ploppviola

Alla inlägg under augusti 2014

Av Liljenberg - 31 augusti 2014 23:39

Vilken dag.......ja de säger jag bara
Men jag låter mig inte fällas....
Någon gång någonstans ska allt flyta..de vet jag.Familjen är min styrka o inget knäcker oss. De knakar, de brakar men NEJ vi har en fast plattform o där står vi oavsett prövningar.
Jag har också kommit på vilka som finns o vilka som inte gör de.
Sk vänner som man trodde fanns men som visar sig inte vara de man trott.
För finns man inte räknas man inte.
Blir faktiskt mest interriterad på mig själv som lät mig luras.
Gratis är gott men inte här hos oss längre.Ge o ta vet ni!
En relation ska komma från båda hållen annars dör den ut såsmåningom.Där är vi nu.
Jag skulle kunna skriva en hel uppsats men då skulle jag bara ångra mig i morron.
Därför tackar jag er som läser, er som finns o önskar gonatt//M

Av Liljenberg - 31 augusti 2014 07:56

Uppe i ottan o snart bege mig till jobbet.

Var så sjukt trött o yr i går så de ska bli skönt o komma i väg lite o tänka på något annat.


 

Bjuder på en bild på Isac o Miranda.Den är två år gammal.


Ha en bra dag/M



Av Liljenberg - 30 augusti 2014 20:42

  Min ISAC....

Gammal bild men tycker han är så fin här


Nu blir de film o gotte......

Grillchips o dubbelnogat för min del.

Gubben kör popcorn.



Av Liljenberg - 30 augusti 2014 14:38

Trädgårdslek.
Flickorna bråkade först om varenda spade spann mm.
Men de övergick i lek Tack o lov.
Pontus är riktigt grym på volter så han kom ut o gjorde oss sällskap.
För övrigt händer de inte mycket i dag.En vända med dammsugaren då Mollie hällt ut massa pärlor.Testade o somna henne men de var lönlöst.Har börjat prova att låta henne sova en timme ngr dgr i veckan.Hon var helt Slut efter dagsveckan o de blir mycket pip o skrik o klängande.
I går sov hon timme o somnade ändå 20.30

Paret var här o hämtade de dom köpt o jag fick in lite pengar.Trevligt folk som väntar sin tredje flicka.Deras 5 åring hade haft en julklappsönskan o de var en lillasyster.Så de skulle hon få.

Ah jag är sjukt trött....känns som jag ska bli kass.Huvudvärk o frossa.
O. ett par timmar kmr Stefan o Jacob med pizza.Ska bli gott.
//M

Av Liljenberg - 30 augusti 2014 07:42

I dag blir de inget jobb för min del.
Stefan o Jacob ska ner till Trelleborg på fotbollsmatch. Jobbet blir i morron i stället Skönt att justera de själv.

Får se vad vi andra gör. Jag har sålt en grej på blocket så här kmr ett par o ska hämta.Så de blir att hålla sig på hemmaplan.
Välbehövliga pengar.

Jacobs läxor o inlämningar haglar tätt nu så jag ska googla runt lite.
Mycket krav i skolan på gott och ont.
Deras upplägg passar långt i från alla.

Jag trodde saker var i hamn men dom försöker ÅTER igen.
Hade samtal i Torsdags o jag la fram korten EXAKT som vi ska ha de o jag förhandlar inte.Skollagen visar tydligt o klart de dom ska följa.
Personen läste högt de hon antecknar:mamman är bestämd.Hehe

Jag har kommit så långt o de finns ingen som sätter sig på mig/oss/barnen.
Jag lägger mig på den nivån som situationen kräver.
Motgångar o prövningar gör en stark o när man kört huvudet i väggen o stångas så blir man stark Där är jag nu.Så hit Mee! !!
Trevlig dag//M

Av Liljenberg - 30 augusti 2014 00:59

Typiskt att både Stefan OCH Jacob pekar ut soffbordet jag bestämt mig för, som fulast.
Synd om dom hehe. ..
Bara att vänja dig....för dom alltså.
Vilket tycker du är finast/fulast?
Ja nu borde jag sova men de spelas HÖG dunkadunkamusik från Björket tror jag de är. ..
Vrf ska de va så högt? Aldrig fattat de.
Nu kolla mina auktioner en sista gång...sen sova zzzz
Gonatt//M

Av Liljenberg - 29 augusti 2014 10:32

De finns en person som ställt mig en fråga o jag har klurat ett tag på vad jag ska svara.

Frågan är om jag är rasist?


För mig är en rasist en person som hatar mörka/invandrare.

En person som tror sig vara bättre änn då just mörka el folk med annan härkomst änn den själv.


Så mitt svar är ett tydligt NEJ jag är INTE rasist!!


Hade jag varit de då hade jag sagt de.


MEN jag tycker invandringen har ballat ur totalt eftersom våra gamla, våra barn, vår sjukvård, vår skola inte  har pengar

Att säga att våra ålderdomshem är bäst i världen köps inte

Har du varit på ett äldreboende?

Dom får duscha en gång i veckan.

Dom väljer inte maten själva

Dom hinns inte med,dom kmr inte ut på promenader värst ofta.

Dom förvaras men har inget drägligt liv.

De har jag sett med egna ögon o de är hemskt.

Dagis finns de ju mer el mindre bra.

Men hur godhjärtad personalen änn är så hade de behövts fler fröknar.

Likadant i skolan.

Jag har själv fått kämpa hårt för att mina barn ska få hjälp i skolan o jag har fått mig tillsagt att min son kan få anpassad studiegång.

De låter kanske som något fint som skulle va bra för honom o oss.

Men de betyder att eftersom dom inte säger sig ha pengar att hjälpa honom i form av extra lärare så ska han studera vissa ämnen bara.Han ska då alltså gå ut 9:an utan fulständiga betyg.VA!Hör ni hur de låter!?

De tackade vi nej till bums.HAN HAR RÄTT att få hjälp o gå ut med fullständiga betyg.


Jag tycker varje människa har ett lika värde o jag  har aldrig sett mig som mer änn någon annan.

Jag är tacksam för de jag har o tänker varje kväll på hur tacksam jag är att ha en säng o krypa ner i.

Jag lider med dom som inte har de  så.

Jag vill inte att någon lider.Oavsett


Jag har vänner som är mörkhyade.


Jag vill inte att någon kastas från vårt land.Jag vill bara att de kontrolleras.

Hur många ska vi ta in o var ska vi göra av alla.Hur ska vi ha råd?

De är dom frågorna jag ställer mig.

Ingen ska ju bli lidande men just nu blir vi ju de:

Våra gamla på hemmen

Våra barn i förskola

Våra barn o ungdomar i skolan


Var ska vi ta pengarna i från?

Ni som säger att vi har pengar o att invandringen tillför pengar...hur tänker ni då?Hur då?De kostar ju pengar.

Jag hjälper gärna på plats i deras hemländer.Jag kan tänka mig att betala mer i skatt bara för de ändamålet.


Jag tycker att de ska fortsätta komma hit människor som verkligen behöver de .Människor som följer lagen o som vill göra rätt för sig.Som vill lära sig språket som vill bli en del av oss o SVERIGE!Ni är välkomna för mig o ni tillför oss saker.

Ni som inte gör rätt för er er vill jag ska lämna landet o aldrig återvända.


De finns både och liksom av oss.Vi är alla människor men vi måste tänka logiskt.Man kan inte sänka oss för o rädda er.De får bli en komprimiss.


Mer pengar till skola sjukvård dagis äldrevården


Frågor?








Av Liljenberg - 29 augusti 2014 10:05

Vill du vinna två kilo choklad?


Jag kommer att dra 1 vinnare 1 September.


De du behöver göra för att var med i tävlingen är följande:

1:Länka min bloggadress på antingen din facebooksida,instagram el på din ev blogg   o berätta om min tävling

2:Lämna en kommentar här på min blogg där du skriver namn o  samt var du länkat min blogg, samt epost(så jag kan kontakta dig om de blir du som vinner)

Nu är du med i min tävling


Vinsten är 2 kg av din favoritchoklad


15/9 sista dagen

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards