ploppviola

Alla inlägg den 16 december 2011

Av Liljenberg - 16 december 2011 11:29

I går blev de julmathandlat iaf till största delen....fick hem prinskorvar,julskinka,kål o julkorv o allt möjligt juligt...

Fyllde hela vagnen både innanför o utanför vagnen(hängde två påsar på var sida om vagen oxå)Miranda var inte på sitt bästa humör så hon skulle sitta i vagnen efter att jag knökat den full,så de var bara o omplacera matvarorna o se glad ut...

Kändes verkligen skönt o få hem så mycket mat o känna att de mesta är gjort o bara veckohandlingen behöver göras i veckan som kommer....


Pontus var oxå med för han var dålig på natten..igen!?Märkligt för i söndeskväll spydde han o så hade jag honom hemma två dagar o sen gick han i skolan på onsdagen o så natten till i går så väckte han mig o sa att han hade jätteont i huvudet..Jag gav honom en alvedonsupp(han VÄGRAR drickbar medicin)Den bruakr hjälpa efter en tio minuter el högst en kvart men de gjorde den inte o han  var så ledsen o uppgiven här o sa:vad är de som händer med mig mamma?Så sött!!! Han brukar ha huvudvärk innan han ska spy men han sa att de behövde han inte så jag började misstänka migrän för värken gick bort från huvudet o satte sig i ena ögat/ögonbrynet,precis som min migrän ofta gör så vi tog en påse is på..Men så pang sprang han in på toa o spydde en massa....sen släppte huvudvärken/ögonvärken o jag gick på toa o sa att jag kommer snart in till dig men då kom han springades o sa de kommer från andra......hum så de rann av honom där oxå....de enda han sa efteråt var: jag ska till skolan i morron för vi har gympa,men så klart lämnade jag inte honom trots att han var pigg o glad o har varit både i går o i dag....


Eftersom han var pigg o glad så tog vi en biltur till stan i går o köpte finskjorta o slips till honom, till julafton o de blev även annan shopping..Hittade även kalsonger till honom o en massa strumpor till Isac o trosor tröjor o en kläning till Mirre,hon fick även en fin bolera o ett par vita strumpbyxor til sin julkläning..Jag köpte mig mammatrosor o mjuka goa strumpor o så shoppade vi lite andra behövligheter oxå..Pontus köpte lite på nisses för egna pengar...........jag passade på o uttnyttja en kupong jag hade på 30%på lindex o de blev en supergosig bebisfilt o jag fick dessutom 10% extra på hela köpet när jag registrerade mitt mobilnummer så en stor bunt kläder för ca 800 kr bara....


Miranda är ju så himla duktig o fortsätter o ha trosor o kissar o bajar på pottan hela tiden o har inte blöja alls, varjen dag el natt o kalrar de utan läckage(hänt en gång på två veckor)


Så hon har fått MASSA fina trosor som belöning..Hon älskar allt med Mimmie så de har blivit fler sådana trosor o lite med djur på......


Var inom apoteket oxå o köpte förband,plåster o omläggningsgrejer, då Isac fått en inflammerad tå(nageltrång)han hade i går morse en STOR blåsa full med var på den o jag skickade honom till skolsystern som ringde mig i går em  o tyckte vi skulle söka dr senast i dag för hon trodde han behövde penicillin så vi sökte i dag men den dr tyckte vi skulle fortsätta att lägga alsolspritsförband om som vi gjort, o i går hade den stora varblåsan tömts så han tyckte vi skulle avvakta o se, o de blev ingen penicillin so miof var bra...är ju inte bra o äta de i tid o otid heller men jag är liite bekymrad o undrar om de röda svullna infekterade verkligen går om av sig själv??


Pontus var duktig o var hemma här själv under tiden vi var hos dr..Även Miranda ville va hemma med honom men jag tycker inte en 7 åring ska ha ansvaret för en knappt treåring ändå i en timme drygt..så hon fick följa med....Isac har varit hemma korta stunder med henne när hon sovit o de tycker jag är en annan sak,.....


Dom skötte sig fint hos doktorn o besöket tog max fem minuter,däremot fick vi vänta nästan tjugo minuter efter tiden vi fått....liiite dåligt särskilt då när man sitter på nålar för man vet att P är själv hemma..Han klarar de men man vill ju hem fortast möjligt ändå....


I dag blir de inga hämtningar av barn då endast Jacob är i skolan o han går ju själv hem men han fick skjuts dit i morse o sen körde Mirre o jag o snabbhandlade lite vi missat i går....köpte 9 trisslotter:hoppas på nån vinst!!!!!


Mirre var stolt o glad när hon gick över parkeringen med egen godispåse i ena handen o sin fina nallebörs o en dvd med tummelisa i andra handen...  


Schenker ringde i går o ska komma med den rätta vagnen nu på eftermiddagen o tack o lov ta med sig de andra eländet tillbaks till rätt person...


Spänd på hur den kommer se o ut om d e r rätt,vilket man verkligen får hoppas annars avbokar jag hela alltet o letar på anant stället..Varit så struligt!!!!!

Gav mig massa extra jobb o irritaion o stress framförallt!!!Alla kan göra fel så klart men inget jag behöver just nu!!!!


Nu ska mer tvätt i maskinen o  en tröttfia ska där efter somnas o jag ska försöka kolla igenom julgranspyntet o förbereda resningen av stången.....nej granen...


I kväll blir de godis o chipsmys så hoppas jag att vi andra får vara friska,,jag har haft ett knip i magen o en olustig känsla några dagar......


Ha en fin helg på er alla!!/M












Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards