ploppviola

Alla inlägg under maj 2016

Av Liljenberg - 19 maj 2016 22:43

Lite egentid med denna skrutten.
Först var vi hos tandläkaren o sen Intersport Nisses o Lövet.
Han var nöjd.

Miranda njuter av vädret o med musik i lurarna.

Mollies nya assistent.

Dessa vill jag ha till Mirandas rum.

Nya badkläder till töserna

Av Liljenberg - 16 maj 2016 20:38

Min fina vackra speciella tösabit

Hör ska hon skjuta magi på mig med sin älvstoftsgrej

Min fina vackra godhjärtade tös.

Mina fina speciella barn.
Ni är allt för mig.

Mirandas sagomaskin som hon o ngr på skolan gjort.
Dom hade utlottning av den o Miranda fick vinstlotten.

Vi firade svärfar i går.
Helt underbart god mat fick vi.

Mollan o jag

Mina "normala" gossar o jag.

Isac mallig över sin iphone som han själv sparat i hopa till.

Av Liljenberg - 15 maj 2016 00:05

Ta kort på oss mamma vi är tvillingar

Så då har jag klickat hem denna till Mollie.Jag står inte ut med hennes fullpackade rum.De blir inte bra hur jag änn möblerar. Så nu blev de denna o så kan hon har sitt kök o bord o stolar.

Jag är bara lite bekymrad över att ha henne så högt upp.
Finns kanske någon extra gavel el ngt skydd o fästa på så risken att ramla ner minskar.Ska kolla de.

Nu ska jag ta mig lite skönhetssömn så vi kan vakna pigga o utvilade i morron.Då blir de restaurang med familjen samt svägerska m familj o svärisarna.
Svärfar har fyllt 70 i går.
Go natt

Isac har äntligen köpt sin ifone
Han har sparat födelsepengar o julklappspengar.

Livsnjutaren

Vi var i Venaparken i går.

Mollies alster

Dagisutflykt

Av Liljenberg - 12 maj 2016 23:31

Att leva med barn med särskilda behov framkallar stress o de krav som finns i samhället kring barns beteende. Det ligger i föräldrars ansvar att se till att barnet har ett gott uppförande och i de fall där barnet inte har det är det direkt kopplat till att föräldrarna misslyckats med sitt uppfostrande av barnen. Redan där är tankesättet galet eftersom barn som kan uppföra sig kommer att göra det, medan barn som har ett neurologiskt funktionshinder i större utsträckning inte har förutsättningarna och måste anstränga sig för att uppföra sig. Detta ligger i stora drag kring förmågan att kontrollera sin impuls. Därför är det direkt felaktigt att påstå att en förälder till ett barn med ADHD har bristande uppfostran om barnet anses som ouppfostrad i situationer som är påfrestande för barnet, tex stökiga miljöer.

Av Liljenberg - 9 maj 2016 14:40

Ta kort på oss mamma

Nu är vi i gång o grillar.
Oslagbart gott!!

Dagens förberedelser till kvällens grillning.
Min egna potatissallad.

Glassväder

Vi tog en promenad i dag.
Mollie ville träna lite.
Perfekta träningskläder. :)
Nu sitter hon i badet.Hon var mer brun änn vit :)

Av Liljenberg - 4 maj 2016 00:25

Mina barn mitt allt i livet.
Vad vore livet utan er?
Ni kan va jobbiga o gapiga men vill aldrig vara utan er.


Mollie poserar I sin nya baddräkt

Denna är på väg till Mollie.
Kappahls underbara märke Newbi som nu i vissa plagg finns upp till stl 128.

Ska köpa denna o testa om de kan vara något.
Perfekt till utflykterna nu i sommar.
Barnen kan köra igenom handen o plocka upp tex kexen.
Sen kan den va upp o ner utan att något ramlar ut.Finns på Lekmer.se

Tillbakablick.
Känns helt skumt att de snart är ett halvt år sedan de var jul.

I dag var jag o tog cellprov.
Vart tredje år.
Svar om två månader.
Skönt o ha de gjort.
Inget roligt o ligga där o streta...

Vi spenderade eftermiddan på altanen med fika o besök av min lillasyster.
Himla gott väder.27 grader i solen.

Underbara speciella lilla unge.

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards