ploppviola

Alla inlägg den 2 november 2012

Av Liljenberg - 2 november 2012 11:17

I går var en låång jobbig dag.Jag hade(har)feber o mådde riktigt kasst i går o hostade snorade o var alldeles kallsvettig o matt.

Ändå var jag tvungen o ta Miranda till doktorn för ny koll o ny penicillin igen eftersom provsvaret kom(odlingen)o de två sorter hon fått är verkningslösa mot denna bakterie:(

Inte konstigt de luktat/r skunk från hennes öra o de slutade/r inte rinna heller.Hoppas nu denna sort kan hjälpa,hon fick även örondrp utskrivna.

Hem o hämtade vagnen o så körde vi bil till apoteket.

Gick en liten snabb sväng på stan(hade inte börjar må så kasst riktigt då)På eftermiddan kände jag mig riktigt kass o febern steg..Oturligt att Mollie oxå är kass o hon skrek massor o var inte nöjd med varken min famn eller golv el något annat  

På nåt vis gick dagen o Stefan lagade mat till oss o fixade kök,blöjor mm  


Jag hade knappt sovit nåt på tre nätter o de tog ut sin rätt..

Kurerade mig massor i går med honungsvatten,citronvatten,halstbl,fick inhalera massa cortison o min vanliga astmamedicin o i natt fick jag sova.Vaknade 06:10 var var SÅÅ glad att jag fått sova dom timmarna.Upp o hosta massa o utan att bli för detaljerad så satt de massa i mitt bröst som inte längre är där..Dock har jag ont i bihålor,hör knappt nåt o kallsvettas i dag oxå.Mår lite bättre men har lite höjd temp.Har kunnat duscha(Jacob passade Mollie) o så har jag plockat o så dammsögit de allra nödvändigaste inför Pontus hallowenkalas i kväll.


Stefan får roa dom, o jag ska ha flickorna på Mirandas rum.Där dom båda älskar o leka =)


De blir hamburgare o så glass maränger o chokladsås

Fanta o så Pontus favoritläsk:blådåre:ej för vuxna =)


Nu somnar Mollie här i vagnen o jag ska fixa med ballonger o dukning godispåsar o grejer.Stefan kommer hem tidigare o ska ha barnen så jag får gjort lite.


Ska bli skönt med vardag igen på måndag o jag o Pontus ska på utvecklingsamtal:ska bla ta upp de här med att de är så mycket fokus på de negativa.De borde gagna alla om man kunde vända på dåligt beteende o börja berömma i stället o ta fram de positiva.Vi blir ju alla lika trötta o ledsna på klank o man bara får höra hur dålig man är hela tiden.Sen ska varje barn respekteras som de är.Vi är inte skapta i samma form o borde inte bli tagna likdant heller.


Pontus blir bråkig arg o bångstyrlig om man drar i honom o jag gillar inte att dom drar i honom:hade någon börjat dra i mig hade jag oxå blivit arg...

Trevlig dag på er//Monica





Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards