ploppviola

Alla inlägg den 9 december 2011

Av Liljenberg - 9 december 2011 18:11

Varma mackor nere o Ponte har åkt på nobelfest,de andra spelar o leker...


Ett av barnen kom hem från kompisen nu i kväll o kläckte den glada nyheten:jag är i hop...Äntligen o jag är så glad(HEMLIGT!!!!))


Nu håller vi kväll o ska se idol o äta gott//M


     


Två godismonster o en nobelkille

Av Liljenberg - 9 december 2011 10:41

finns de sådana borde jag bli nominerad en sådan!!För jag fattar fortfarande inte att de bor en bebis i magen,el jag vet ju de rent förstånds o intelligensmässigt men ändå så vill inte känslan riktgt infinna sig att de bor ett barn där i!!?Overkligt!!!De är väl för man inte fattar att de kan bli ett barn bara så o att de ska födas o vi ska få ta hand om ett nytt liv o se till att de blir bra o blir en människa med bra värdeingar o som ska älskas o uppfostras.....av oss,,är som Robin säger helt sjukt!!!

Gick upp ett liitet ljus nu när jag satt på mödravården: att just de snart kommer vårt barn..glad att få uppleva de ännu en gång o jag personligen förstår inte att man stannar vi ett el två barn..visst vi gör våra val o alla har inget val men om man kan o vill så tycker jag man ska strunta i normala normen o föda på,för vilken gåva att kunna vänta ett barn o sen få de!!!Största kärleken!!!!


Var uppe med tuppen efter en seg natt..Svårt o somna o vakande massor med ggr....


Var där redan 7:45 o drack blasket som var mycket bättre i kallt tillstånd......sen kom jag in till barnmorskan o magmåttet(sf) är nu 28 o låg över kurvan,hjärtljuden låg på 150(som du brukar ungefär)blodtrycket var bra(126/70),hade en 1:a i urinen

Sen fick jag resterande tider till min bm(Karin)som blir fem ggr om allt flyter på o jag inte föder tidigare...

Fick Mirandas journal utskriven som min fd märkliga bm inte gjorde trots hon lovat flera ggr...


Sen satt jag o pratade med en trevlig tjej som skulle ha den 25 feb(vi den 27:e)Hennes första o de var en gosse,...


Sen var de dax för järnvärde samt sockertestet..Järnet hade sjunkt till 110 o usk tyckte jag skulle börja ta järn för hon tyckte de var lågt..Hade 126 sist o 129 när jag skrev in mig....så nu tänker jag köpa blutsaft...har ju varit såå trött flera dagar o de är inte likt mig


Sockret visade 6.3 o man får ha upp till 8.6,,detta är dock högt för o va mig,har legat på 4-5 innan....



Efteråt snabbt ner till maxi o hämtade ut barnens månadspeng(som dom åfr den 9:onde)


När jag kom hem sov Miranda så nu har jag ätit i lugn o ro o strax ska Miranda få mat o sen ska vi ut i blåsten o ner till maxi o fredagshandla lite..Sen hämtas Isac o Pontus på skolan o sen hem o stryka kläder till Pontus som ska på nobelfest i kyrkan i kväll...'

Ni missar väl inte IDOL i kväll va!!????Robin ska vidare!!!!!!


Ha en fin fredag o helg o på återhörande!!//M






Av Liljenberg - 9 december 2011 07:19

Um de är jag nu,,,van o äta senast 7......men nu ska jag till mödravården o glukosbelastas...Uppdatering sker senare i dag..Trevlig fredag på er så länge!!!!//M

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards