ploppviola

Alla inlägg den 16 februari 2013

Av Liljenberg - 16 februari 2013 12:58

Kvällen var bra i går.Vi åt gott o såg rolig Negerfilm" som vi kallar de.Dom är ofta roliga:alltså en komedi som handlade om relationer...

Chipsen slank ner o läsk likaså


Inatt fick jag värsta ont i halsen.Taggtråd som skaver o skaver o man kan omöjligen sova.Så klockan blev ett o två och mera.Sen vaknade Miranda 06:30 vilket hon ALDRIG gör utan man får väcka henne gång på gång o hon är såå morrontrött!!

Mollie blev oxå vaken då Miranda satt i vår säng.

Inte kul när man somnat så pass sent själv.


Sen var Miranda pipig o gnällig o min irritation STEG!!!

Försökte ta foto på Molle till tidningen nu när hon fyller 1.Men lilla envisa barnet ska inte titta in i kameran o gör hon de så sätter hon i hopa sina tänder uppe o nere o får en "puckad" look o spänner ut hakan på nåt vis o så fräser hon med näsan:inget kort man vill sätta i Norran.Hur fin vi änn själva tycker att hon är SÅ KLART

Får väl ta ett foto  från profil som de blev ett x antal av..=)


Efter frukost gick jag ner till stan nästan själv.Bara att styck sovandes barn i vagn o jag gick o kollade på kläder till MIG o bara mig.Köpte mig två 3 par byxor:jeansleggings,svarta byxor o ett par jeans.Sistnämnda passar inte men om ngr veckor gör dom de =)

I dag visar vågen 7,5 minus :)))))


Känner i hela kroppen hur jag minskat.Synns till o med i ansiktet.ALDRIG  mer upp igen.ALDRIG mer matfrossa.


Jag köpte även ny bh o tillhörande trosa.En kofta,tre linnen,tre tröjor.Läppglans o maschara:allt till mig o så skönt o behövligt.

När jag gått ner så mycket jag vill kmr jag belöna mig själv med ett par snygga lite dyrare märkesjeans

Tack ska jag ha ;))


Jacob åkte till farmor o farfar i går o Stefan drog till Andys med resterande barn i dag.

Mycket lugnt o skönt här i dag.

Fastänn Mollie är en liten minipålåga emellanåt.Hon vill sitta i famn men inte sitta rätt upp o ner som vanligt folk utan slänga sig fram slänga sig i sidled,trycka på alla tangenterna samtidigt som man gapar o kastar sig åt sidorna:jag sätter ner henne:hon skriker o vill upp.Ja ni förstår säkert....!!


I kväll blir de thaimat o min meny blir stekta nudlar med kyckling o wookgrönsaker:olala!!


Våren är på väg står de i norran.

Längtar nu efter all snö o slask som vi haft såå länge.Ta fram underbara tunna skinn o jeansjackor,mina converse färglada tunna kläder mössor mm...


Spånar på en tatuering till som ska bosätta sig på min vänstaraaxel o en bit ner på armen.Tänker täcka över fula plitor o pigmentförändringar...


Pontus kommentar i går när han frågadeom jag ska ha fler taueringar o mitt svar blev ja:"men mamma du kan bli beroende" !!

Tror ni inte "ungen" kommer hem me lapp från läraren i går.Min fösta tanke:vad har han nu gjort eller sagt...


MEN:::::Hör här:Ett a4 papper med text som berättar att Pontus har skött sig exemplariskt under HELA veckan:suttit stilla jobbat på o varit superflitig o duktig.


Inte för han brukar sköta sig dåligt men han har haft svårt o komma i gång med sin läsning o skrivning vilket har resulterat i att han inte velat(kunnat)jobba o blivit irriterad när dom sagt åt honom o göra saker han inte kunnat läsa mm


Stolta föräldrar blev ju vi så klart!

Känns bra när man faktiskt vet att vi gör ett bra jobb med våra barn;vi har regler o vi fostrar våra barn på ett bra sätt som ska göra dom till egna självständiga vuxna som vet skillnad på rätt o fel!!!


Han blev belönad i form av kit till sina dataspel.Isac likaså för alla rätt på svenskan.

Barn behöver oxå små morötter precis som vi vuxna. :)


Nu ska jag se om de går somna en intensiv blivande ettåring :))))


Mysig Lördag alla//Monica









Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards