ploppviola

Alla inlägg den 28 augusti 2013

Av Liljenberg - 28 augusti 2013 23:05

Inte hänt så värst mycke i dag.De gamla vanliga.
Handlade på Maxi o fixade Pontans presenter.
Hem o la Mollan.
Dammsög o torkade golven.
In med ett par maskiner tvätt.Den nya maskinen slukar 8 kg,märks stor skillnad från förgående på 6 kilo.
Fyllt diskmaskinen ett X antal ggr.
Plockat o plockat o plockat.
Vikit in massa rentvätt i allas garderober/byråer samt i klädkammaren.
Lämnat o hämtat barn på dagis o skola.
Lagat pytt i panna med stekta ägg till familjen.
Tonfiskröra på lingongrova för mig.
Roligare änn så här blir de inte i dag
Sov gott ni som läser:)//M

Av Liljenberg - 28 augusti 2013 00:16

Två fina små prinsessor,båda med ett järnhumör o viljor av stål:)
Miranda sa i kväll att hon vill ha kort lugg som Mollie.Så jag klippte o hon blev helt lycklig o har speglat sig hela kvällen o dansat runt o varit på värsta bästa humöret.Hon bad tom om att få bli badad o pep inte nämnvärt varken vid bad smörning el tandborstning.
Vissa kvällar vet jag ärligen inte hur jag ska orka mer trots o skrik från henne:(
En dag måste hon väl märka o inse att de hjälper inte o gapa o hålla på...!?
Hon åkte från matbordet flera ggr under kvällsmaten, dom andra ska inte behöva höra hennes gap.
Men som sagt efter klippningen var hon from som ett lamm;)

Mollie hon håller samma speedade tempo o hon är jämt på G.
Hon river o skövlar de mesta i sin väg men är så ljuvlig samtidigt o denna åldern är både jobbig o ändå så mysig.


Allt rullar på med skola dagis o de vanliga med handling laga mat städa fixa röja,tvätta.

De blev en ny tvättmaskin då den andra gjort sitt.Tack till den för dessa 9 år med ett konstant tvättande;) :)

Nu börjar dammsugaren morra o även den knr inom kort ha gjort sitt.

Vi går i renoverarplaner o försöker hitta lösningar på alla rum kök mm.

Steg ett är nu o få hit James så han kan måla o tapetsera i Jacobs blivande rum.Sen ska de inredas o göras fint
:)
Hämtade ut nya mattorna gardinerna o sängkläderna från Jotex i dag.

På tal o att hämta ut o beställa så beställde jag vars en Didriksonoverall till töserna i dag.Drygt 950 sek st.Man kan likaväl köpa märkes då Kappahls overall går på 800:0
Dessa kan jag förhoppningsvis få ett par hundra spänn stycket för sen på tradera.

Beställde skor till Mollie.Lyckligtvis kan övriga barnen ha fjolårets skor....tack o lov.Gav ca 1000 kr paret.

De är dyrt o leva o de blir ju vatten o kringelhål fram tills nästa lön.....;)

Vad har mer hänt??.Jo Jacob har börjat spela med 98:orna.Han o jag var på informationsträffen ang hans konfirmationsläsning.Jag har var varit o färgat fransar o bryn samt vaxat överläppen:)
Faktiskt många som gör de o fast jag bara hade ljusa hår så kändes de bra..

Nu blir de sömn o i morron väntar nya utmaningar:)

Sov gott//M










Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards