ploppviola

Alla inlägg den 11 december 2011

Av Liljenberg - 11 december 2011 08:10

Inga bränder tack,:glöm inte ljusen ute i husen  


Vi hade en trevlig eftermiddag o kväll i går hos svärisarna..Massa god mat i form av grillade kotletter,kokt o ungsstekt potatis,underbar brunsås,inlagd gurka,gele,svamp,o wokgrönt!!Tog två portioner som jag INTE skulle gjort för på hemvägen fick jag nästan halvstå i bilen för o inte få upp maten igen...Tryckte även ner en portion äppelkaka(smulpaj) o ett lass vaniljsås,nån liten ballerina dessutom o så läsk på de...  


Barnen lekte o hade kul,Miranda var i sitt esse o spelade teater heela tiden


Jacob o svärmor spelar tips i hopa o vann några hundringar dom skulle dela,så han var GLAD!! Han stannade även kvar där i natt,o svärmor kör honom till fotbollen nu på fm.....



Miranda fick lite mycket godoi i går o hon har varit orolig o "sparkig" i natt o var uppe redan kl 7..trött var jag då! Brukar inte sova mycket mer änn till en 7-7:30 på helgen men de kändes att vi var uppe sent plus orolig "Mirandanatt"


Bebisen har dessutom hållt låda rejält i natt o nu på morgonen..Men nu har den lugnat sig o nog somnat ett tag....


Strax ska de tillredas frukost o gubben ska väckas o sen bär de av till Maxi efter lite frukt o mjölk....


Har auktioner som går ut under dagen o sen ska här tvättas o lagas middag o sen de vanliga röjet som man ALDRIG undkommer..I veckan(tisdag)ska jag o Miranda o svärmor till Ikea o köpa stol till hennes skrivbord(som hon ska få i julklapp av dom)samt en matta hon ska få i födelsedagspresent:perfekt o önska sånt till en liten dam som har en del redan(i leksaksform)

Jag ska köpa lite ljus servetter o småplock...alltid kul o gå o titta o så fikan så klart(ev middag:älskar deras kyckling o pommes)


Kanske jag slår till med ett kanelbullebak i dag!!?Måste få upp kraften o motivationen igen,hatar o va såå trött o orkeslös!!

Mitt järnvärde hade sjunkit från 126 till 110 så enligt bm var de drf jag är så trött..Inte sjukt lågt tyckte jag men hon påstod de,,har köpt blutsaft som jag druckit några dar så kanske jag piggnat på!!???


Satt i går o började rensa i min mappar med foton från förr o nu, o ska gör a tt årsalbum till varje barn..Pontus är klart fram tills han blev 7 då i sept o så för varje årsdag sätter jag in foton från släktkalas,barnkalas o så då bilder på gästerna paketen vykorten o allt runt i kring...Nu är de Isacs album som ska påbörjas o gah vad mycket foton o vet knappt var man ska börja ens,men så skönt o få de gjort innan bebisen kommer..Sen direkt ska jag påbörja "skruttens" minnesbok med bilder från födsel o sen dop o årsdagar,,trist o komma efter de blir MYCKET bilder o greja med sen på en gång....


Nu frukost,ha en bra dag på er!!//M









Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards