ploppviola

Alla inlägg under september 2012

Av Liljenberg - 12 september 2012 12:12

Nu är han 8 år min lilla räka  

Var tiden tog vägen fattar jag absolut inte  Han fick kakor o sugrörsdricka på sängen o så paket så klart..Han är nu lycklig ägare till ett Nitendo DS i 3D o så fick han ett super Mario spel till..Lite kläder o godis..Isac ville själv ge honom något så han köpte en paket klubbor  .

Han har beställt Mac donalds mat som vi ska äta i kväll o så har jag bakat kärleksmums till honom..

Är såå tacksam att vi fick honom,hade han inte fötts då han gjorde så han han nog inte varit i livet nu.Vattenavgång o i gångsättningen en månad tidigare pga att min moderkaka hade flera stora frakturer..Hade han legat kvar så hade  han antingen dött el så fått skador på hjärnan...(syrebrist pga frakturerna)

Han kom ut drygt 3 kilo lätt 46 cm o med små kycklinglår o bulliga kinder:kärlek vid första ögonkastet  

Var iof kär i "bebisen" i magen oxå men kärleken förstärktes då man fick ut honom..  

Uppdaterar med bilder senare

Hoppas ni har en fin dag!!/Monica





Av Liljenberg - 11 september 2012 11:48

inför i morron.

Slagit in paketen vilket är myckert sent för o vara mig..Brukar va färdigt typ 4 veckor innan men bättre sent änn aldrig iaf  Fast jag föredrar o vara ute i godare tid..


Var o handlade de sista i går på Maxi trodde jag  hann bara hem sen kom jag på typ 5-6 saker till vi behöver så de är inhandlat i dag o nu fattas jag ändå kakao  

Får svänga inom i morron efter jag lämnat barnen på skola o dagis..

Har lovat Pontus kärleksmums till han kmr från skolan  


För övrig så har jag fortsatt att packa in kläder jag sålt på tradera o nu ska de postas bara.

De vanliga köksröjet som inte är färdigt o snart ska fortsättas på.

Köpte en ny brödbox/låda på Maxi o tillhörande kaffe o tebehållare.Ville även  ha tillhörande kakburkar(tre stycken)men de får vänta liite..  tänkte att man kan ha dom framme o ha knäckebröd/kex o småkakor i dom..


Mollie är fortsatt supersnorig men vid gott mod.Ska somnas strax så jag kan dammsuga lite här.

Kommer lite besök i morron trots att vi sagt kalasfritt.Folk vill titta in snabbt bara o de får dom gärna göra.


Ha en fin dag på er!!//Monica








Av Liljenberg - 10 september 2012 18:24

Rosablommiga byxor med mudd nertill fina o i stl 86:      


NYA jättefina jeans med flera fina detaljer stl 92(199 kr i inköp)                  Jättesöta pippi skor stl 21 i fint skick:pytteliite skavda frampå...skokräm råder bot på de     



Av Liljenberg - 10 september 2012 18:00

Då var de åter måndag..

Blev en promenad till stan med Mollie o syster Marie..

De blev fika o shopping.   Köpte kalsonger strumpor o en munkjacka som Pontus ska få på Onsdag när han fyller 8 år..

De blir mindre paket nu för tiden då de blir dyrare grejer.Vi har även köpt ett Nitendo ds i 3d o så ett super Mario spel till.


Mollie fick två Mimmiepyjamasar o ett par rosa leggings.


Köpte en liten fin presentpåse till Pontus med lite snask i som han oxå ska få på sin dag.

Han har önskat Mac donalds mat o så att jag bakar kärleksmums till efter skolan,så de skall bli!!!  


Marie hängde med oss hem o spenderade eftermidagen här så jag kunde laga middag i lugnan ro..De blev falukorv o potatismos o gurka för familjen.Jag åt resterna från Stefans delikata pastasås från i går.


Kan hända att nåt sött slank ner efteråt  


Annars har jag mest pulat o småplockat o packat saker jag sålt på tradera...


I morron ska de handlas mat o lite inför Pontes födelsedag.Dock ska vi i år inte fira oss.Nu alltså, utan vi kmr slå i hopa Pontus o mig som fyller nu med en dags mellanrum samt Stefan o Isac som oxå fyller  med en dags mellanrum i November o vi fyra kmr att fira oss i slutet på Oktober början på November..Såå skönt o reducera antalet kalas:helt i min smak...

Sen kmr vi faktiskt göra likdant när tjejerna fyller år.Mirre den 28 Januari o Molle den 29 Februari(som inte kmr finnas nästa år men den 28:onde kmr bli hennes dag i tre år)

Deras kmr firas oxå någonstans i mitten..Vi i familjen kmr så klart fira var och på sin enskilda speciella  dag men just för släkten...


Helgen var  bra o vi hade kusin Petra med familj här o de var trevligt o gott..    

Tack så mycket för trevligt sällskap o goood geischa  



Förra helgen var min vän Marleen här med familj o nu kmr dom bilderna:bättre sent änn aldrig.Tack för den fina blomman!! Trevlig kväll var de oxå        



Nu kallar mina plikter på mig o på återseende//Monica












Av Liljenberg - 8 september 2012 13:45

när de är svårt:dagens tanke!!


Hackar grönsaker inför tacoskvällen som ska tillbringas här med kusin plus familj:ska bli trevligt!!=)

Kommer hamna ngr bailys i min mage oxå innan kvällen är slut..  

Trevlig lördag//M



Av Liljenberg - 7 september 2012 10:20

  Mitt senaste köp:Långtröja/kläning




Av Liljenberg - 7 september 2012 09:30

Ja säg de du.

För de finns ingen som vet så mycket om dina problem änn just andra.

Testa o gå in någon annans skor en dag o döm sen

Ogillar stämpelsättningar o "vetbästare" som har svar på allt o själva leker felfria.

Ogillar att alla ska va i en mall o att ingen får sticka ut ytan o uppfattas "konstig".

Vad säger vem som är konstig?

Den som tycker att andra är "konstiga"

Elller den sk "konstiga"?

Jag tycker de är himla intressant med folks olikheter för de finns faktiskt bara EN enda av varje:ingen är den andra lik o då är vi många miljarder olika människor på vårt klot


De jag tycker är "konstigt" är att du blir bemött efter om du har en diagnos el inte.

Man trillar i fack o folk tycks tänka:han/hon har de o de..Jaha alla har vi något o jag har astma o allergier o jag klarar inte av stök.Då blir jag hispig o stressad..Grannen är en enstöring o i dag på maxi såg jag en kvinna med anorexia(vet vem hon är sedan förr) "killen" på skolan som inte lärt sig klockan o blir hånad för alla andra kan--Vi har alla olika livsöden o jag tycker vi ska sudda ut alla fördomar kring folks olikheter diagnoser el vad de änn må vara.Du o jag vet inte vad andra kämpar med dagligen.

Visste du att människor med tex adhd ofta är överintelligenta o att deras hjärnor går på högvarv o att dom kämpar hårt för o få ihopa en dag.Visste du att vem som helst kan få en sjukdom/diagnos/åkomma?


Jag tycker de är intressant med folks olikheter o jag har alltid varit svag för människor som är sk "annorlunda".

De tar mycket tid om man ska va som andra vill ha en..va dig själv med fel o brister men även med alla dina goda egenskaper..

Detta inlägg är inte riktad till någon enskild utan bara rent allmänt.

Fredagstankar på Gökropsgatan  


Trevlig fredag o helg/Monica

Av Liljenberg - 6 september 2012 22:04

O de tänker jag fortsätta med att va.Jag passar kanske inte in i mallen?Ok?Vem bestämmer hur man ska va?Jag är lättstött jag har dille på att städaJag handlar för mycket kläder o jag är hopplös på många sätt.Jag tror mig även ha goda sidor o är du min vän har du nog upptäckt dom?

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards