ploppviola

Alla inlägg under januari 2014

Av Liljenberg - 15 januari 2014 22:30

Min dukiga lilla mästerkock:)

Lite reafynd till Miranda.

Så kan man oxå leka.

Nu ska jag flrsöka sova i tid för en gångs skull.
God natt//M

Av Liljenberg - 13 januari 2014 22:43

Mollie har gjort sig ett nappträd;)

Miranda har pysslat o fixat kalaskort.
Hon kan pyssla o skriva i timtal.Kul:)

Är extremt trött o ska lägga mig nu.I morron blir de fika på stan o kanske lite shopping med kär vän plus hennes gosse.

Sov gott//M

Av Liljenberg - 12 januari 2014 20:52

Titta hit Mollie:-D ??? Obstinata Beata;) :)

Mina fina hönor har badat i vår lilla balja.
Om ett halvår sitter dom i vårt bubbelkar.
Ska bli väldans gött faktiskt.

Dom hade väldans kul ihopa mina hönor??

I kväll hoppas jag på tidig sänggång för min del.Mollie är förkyld o hostig..IGEN.
Hon var orolig o gnällig fram till 02:30 i natt.
Jacob Isac o jag har varit på Högmässa i Västerkyrkan o jag tog nattvarden.Tror aldrig jag gjort de.
Jag blev inte döpt som barn o nattvard får man inte ta som odöpt.Eftersom de är en bekräftelse på dopet.
Jag vuxendöpte mig 07/08 nåt så nu var de fritt fram:)
De var även i formation om Jacobs resa till Tyskland o koncentrationslägret.Resan är betald i dag o sker i Mars.
Tycker man ska ta chansen o följa med.Tror de blir en upplevelse för livet.
Imorron kmr Marie o passar Mollie ett par timmar när jag ska rensa upp lite i mitt förflutna.

Ska även rensa lite på fejjan tror jag.Flera som gillar o snoka kolla/mina bilder o statusar men aldrig el sällan gillar el ens kommenterar nåt.Uppfriskande o rensa,göra sig av med saker som inte bygger upp.Känns mest som avundsjuka faktiskt o inget för mig.

Mirandas rum har dammats o rensats på saker som bara ligger o tar plats.
Vi ska klura ut ett kalasdatum för både släktkalas o barnkalas.De kmr bli ett riktigt flickkalas med temat Prinsessan Sofia den 1:a:)
Givetvis med bara tjejer:)
Släktkalaset blir för både Miranda o Mollie eftersom de bara är en månad mellan deras födelsedagar.


Tack o hej/M

Av Liljenberg - 11 januari 2014 23:56

Tandis i går med Mirran.
Check på framtänderna efter nappanvändandet.Tänderna har gått tillbaks fantastiskt bra.
Hon var så duktig min lilla honungsblomma???
Marie passade Mollan under tiden.
Vi har varit o hämtat ut Mollies nya pulka så nu hoppas jag på MASSA snö i natt o framöver: Bring it on:)
Fyndade även två lila Didrikson overaller till flickorna till nästa vinter.499 stycket.Dom har kostat 999:)
I morron blir de Informationsträff i Västerkyrkan inför Jacobs konfirmation som sker i Maj.
Nu ska jag snart inta ryggläge o spela Candy crusch.
Ska bara
Kolla plattorna
Kolla alla fönster
Kolla lamp/tvsladdar
Kolla ytterdörrarna
Stänga av tvättmaskin o torktumlare
Pussa på o stoppa om barnen
Borsta tänderna
Ta vatten
Ner o säga godnatt till Jacob o kolla så han borstat tänderna
Lägga in Mollie i vår säng
Släcka ner

Inte konstigt att tröttheten är väck när man väl kryper ner;) :)
God natt på er//M




Av Liljenberg - 9 januari 2014 23:34

Titta in i kameran....
Nahä...slipp då envisa flickebarn;)
Detta lilla extremt envisa lilla barn.
Tänkte få en bild till 2årsannonen men ser inte ut att lyckas.
Lite sömn nu.Sov gott//M

Av Liljenberg - 7 januari 2014 23:06

Bilder från gårdagen.

Isac har varit hos tandläkaren i dag o jag har varit hos en psykolog.Ska försöka få rätsida på lite saker o nässla upp gamla saker som ligger o skaver.
Riktigt tröttande var de men en skön känsla samtidigt....efteråt.
Kändes blottande o ingen situation jag är van vid.

Miranda har till sin stora lycka fått tv på sitt rum.
Vi anser oss både kunna ge våra barn saker OCH visa dom kärlek..;) :)

Sunt förnuft o VÅRA regler om tittande kmr råda.
Om någon moraltant undrade;) :)
De sägs att de ska bli snö på Lördag...hoppas verkligen för barnens skull.Även jag är barnsligt förtjust i snö,en vinter utan snö är helt otänkbart!

I morgon blir de skola o dagis för barnen o jag ska till Maxi o köpa frukt bla.Sen ska jag ringa o maila ärenden.

Middag ska förberedas o på eftermiddan ska jag o ngr av barnen till min mamma som fyller år.

Nu ska jag försöka sova...Godnatt//M





Av Liljenberg - 5 januari 2014 17:49

Trevlig dag på Tropikariet o Mac Donalds.
Nu lite röj o städ o kvällsmat.Sen förhoppningsvis barn i säng i tid:)
Tänkte vända dygnet nu:)
Jag somnar runt 02.00 o går upp ca 10-10:30
Gillar inte o sova bort halva dagen.Ska bli skönt o gå upp 6 på Tisdag.
Isac ska till tandläkaren på morronen o sen ska jag till en Psykolog.
Tack för era kramar o tips om hudvårdsprodukter:)

Av Liljenberg - 4 januari 2014 21:55

Usch jag vet inte vad jag ska göra med Mirandas hud.Smörjer o smörjer med Locoid o Karbamid Locobase men nu har allt exploderat o de poppar upp nya områden överallt.Hennes stackars hand blir aldrig bra.Huden är tunn tunn o eldigt röd..Nu poppar de upp på armbågar knäveck nacken o lite varstans:(
De märks på hennes humör oxå:hon är känslig kliig o gråter för allt.
Ska ringa hud på Tisdag o se om de finns nåt bättre o smörja med.Samtidigt VET vi att hon blir sämre av viss mat/godis/färgämne o vi måste ta en rejäl rejd inom maten.
Funderar på o gå till en homopat o ta reda på EXAKT vad vi ska undvika o exakt var skon klämmer.Tror inte på nåt hokospokus men tror på att de finns en obalabs i hennes kropp o att den kan ställas till rätta o minska hennes problem.
Jag måste sluta med parfym i sköljmedlet men de luktar ju så tråkigt utan.Klart man vill att hon mår bra men liiiite lukt o mjukt vill man ju ha ändå:(
Samma när man ska köpa schampoo balsam duschtvåler.
Finns ju inget godluktande o bara trista vita figurslösa flaskor:(
Miranda brukar peka på alla fina Hello kitty Mimmie Barbieflaskor o säga: de tål jag inte o inte de el de el de.
Sist vi var på Lindex sa hon till tjejen i kassan:jag tål inte detta(nåt fint Barbiegrejs som låg intill kassan)för jag har så omtåliga fingrar.
Dessa bilder jag visar här ska jag maila till en hudläkare o M blev ledsen då hon såg dom:mamma de ser hemskt ut.Nu har hon gråtit o haft sig både under badet smörjningen o fram tills hon somnade.
Pust!Mottager GÄRNA tips på bra produkter när man har känsliga barn.Schampoo tvåler balsam salvor ALLT är av intrese!!
Mollie äter som en kratta o somnade givetvis sen middag medans jag var på jobbet.Isac har varit ledsen o haft ångest o gråtit massa o jag tror jag går ner i källaren en stund så kanske Mollie har somnat när jag kmr upp;)

Ja vem sa att de skulle va lätt??

I morron blir de ev Tropikariet i Helsingborg o så ska vi köpa en madrass till Jacobs "nya" dubbelsäng.

I veckan väntar skolstart två tandläkarbesök ett psykologbesök...änn så länge.
Listan lär fyllas på..:)

En dag i taget:)
Kram på er//M



Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards