ploppviola

Alla inlägg den 14 december 2011

Av Liljenberg - 14 december 2011 17:46

Dagarna går o jag vet knappt vad jag gör från dag till dag?  

Fast i går minns jag för då var jag på Ikea med svärmor,Miranda o Pontus(som varit hemma för magsjuka som börjáde i söndes o man får inte lämna på två dygn)O vips kom jag nu i håg att i Måndes var Ponte sjuk o Miranda o jag var o handlade glass till honom..bla


Till Ikea kom vi iaf o de var mycket trevligt!!! Barnen var så duktiga o provade soffor o kände på filtar o så lekte dom lite varstans..Helsingborgs Ikea är bra för där är så mycket stationer för barnen.Se åt vi god middag o barnen åt på o tyckte de var gott!!

Handlade massa smått plock som ljus,servetter,lampa till Mirandas skrivbord,lakan tills pjälsängen o kisskydd,haklappar,pennställ till Isacs skrivbord,några små julklappar,bestick till Miranda(kniv gaffel sked i lite mindre format)

En ugnsfast form,diskborstar,ja lite allt möjligt som stannade på några nollor.....

Svärmor skulle tvunget ge mig 200 i bensinpengar fast jag sa nej.. o så bjöd hon på maten(som vanligt)


Jag fick dessutom välja nåt där för 500 kr så jag valde två stora badlakan o fyra vanliga handdukar i ett väldigt bra högabsorberande material(givetvis i grått)..blir så trött på dagens bajskvalite med handukar som blir blöta innan du ens är torr själv..Sen blev de till två stycken korgar på ben att ha tvätt i..alltså dom ska stå nere i tvättstugan o så ska jag ha vittvätt i en o kulört i ena....


Sen skulle svärmor handla en skrivbordsstol till Miranda somjag skulle välja ut,blev en Jules arbetsstol i vitt(allt annat i rummet är typ ROSA så lite vitt behövs)

Samt skulle jag välja matta till Mirandas rum i födelsepresent(hon fyller tre i januari)

Hittade en jättefin kortluggad med stora blommor i alla möjliga färger..Trodde jag ville ha en långluggad som nu både Isac fått samt Pontus men nä inga fina "flickfärger"I mina ögon finns de flick o pojkfärger så den diskussionen tänker jag inte ens ge mig in i så de så  



Vi skulle varit hemma tills Jacob o Isac kom från skolan lite efter 14 men vi stod i kön vid 13:;40 o har minst en timme hem så de blev att ringa till Stefan o be honom komma hem o öppna för killarna....vi var hemma lite innan 16:så en heltrevlig helgdag med helgo svärmor! Omtänksam o snäll som vanligt!!! Glad att ha henne  


Fick packat upp då vi kom hem o sen beställde vi pizza....efter de så körde jag o handlade hem lite mat o nåt litet gotte.....


I morse mådde Isac kasst o fick bli hemma,dock tog vi oss en liten tur till stan o de blev först Kappahl där jag köpte likadan one piece som Isac har men denna till Jacke i julklapp samt en likadan liten one piece till lilla skrutten i magen:så underbart fina är dom!!!!Lillskruttens kostade 199 men jag hade 25% på den o Jackes kostade 399 men även den hade jag rabatt på men denna 30%......

Vidare till Tiger där jag köpte julklappar till min ena bror samt´en systerson o även lite smått plock till oss själva..Dom har så mycket fint billigt där..Isac köpte en STOR miniräknare o en STOR penna samt ett STORT suddigummi o han betalade själv o var så glad o stolt!!!

Stack inom Lindex men då var både Isac o jag så hungriga att de blev en snabb visit där..Hade tänkte mig att passa på o köpa ett babyplagg o få 30% på de o den kupongen gäller bara december ut så jag ville uttnyttja den..Men allt är ju kill el tjej o jag gillar dessutom inte de fula gula beiga neutrala så de fick vara så med de...

Köpte iaf tre par trosor till Miranda,två med Mimmie o en med nån katt..Hon älskar ju allt med Minnie....hon håller sig blöjfri o har varit de på natten oxå i en knapp vecka(en olycka hittills bara)

Iaf så åt vi lövet o de var riktigt mysigt,Miranda sov så vi satt o mumsade o pratade i lugn o ro Isac o jag


Isac ville till Nisses o handla för sina pengar han sparat så länge o de blev två stycken maskiner som skjuter mjuka skott,en till sig o en till Pontus....jag köpte lite choklad att hänga i julgranen(som ska upp senast i helgen)


Inom pastavagen o sen hemåt.........


Fixade o röjde här efter bästa förmåga o ork som inte är på topp i dag..först uppstressad i morse över att min mobil var försvunnen o sen nu i em så skulle jag försöka tejpa i hopa kartongamöget som den felaktiga vagnen kom i häromdagen(måndes kom jag på nu)Stefan var nere på torgkiosken o hämtade ut paketet som vägde nästan 30 kilo o jag rev upp de som en unge på julafton(skulle ju ändå slänga kartongen sen juh)o öppnar o ser:hum fel färg,,tänkte ja vad fasen den kan duga ändå men sen bara nä fel vagn..en kombivagn o ingen syskonvagn so jag beställt.....höll på att få ett nervöst sammanbrott av skala tio......

Iaf så kontaktade jag företaget som bad mig att packa i hopa den o skicka den till personen i fråga(som stod som mottgare i kartongen på fakturan en Habiba Omar)

Så nu är den ihopapackad efter mycket svett o stress o ilska irritation o halvt hjärtstopp..Samtidigt som jag stod svettig stressad i vår hall o tejpade så de rök om de skulle Miranda tvunget fram gång på GÅNG på GÅNG med sin sparkcykel jag höjde rösten en aning o då la hon sig på vår säng o grät LÄNGE länge o ville inte låta sig tröstas:så känslig för minsta tonhöjning....


Iaf så ska Stefan sätta ut paketet på vår trappa i morron innan han kör till jobbet o så får fraktbolaget hämta den där jag tänker inte visa min nuna alls(skäms för inpackningen hehehhe)


Sen skickades min RÄTTA vagn från företaget i går o kommer till vår hemadress tack o lov så hoppas jag på rätt vagn annars  kållevippar jag nog.......


Vi har ätit lite kvällsmat nu o så körde Stefan med Isac till hans blockflöjtskonsert o även farmor o farfar skulle med o se honom uppträdda..Kameran blev medskickad så även jag får titta stolt på min son...sen

Nu ska jag föröka hitta gnistan lusten motivationen att få något jgort i mitt hem:en tvätt som väntar,disk som väntar o jag känne r ör just :inget alls!Jo Bonde söker fru känner jag för,,hörs!!//M





















Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards