ploppviola

Alla inlägg under november 2015

Av Liljenberg - 29 november 2015 18:45

Miranda o jag var o gjorde ärenden i går.Bla var vi på Mixhuset o köpte massa småplock.
Vår metallgran är nu klädd.

Sen var de jobb för mig.Så trött o så segt var de.Men gjort blev de iaf.

Sen hem o fixade tacos.

Lite mer pyntade o småstäd blev de.
I dag åt vi vitlöksbröd till frukost. Hela helgen har varit uppskruvad o tempad.
Mollie hostar massa.Hon har varit vaken för andra natten o traggat o hållit på i timmar.Min hjärna är mos minst sagt.Känns som jag behöver ett vilohem snarast.
Lite nackmassage .

Får se om tomten tycker att jag förtjänar de.

Nu lägga två pigga flickor.


Kolla in fjantan. Inget vi lärt henne.

Av Liljenberg - 28 november 2015 01:25

Uppdatering ...
Dagarna rullar på.
Jag har haft Mollie hemma då hon aldrig tycks bli riktigt frisk.Känns inte som jag behöver lämna henne när hon inte är hundra. Hon vill inte dit säger hon.Dock verkar hon ha roligt medan hon är där.Sen att eftermiddagarna är gapiga o skrikiga är inte jättekul.
Hennes tal har blivit bättre men långt i från som andra i hennes ålder.Hon förstår allt men uttalet är svårt för henne.Vi ska träffa logopeden igen.
Men nu är hon sjuk igen.Hosta från hell o 38.1 i temp.
Fick just under tvång i henne hostmedicin. De har väst o pipit i bröstet på henne.

I dag har vi köpt en liten bebishamster.En underbart söt liten kille.Åkte till djuraffären för o köpa fluff o spån till buren o kmr ut med ny bebis o bur.

Nu tänkte jag försöka sova.Hoppas natten blir lugn.Go natt.

Hormonstinn uppnosig blivande 7 åring.

18 påsar från Maxi i går.Dom har utökat sitt sorti.ent o nu kan man beställa leksaker o kläde osv oxå.

Underbar pärla.
Men envis som synden själv.
I bland undrar jag hur man överhuvudtaget ska kunna göra nåt bra av denna lilla dam.Så go o charmig men så medveten o kansjälvig.
Hon har lekt med nästkusinerna två dagar denna vecka o sist frågade hon jämngamla Truls om han ville sova över här,för vi har mycket mat.
Rolig är hon.

Dom lekte inte mamma pappa barn utan katt,katt o storebror.

Redo för snölek. Dock är den ett minne blott i dag.

Av Liljenberg - 23 november 2015 23:14

Dagarna går fortare änn kvickt.
Vi hade kalas för Stefan o Isac i Fredes o Lördagen hade Pontus cup o så bytade vi till vinterdäck på bilarna. Söndagen jobbade jag.
Lördagkväll föll första snön o halleda vad snö vi vaknade till på Söndagen.
Barnen var helt lyriska o kunde inte komma ut fort nog.

Av Liljenberg - 19 november 2015 00:08

Nu är gubben firad. Han blev glad för smörgåstårtan. Mycket god om jag får säga de själv.Barnen åt hamburgare.

Jacob o Isac.
I morron har vi två tonåringar.Isac som fyller 13.
Jacob blir 17 i April.Min stora duktiga kille.Han gör praktik på en skola just nu.Han har alltid varit duktig med barn o tagit hand om dom som "blivit över"

Isac min fina känsliga kille med ett hjärta av renaste guld. Tänker på alla alltid.
I natt åkte vi in 2 dagar innan bf.Den var en stjärnklar natt o en stjärna föll när vi var på väg in.

Vad hade livet varit utan dessa små räkungar?

Grönsakssoppan vi hade i går. Länge sedan sist o riktigt salt o gott blev de.

Mollies nya bebis Alice.Halleda vad den tösen leker mamma barn.Matar o bytar o kör runt dom i vagnarna.Riktig lillmamma.

Miranda är helt fenomenal på o rita o måla.Hon har ägnat kvällen åt att göra teckningar till sin ena fröken Carina.Skriver hennes namn o sitt eget.
Hon kom i kväll osa mamma de är lätt o skriva apa.Så hade hon lyssnat hur de lät o så skrivit de.Även mat,liv o mamma pappa osv.Riktig skolflicka.

Nu ska jag krypa ner o spela ett par candy crusch rundor.I morron firar vi Isac med Mac Donalds mat.Go natt//M

Av Liljenberg - 18 november 2015 16:24

I dag firar vi S som blir 44.Har gjort en smörgåstårta o ska överraska honom med.

Av Liljenberg - 14 november 2015 21:13

Miranda på väg till Bowlingkalas för en klasskompis.


Fnittrig tjej på bowlingen.

Jag mår fortsatt kasst.Feber hosta o rejäl taggtråd i halsen.
Orkar inte mycket men tror ni de går va stilla?
Nej!!!
Tog ett ryck på Mirandas rum.
Dammat rensat o grejat.
Ska putsa fönster i morron Tänkte ta rum för rum o storstäda inför advent.
Ett rum om dagen så borde jag hinna haha.

Stefan åkte ut på jobb i kväll.Perfekt så blev de pizza när han kom hem.

Ja som alla vet och så har läst har de skett ett galet dåd i Paris.

Tänk att de finns så galna människor!!?

Tyvärr tror jag bara att detta är förspelet.
I flyktingströmmarna kommer massa drägg in.Vi kmr att få vår beskärda del är jag rädd.
Tror inte jag vågar att vi åker någonstans i sommar. Alla stora affärer kommer vi undvika.Läskiga värld!

Ska slänga mig i duschen nu o sen blir de honungsvatten o soffläget. Vill bli frisk någon gång!!!!

Av Liljenberg - 13 november 2015 20:22

Fredagsgott.
Egenhändig
pizza nere.

Kraften är på 25 % typ.Har dragit på mig en ny förkylning med halsont hosta o feber Sov knappt i natt.Hosta o taggtråd i halsen.
Trött!

Min fina böna.
Hon har varit hos farmor i dag.

Nu somna barn sen film o chips med dippa.Iskall läsk ipren o sen soffläget.
Go Fredag

Denna har Pontus gjort i slöjden. Till mig.Stolt mamma.

Sim

Av Liljenberg - 10 november 2015 23:42

I går var Wigge här o lekte.

Lite fika fick vi ner.
Syster Marie var här.

Mamma pappa barn lektes.

Sen på kvällen var de simskola för Miranda.

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards