ploppviola

Alla inlägg under december 2015

Av Liljenberg - 30 december 2015 01:00

Mollie har show för oss.

Mollie du får inte gå in på Mirandas rum o ta hennes grejer....
Donnan passar på när Miranda är o leker med kompis

Mamma jag vill sluta på dagis o bara va på Maxi. ..
Detta är Maxis parkering.

Av Liljenberg - 29 december 2015 00:10

Så har man firat jul för denna gång.Vi hade en trevlig jul med systerdotter o hennes familj.
Frallefrukost med gott pålägg med dom o sen bytte vi julklappar.Alla var nöjda o glada.
Sen drog dom hem.Lite röj efter de o sen julbord o sen julklappar.
Tänkte bomba er med bilder nu

Systerdottedotter Michelle o systerdotterson Edwin

Systerdotter Malin

Truls

Wilmer i sina nya glasögon.
Barnet hade längtat så länge efter glasögon så han kunde bli riktigt cool.Han grät förtvivlat när syndoktorn sa att han ser bra.Optikern hade aldrig träffat ett barn som så gärna ville ha glasögon, att han sänkte priset för bågarna.De är alltså inga "riktiga" glas.Ni tittar på ett speciellt barn här.Speciellt unik o härlig!

Wilgott o Michelle

Julklappsutdelning

Pontus fick ett presentkort på Gamestop av Malin med familj.

Våra julklappar.

Min goda laxpudding

Lite av vårt julbord

Mysigt hade vi de.
Mat på bordet tak över huvudet.

Fanta exotic. Ett måste för grabbarna.

Fina Pontusen

Lilla Mollan

Min man är rätt grann minsann.

Miranda fick sin efterlängtade panda.

Elsabarbie

Pontus klappar från oss

Isacs

Jacobs

Mirandas

Lite av Mollies

På väg till Vedema

Av Liljenberg - 22 december 2015 21:05

Mollie fick vattenkoppor i Lördags. Från inga på Fredagen till att ha på rygg mage på då Lördagen.Nu har hon lite överallt.Men inte exteemmycket ändå.
Konstigt nog verkar hon inte värst besvärad.Hon sover gott på nätterna o är pigg på dagarna.
Vi har väntat på de o hoppas nu att Miranda oxå får så de är över i vår familj.
Dock resulterade detta i att vi inte får fira jul där vi skulle.
Vi ska bara va hemma i morron o mysa med oss själva. Tänkte göra tacos o sen blir de godis/snacks på kvällen.
På själva julafton har vi bjudit hit min ena systerdotter med familj på julfrukost.Bjöd även min ena syser som inte kmr då hon inte haft vattenkoppor o vill inte riskera de.

Miranda var tärna på klassens luciafest

Mollie ville oxå va fin.

Mollie hos logopeden.Hon satt som ett ljus o svarade på frågorna.Så stor o duktig.
Hon ska få gå o träna nu 4 ggr så får vi se om talet kan bli renare.

Av Liljenberg - 14 december 2015 23:24

Avslutning på simskolan.

Förmiddagen städade vi o eftermiddagen blev de vila i sängen.

Miranda skriver o testar ord hela tiden.
Nu God natt

Av Liljenberg - 13 december 2015 01:13

Mirandas klasskompis fick en lillasyster o jag begav mig o köpte detta söta set.
De är något speciellt med bebiskläder.

Så här fina ska töserna va till jul.

Mollie har pysslat på dagis.

Tog mig en liten paus efter gårdagens storstädning.
Röjt o handlat o städat inför dagens gäster.Dom kom aldrig då lilleman blivit sjuk.
Men alltid skönt med storstädat o mat skulle vi ha ändå.Tacos
I morron är de match för Jacob i Malmö.Stefan följer med.Får se vad vi andra gör.
Nu sova.

Minihöna. Vi fikade på Lövet i veckan med moster Marie

Pontus klass hade uppvisning i veckan.Duktiga

Miranda på simskolan.

Av Liljenberg - 6 december 2015 23:23

Miranda o Mollie har gjort pepparkakshus.
Ett minne blott.Dom blev snabbt demolerade o uppätna.
Pontus gjorde oxå ett men hann inte ta någon bild förre även hans "försvann"




Flickorna lekte frost.

Av Liljenberg - 2 december 2015 20:25

I dag blev de stan med fika o shopping.
Mollie är hemma denna vecka oxå.Hostig o inte hundra.
Hon orkar inte med som vanligt o då ska man inte behöva va på dagis anser jag.
Vi tog min lillasyster med oss.
Standardfikan på lövet.Kycklingmacka o dammsugare o kall cola zero.
Sen Lindex o köpte lite till flickorna.Ett set till Mollie o en tröja o så trosor till dom båda.
Himla fint i affären.

Sen tog vi Hm o Kappahl.Mollie ville köpa kläder till sina bebisar Maja o Bella.

Köpte ett set med body byxa o mössa på Hm för 99 kr.Stl 50.
Fick köpt lite julklappar till killarna oxå.
Tog pasta med oss hem.Sjuklingen blev glad för de.

Sen var de dax o hämta Miranda.
Hem o fika.Miranda o bästisen lekte ute.
Jag putsat ett par fönster o satte upp mina nya fina stakar.

Premiärdammsugat med min nya dammsugare som jag trodde mig ha fyndat. Stod att den kostar 1999 o nu då nedsatt till makalösa 999.När vi packade upp den insåg vi att vi blivit lurade.Tack för den MAXI!!!!


Nu har jag somnat flickorna o ska in o duscha.Sen Bonde söker fru.Vårt favoritprogram.Stefan har köpt cola zero till mig.

På väg hem från skolan i går.Tvingat på Miranda mössa.Hon tycker att hon är ful i den.Men så fin!

Titta hit Mollie!!!
Inte gör denna dam som man säger....

Vi väntar på moster utanför Lövet.

Fikasugen tjej.

Nisses (Lekias)skyltfönster

Mollies bebiskläder

Mollie o Bella

Sjukling.

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards