ploppviola

Alla inlägg under augusti 2013

Av Liljenberg - 16 augusti 2013 13:25

En dag i soffan......
Mollie är snorig hostig o infekterad o gör inget annat änn gnäller o vill va i famnen.Vilket hon får men inte heller där är de bra:(
Hysteriskt ledsen när hon skulle sova middag.Ändå somnar hon i min famn.Så nära man kan va.?
Hon har vaknat flera ggr o gråtit o sen somnat igen.
Mirandas öroninf är bättre men hon är fortfarande snorig.
Marie har varit här en sväng o jag kunde plocka undan disk o fixa lite.
Tvättmaskinen går som vanligt: mycket ansträngd o kmr dö inom kort.
Nyss köpte vi ny torktumlare o innan dess ugn spishäll o dessförinnan kyl o frys.Semester på de o ja inte läge nu för död maskin
Men tänker inte tvätta för hand så en maskin får de bli.Trodde bara de var slut på stora inköp en tid framöver.

I går hittade jag sängkläder o gardiner mattor i New England stil på Jotex så de beställde jag till Jacobs nya rum.Precis i samma stuk som inredningen jag köpte på Gekås.Är så ivrig att sätta igång o renovera samt anlita renoverare/målare mm.Synd att Stefan inte är riktigt lika ivrig.De ska tänkas planeras o funderas i evighet.Mitt motto ör mer som :SÄTT I GÅNG!!;) :)
Kvällarna går i ett o från Stefan kmr från jobbet hinns detta med:
1 vi äter middag
2 dukar/ torkar av, sätter i diskmaskinen
3 Stefans skitstund(lässtund)
4 Antingen min dusch o/el barn ska duschas/badas
5 Kvällsfika:macka flingor el frukt
6 Miranda smörjs med först cortison o sen mjukgörande(en pärs varje kväll som tar minst 30 minuter)
7 Tandborstning:vi borstar på Isac Pontus Miranda Mollie o Jacob har nyligen börjat borsta själv:ovanligt att borsta så länge på sina barn men viktigt för mig med tänder;) :)
8 Stefan ger Mollie välling o somnar henne
Samtidigt går jag in o somnar Miranda
9 Isac o Pontus läggs
10 Två trötta föräldrar slänger sig i soffan:))
Trevlig Fredag

Av Liljenberg - 12 augusti 2013 00:30

LÖRDES!!!Jag o Isac:)
Hittade inredning till Jackes nya rum.Fotölj till Mollie o en rosa resväska.Plus massa annat skoj.
Riktigt rolig dag med min prins:)

Av Liljenberg - 8 augusti 2013 21:57

Hur kan du leva utan din pappa??
Isacs undran???
Vet inte men har ju inget val.Önskar att han hade fått se sina fina barnbarn,vet att han skulle vatit stolt över dom
I dag är de hans födelsedag o sista gången vi firade honom satt han svårt sjuk i sin rullstol o de var då hans 70 årsdag vi firade.Han blev 7 månadet till innan han dog.Glömmer aldrig den natten.Min syster o jag satt där o såg honom dö..
Kvh hade varit där en extra gång då jag inte tyckte han fick lindring av morfinet.
Exakt hans dödatid hade grannen vaknat med ett ryck.
Jag vet att han är i himlen o där kmr vi träffa honom när de blir vår tid..

Av Liljenberg - 7 augusti 2013 08:01

Blev inget regn o ingen åska...!!???
Kan tänka mig två tre dgr men ösregn o dundrande åska:)
Kvavt så man nästan tuppar av.
Tack Gud för ac o fläkt:)
I dag blir de att styra kosan mot Maxi o handla mat.
Jacobs tjej kmr men jag får tydligen inte bjuda på fika för då blir de tydligen bara pinsant;)
Antr att han inte heller vill att jag plockar fram fotopärmen;) :)))))
Trevlig dag/M

Av Liljenberg - 6 augusti 2013 23:32

I dag var vi en sväng på stan o fyndade lite Inget stort men ett par shorts en solhatt o en kläning
Pontus fick sin efterlängtade Angry birds pyjamas:)

Fixade lite ärenden o svettades som en gris.
Önskar mig regn o åska nu:)
Godnatt/M

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards