ploppviola

Alla inlägg under mars 2014

Av Liljenberg - 24 mars 2014 23:10

I helgen hade Jacob match.Började bra men slutade med förlust.De var riktigt skönt i luften när solen var framme men KALLT när den gick i moln.
I går var Miranda på barnkalas o jag städade o röjde.Köpte lite påsksaker o vårblommor . Lite vår i kroppen:)
I dag har jag inhandlat kläder o skor o lite till påskäggen.Även lite nytt till Jacobs toalett.Dom har mycket fint på TGR (tiger som vi säger)
Syster M var med o de blev fika på Lövet
Bra priser dessutom :)
Nu ska jag se om de går sova.Mollie är stenförkyld, rosslar o piper o vaknar hela tiden.God natt//M
En del rea på Lindex:)

Av Liljenberg - 21 mars 2014 13:12

Hade fika(glass)gäst här i går o lekkompis till Miranda.
Var först på Vänhem o tog blodprovet.
Tycker Torsdagen är så skön för då har vi så gott som alltid tacos.
Är så jobbigt o hitta på middagar varenda dag. Slut på idéer känns de som.
I dag har Miranda o jag köat utanför Maxi för att köpa Cirkusbiljetterna.
Vi fick kölapp 91 när vi väl kom in.Vilka tokiga människor?.Putade bort Miranda.Putades o drog lappar från varandra.Att stå i kö verkar va ett begrepp många har missuppfattat.Dom trängde sig in från sidorna o förbi oss som köat.Dom trodde först fram gällde.Värre ännu Gekås förr
Nu har vi biljetterna iaf. 125 kr för oss fem som ska gå.
Svärmor har hämtat Miranda.Dom skulle på picknick.
Mollie har sovit middag.Jag ska dammsuga av här o börja förbereda hemmagjord pizza.
Trevlig helg på er//M

Av Liljenberg - 19 mars 2014 22:22

Tuff liten brud..

Nu ska jag krypa ner o få ngr timmars sömn innan dagen kör igång med sitt.I morron blir de läkarbesök för mig på schemat.Händer inte värst ofta de.
I dag kan man bocka av föräldramöte i Isacs klass.
Sov gott//M

Av Liljenberg - 18 mars 2014 16:38

Utvecklingssamtal för Pontus.Bara goda nyheter.
Arbetar flitigt.Är en god kompis o har utvecklats på många plan.Fått arbetsro.Gör saker utan tillsägelser.
Pontus har haft sk myror i brallan o vi har köpt en speciell kudde/dyna han sitter på i skolan o han kan nu sitta stilla o kan i stället för att fokusera på att sitta o hålla kropp o ben stilla, nu arbeta o lägga fokus på skolarbetet. Fröknarna är alldeles hänförda över förändringen sedan vi köpte kudden/dynan.
Dom ska köpa in fler dynor o testa på fler barn.
Sen blev de klippning för Pontus o lite belöning på Nisses.
Jag köpte två klänningar på rea till Mollan på
Lindex.
Nu ska se hittas på mat.Sååå tradigt! Idéer? ?
//M

Av Liljenberg - 17 mars 2014 23:06

Helgen försvann i ett nafs som vanligt.
Lördagen jobbade jag o min lilla höna var med mig.
Matlagning på kvällen som vanligt.Isac hade hela veckan önskat sig kasslergratäng så de fick de bli.Gott o tack för receptet Annelie?
Lite Hmshopping o städning av flickorna rum har oxå skett:)
I går var de Stefans tur o laga mat o han gjorde sin goda pastasås med svamp o kyckling för ngr o bacon för övriga.
På fm var Miranda på dansen .Hon älskar verkligen den.Vi var på Västerskolan på eftermiddan o killarna spelade bandy o tjejerna cyklade o grävde i sandlådan. Skolan har verkligen blivit fin:utanpå.Påkostad o fin.Skulle de lagts lika mycket pengar inne så skulle jag blivit mer impad dock. Alltså i fler lärare fler resurspedagoger o att faktiskt följa skollagen.
Har varit i samtal med en pedagog i dag o rört om i grytan lite till.Som jag sa till henne:jag har lagt i en ännu högre växel nu o nu ska de slutas antecknas o handlas i stället.
Stefan hämtade Jacob vid bussen i gårkväll/natt.Skönt o ha honom hemma igen.
I dag har jag städat o fixat.Byggherren har varit här o vi har bakat in lite mer i bygget.Bla byte av vårt gamla tak plattsättning mur mm.
I morron är de samtal på skolan för ett utav barnen o sen klippning för samme gosse på Stora salongen.Syster passar övriga små?.
God natt/M



Av Liljenberg - 15 mars 2014 00:12

Liten nöjd dam har spenderat dagen hos farmor.
Nu sover alla barnen sött o även jag tänkte krypa ner nu..God natt

Av Liljenberg - 14 mars 2014 17:13

Upp 04.00 o skickade i väg Jacke till Berlin.
Shopping på Maxi.Lämna Miranda hos farmor.Lite shopping på stan.Mac D med två av mina gryn.
Dammsugit torkat golv, röjt.Rensat o städat Mollies garderob o lagt ut en klump urvuxna kläder på tradera.
Nu väntar jag på min man som ska leverera oss mat:)
Molliebebis passar på o leker på syrrans rim medan hon är hos farmor?
Trevlig helg//M

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards