ploppviola

Direktlänk till inlägg 17 november 2012

Kalla och röda

Av Liljenberg - 17 november 2012 18:51

Promenad till Netto för o handla lördagsgodis o besök i Kungsparken plus en park till, stod på schemat i dag för mig o de fyra minsta.

Älsta drog till kompis(nästkusin) på morgonen.Stefan har tvättat,städat,dammsögit o tankat min bil..Inte illa va!!??

De handlar om att dela på jobbet o de är hans del =)

De var svinkallt ute o vi blev vantlösa då jag akut upptäckte att vi inte hade någon vagn hemma utan den stod på jobbet i bilen som då fattades en dörr..Stefan bytte även ut en del i skenan på dörren.Så fick använda Mirandas gamla vagn.Vi stod alla påklädda o vantarna blev glömde.Massa kalla o röda händer då vi kom hem.Barnen var superduktiga på Netto o jag behövde inte lägga en vara på bandet:de fixade killarna =) Dom fick köpa sig godis o dricka o de lös i ögonen på dom   


Sen har här tvättats o fixats så smått här:en tröttdag så lite soffhäng med barnen o så bakade jag kladdkakedumlemuffins till gubben som fyller 41 år i morron...

Här ska inte firas mer änn med oss själva.Vi slår i hopa oss fyra som fyllt/fyller senast..

För 10 år o 2 dagar sen gick jag med en STOR mage med en liten Isac i..Min då största bebis på 3640 gram 49 cm.

(sen stal Mirre förstaplats i vikt med sina 4100 o 53 cm)


Alltså är de hans tur o fylla år i övermorgon.Sen har de fyllts år vad de skall här på göket o sessorna kommer firas någonstans mellan Januari o Februari.Mirre fyller den 28 jan o Mollan den 29 Feb.Eftersom den 29 inte kommer finnas kommer hennes födelsedag i tre år vara den 28 onde o vart fjärde den 29 onde. De kommer bli jättebra o hon kommer fylla år som alla andra..Märkligt hur många som kommenterar på fullt allvar o menar på att nu fyller hon inte år på tre år.Jo de gör hon.Punkt


Ska bli kul o fira hennes första födelsedag:lilla loppan! Go som få   


Nu ska här göras vid barn inom kort:Dom ska tvättas,borstas o stoppas i säng. Mirres tar mest tid då hon först ska springa o gömma sig i ett par omgångar,sen skrika o sparka o vråla för att se eventuellt gå med på borstning så får hon stjärnor som Stefan gör el i bland funkar inte de o då blir de fasthållning. Sen ska hon tvättas under smärre motstånd o sen först smörjas med cortison o 10  min senare ska de på mjukgörande i två omgångar(sista gör jag när hon somnat)


Jag har tänkt på hur viktigt de är att ha barndomsminnen:saker man kan relatera till o få säga:så gjorde jag när jag var liten o på fredagar gjorde vi så mm...


De är viktigare änn alla leksaker i världen de.


Jag kan sitta o titta på bokmärken jag hade som liten o rikigt i bröstet känna lyckan o exakt hur de kändes då man som barn var överlycklig över att ha kommit över kompisens mammas fina glitterbokmärken.Inte som dagens utan dom med stora klumpar glitter/guld på..  I dag är jag inte helt säker på att kompisens mamma gillade att min kompis bytte bort dom trots att kompisen gav sken av att fallet var så.


Har tänkt mycket på denna min kompis som jag var mycket med som barn. Hennes mamma dog nyligen i cancer o många minnen sköljde över.Jag sov ofta över där o var med dom i stallet o mamman lät mig få va med på saker då denna tösen var enda barnet o vi var sex barn hos oss o hade de inte lika gott ställt.


Fram tills häromdagen hade jag inte sett denna kompisen sedan vi var 12 år men såg henne hastigt på maxi men hann inte heja.Tänk vad åren gått....????


23 år bara så där......


Trevlig fortsättning på helgen//Monica











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liljenberg - 20 november 2016 18:17

Vips där gick 1 månad. Fullt upp med allt. Pusslar o trixar. Vi har firat Stefan och Isac som fyllde år Fredag o Lördag. 14åringen vill inte att jag lägger ut bilder på honom.Drf blir de utan huvud. ...

Av Liljenberg - 23 oktober 2016 23:43


Bio med töserna o lillasyster. Storkarna. Rolig men väldigt högt ljud. Fattar faktiskt inre vrf allt ska va så högt så de sprakar i trumhinnorna? Helgen slut o i morron börjar pusslet igen.Ska bli skönt med höstlov sen. ...

HIH

Av Liljenberg - 22 oktober 2016 23:38

Var en sväng på stan med denna gossen. Lätt o göra honom glad:man går in på Subway :) Miranda var oxå med. Vi var på Hih:s loppis. Köpte fyra par skor o en body till Mollies ena "bebis" Lite andra ärenden o sen till jobbet. Mirand...

Av Liljenberg - 16 oktober 2016 23:28

Pontus på väg till farmor för o fiska. Miranda o jag shoppade i går. Blev ett antal påsar. Mollie ville prova sin Hallowenmask Fixat med julklappar Jag har varit o fixat håret. Jag har dessutom lyckats gå ner 6 kg på 5 veckor. ...

Bio

Av Liljenberg - 3 oktober 2016 20:23

Lillhönans första Biobesök. Hitta Doris. Tre av barnen följde med. Även S. ...

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards