ploppviola

Alla inlägg under mars 2014

Av Liljenberg - 14 mars 2014 06:31

Så då har Jacob rest till Berlin?

Av Liljenberg - 12 mars 2014 10:50

Jag köpte mig en ny telefon i går. En Samsung galaxy 4 med 4G:)
Supernöjd med hela konceptet.Kameran är suverän:)
Jag som älskar o fotografera:)
Den gamla är tömd på bilder o allt o flyttar in hos ny ägare i dag:min lillasyster:)
I gengäld får du gärna putsa våra uterumsfönster?

Vilka soliga dagar vi haft.Vi har varit ute hela helgen o Mån Tis.I går åt vi lunch på altanen.Hade tänkt visa bilder men Stefan la alla mina bilder på datorn i går.Vilket iof är bra.Där dom ska va:)
I dag storstädar jag Jacobs rum.Ojoj vad kläder o grejer?
Dammat dammsugit o håller på o lägger rent i sängen.Ska torka golv o städa hans toalett.Håller på o tvättar o packar för hans resa till Berlin på Fredag med konfirmationsgruppen.
Nu ska först en tvätt ut på soliga altanen.Mollie somnade just här så nu är de bara att fortsätta städet.
Hoppas ni har lika soligt som vi?
Trevlig dag//M
PS hittade en bild på en hyfsat nybakad Molliebebis?Ds

Av Liljenberg - 10 mars 2014 08:18

Föräldrafikan på dagis i Onsdes.
Världens bästa dagis har jag till Miranda.Även Isac o Pontus har gått där.Mollie kmr börja där hösten 15 om allt går som planerat.Gillar deras koncept med allas lika värde o hela den kristna värdegrunden.Tycker de mesta hackas sönder o förstörs numera så då är en trygg fast plattgrund trygg att stå på???
Vikten att lyfta fram varje barn o få dom att ingå i ett sammanhang är SÅ viktigt
Tänk om man själv hade gått på dagis som barn.Tror man hade varit någon annan då.
Men nu får man va som man blev;)
Nu blir de frukost o att göra vid sig.Trevlig dag på er//M

Av Liljenberg - 10 mars 2014 00:03

I dag är de 18 år sen pappa dog.
Kan i bland inte fatta att så många år gått.
Saknar honom???Jag satt hos honom när han dog.En stor chock.
Lämnade Miranda på dansen o sen körde jag o la tulpaner på graven.
Jag har hängt tvätt ute på altanen, o de doftar så gott:)
Flickorna hat lekt där ute.
Vi har ätit hemmagjorda pizzor..mums:)
Pontus har varit nere i kiosken o köpt godis till sig o övernattningkompisen.
Jacob har sovit över hos en kompis sen i går o i dag sover han hos farmor o farfar.
Isac har varit o åkt skridskor med en kompis.
Vi har haft ett underbart väder hela helgen men nu kmr kallare luft in...synd!!
Men snart är de vår iaf:)
De går med raska steg mot Jacobs 15 årsdag(April)
Sen konfirmeras han i Maj.

Vi har diskuterat priset vi fick på bygget o gått igenom kontraktet.Vi ska baka in takbyte o stensättning bla.
Nu ska jag försöka sova.
God natt//M

Av Liljenberg - 8 mars 2014 19:47

Spenderat mestadels av dagen på jobbet.Hade som vanligt min trogna följeslagare med mig:)
Hon hade ny målar/pysselbok med sig.Glad som en lärka o har sjungit(glöm inte bort att änglarna finns) o vat på strålande humör
Stefan körde o tvättade sin bil när jag kom hem o jag har dammsögit o haft vår stora matta ute o risto piskat.Så ren o skön känns den nu.
Töserna har lekt på altanen o nu har man fått smak på våren:)
Pizzan är nere o Miranda sitter här i plurret.Strax ska ett antal garnityr borstas o sängen för töserna.
I morron är de dans på schemat o tvättning av min bil.
//M

Av Liljenberg - 7 mars 2014 18:57

Den fina dressen jag köpte på Lindex häromdagen hade ett hål o mitt syskrin kom fram.Inte ofta de sker:)
Hittade massa påbörjade tandkrämstuber:)
Undra vrf man ständigt påbörjar nya;)
Jag o töserna var i Hembyggdsparken i morse o lekte o fikade.Riktigt mysigt var de.
Mindre mysigt var mina två migränanfall som kom efter middag:(
Har dammsögit o torkat golv o gjort helgfint.
Nu myser vi soffan o snart ska flickorna läggas o vi ska se film o äta gott.
Man har de bra:)
Trevlig helg.

Av Liljenberg - 6 mars 2014 23:03

Av Liljenberg - 6 mars 2014 23:01

Mån tis ons var bokade med utvecklingssamtal,tandläkarbesök.
I dag har jag o töserna varit på stan o fixat ärenden.
Syster Marie var med.
Traditionell fika på lövet.
Fixade nytt visakort(Mastercard är de numera) o tog ut euro till Jacobs Berlinresa nu den 14:onde.
Mollie somnade på banken tack gode Gud.
Jag kunde gå o titta på Lindex Kappahl o Hm:)
Jag köpte mig en svart blus/skjorta o en svar hålstickad tröja på rea:)
Isac o Pontus fick vars en skjorta på Lindex oxå på rea.
Miranda fick två par leggings(rea) o så blev de strumpor till mig o Mollie.
Lägger upp bilder i nästa inlägg då texten har en tendens att försvinna när jag inte lägger upp bilderna först o skriver sen.Vilket jag glömde i dag.
I kväll har jag o Ponte o Marie varit på Maxi o Fredagshandlat.Skönt o ha de gjort.
Funderar på o sticka en sväng till Hembyggdsparken i morron efter jag lämnat killarna på skolan.Mata ankorna o så töserna får röra lite på sig.
Sen blir de Fredagsstädet.Tycker alltid de är viktigt att ha extra fint inför helgen.
Barnen har beställt varma mackor så de får de bli.
Vi har fått pris på vårt bygge.
Aningens i överkant men vi kmr ha is i magen så tror vi dom går ner lite.

Nu ska jag sova.Kl 06 är de dax att åter slå upp sina blå som i mitt fall är gröna ;) :)
Sussa sött//M

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards