att somna.Upp till 2/2.5 timme tar de.
De kmr bli en stor omställning om 3 v när skola o dagis kör i gång.
Miranda somnar bara huvudet nuddar kudden.
I kväll tog de ca 10 min o hon sa "mamma jag tror inte jag kan somna i dag" Men de kunde hon.
Snarkar högt nu.

Isac har sin nästkusin här på övernattning.
I morron åker dom till Bakken med hans pappa.Kul att Isac får följa med.

Jacob är på väg hem med tåget från Malmö.Han har feber o ont i örat.

Hoppas örondrp o Alvedon ska hjälpa.

Av Liljenberg - 29 juli 2015 21:59

Kika in HÄR vettja


           

Av Liljenberg - 29 juli 2015 01:23

Fyra av sex(ett extra) "barn" i dag på Tropicariet i Helsingborg.
En fartfylld tempad dag.Lång kö o väntetid in o mycket folk och tropiskt varmt där inne.
Kö på Mac Donalds o dåligt med sittplatser.
Annars en bra dag.

Av någon anledning älskar fiskarna Stefan.När andra får ett par på sig får han klungor.Han tror själv att de är för att fiskarna känner att han är godhjärtad haha

Ormklappning o min modiga Pontus.Vi träffade på barnens kusin med familj o dessa små gossar var lika modiga dom.

Av Liljenberg - 27 juli 2015 21:47

Har ett sommarlov gått så snabbt som detta.
Kan inte ta in att de bara är 3 v kvar.

Finns så mycket till att göra o att inte göra.
Jag vill till stranden minst ett par ggr

Fast de gått snabbt är denna sommaren den bästa nånsin faktiskt.

Vi har kunnat njuta o inte stressa runt som tokar.
Vi har tagit dagen som den kommit.
Jag har nog aldrig städat så lite som sista månaderna. Jag har lärt mig att kunna se smulor utan o få spel o dammsuga o skura flera ggr om dagen.
Tiden med barnen har varit mer av kvalité.

Vi har hittat på lite o barnen är nöjda med våra små dagsutflykter.

I morron blir de Tropicariet i Helsingborg o sen Mac Donalds.
De behöver inte va resor land o rike runt.

Nu projekt somna övertrött Mobile.

Av Liljenberg - 26 juli 2015 18:37

kmr lastat med godis.
Glada barn blev de.
Pizzan nere.Hade tänkt ha thai men de var tydligen stängt på Söndagar.Gör nytt försök i morron.Så gott är de.

Vi har varit hos kompisar o fikat.
Annars har jag mest röjt o plockat.

Ska strax borsta tänderna på flickorna.
Dom var uppe tidigt i morse o Mollie är trött o lättgråtig.

Av Liljenberg - 26 juli 2015 09:37

Miranda roade sig i går när jag jobbade.

Lite fika.

Jag städar som man kan se.Svettigt o kvavt var de.

Av Liljenberg - 24 juli 2015 21:52

Shoppat på Lindex till mig o barnen.
Jag hade stor brist på linne /toppar så jag köpte några stycken.
Mollie fick tunikor o leggings o koftor.
.Miranda fick gympakläder till skolstarten. Så stor o fin.Hon fick ett par toppar oxå.
Isac fick en jacka t-shirt o kalsonger.

Vi tog med oss pasta hem, o fika från Lövet.

Pontus köpte sig mat från Subway.

Mina tröjor.

Isacs

Mollies

Ena tröjan Miranda fick

Tuffa tjejen.Nya gympaskor oxå.

Jag har precis lyckats somna Mollie. Just nu går läggningen mig på nerverna.Hon pladdrar och grejar i mellan 1.5 till 2 timmar per kväll.
Miranda somnar bara hon lägger huvudet på kudden.
Nu sover båda.
Jag ska ta o hänga en maskin tvätt o sen väntar filmmys för mig o S.

Omelett säger Mollie.
Hon ville bara ha yoghurt o äta och en dammsugare från Lövet.

Av Liljenberg - 23 juli 2015 19:03

Vi har varit o hälsat på våra grannar i Tyringe.
Inte klokt när deras son man fortfarande ser framför sig skutta runt i blöja...har skägg o är 19 år.
Deras flicka har jag inte sett på 7-8 år.Hon fyller snart 13.
Kändes väldigt märkligt.Jag har bytt blöja på deras mellankille o nu är han 17 år...
Men så roligt att träffa dom alla.
Oj vad åren går.
Något jag saknar här är grannar som har barn..
Vi hjälpte varandra med barnen, fika o grilla var o varannan dag.
Riktigt nära vänner blev vi.
Barnen badade lite i deras pool. Fick bara Pontus på bild.
Nu är kvällsmat nere o vi ska strax göra vid flickorna.
Min energi är låg.Blev hemskt trött av en incident innan vi åkte därifrån.
Två av barnen som kom i bråk o en av dom beteende sig illa..
Inte kul när man är borta kan jag säga.Men personen har bett om ursäkt men min energi är på botten fortfarande.
Ska bli skönt o slappna av sen till film o kall cola.

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards