ploppviola

Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Liljenberg - 24 januari 2012 10:27

 Söndagen bjöd minsann på ett migränanfall till på kvällen..De blev ett riktigt stort smärtsamt ett med massa ljusfenomen o väldigt ont i ögat/ögonbrynet o hela huvudet pulserade...Märks att hormonerna dansar hulahula nu!! Tabletterna hjälpte inte o de tog tid innan de gick över..Men med vila o värmekudde så....

Efteråt kunde jag inte hosta el böja mig ner för då dunkade de värre änn en rejäl baksmälla(från förr då)

Så söndagen blev inte så effektiv för min del..Men Stefan jobbade på i den utsträckningen de gick o fick lyft upp rören och cementen i toagolvet o lagt på undergolvet o vi slipper flytspackla o sparar både tid o pengar på de..Tiden är ju värt mest men dock hade de blivit rätt dyrare!!!


Så nu väntar vi på golvet,skulle komma nu i början på veckan;så hoppas i dag!!!! Tak o väggar på plats o man börjar nu se ytan vi kommer få o de känns så skönt o kolla in i en ljus STOR hall!! Hittade en liten vitsvart hylla i går i ett reklamblad som vi funderar på att ha i ena hörnan av hallen o så har vi sett en vit sittmöbel med lådor i svart(canvaslådor) som jag tror vi köper..Första tanken var o ha en vit hall men meningarna drar i sär o jag vet DE ÄR JAG SOM BRUKAR FÅ SISTA ORDET haha men nu ska vi ju ha ett svart smidesstaket så jag tänkte att de kanske kan va snyggt o blanda lite vitt o svart?? Golv väggar tak o garderoben är ju vitt så kan man väl ha lite detaljer i svart..De blir säkert hur snyggt som helst!!!!


I går hade jag en väldigt trevlig förmiddag på stan med en "gammal" vän från Isacs föräldragrupp..dom väntade Albin när vi väntade Isac(02) o han "snodde" Isacs första plats(vi skulle ha först i gruppen)tack vare att Albin föddes sex veckor för tidigt..Vi hade pratat om att träffas ända sedan vi flyttade i från byn(7 år i år) o nu tog vi äntligen tag i saken o de gjorde vi rätt i tyckte vi!!!  Först blev de fika(LUNCH) på lövet o sen vidare till Lindex som äntligen hade satt halva reapriset o jag drog åt mig två fina röda juklänningar som jag kommer lägga undan till jul..Hade kostat 199 samt 299 stycket o jag knep nu dom för 90 resp 75 kronor..tog i stl 116 samt 122 så Mirran kan ha dom till jul..Räknar med att hon kommer kunna komma i dom då...    


Sen blev de lite annat smått där


Kappahl hade som vanligt inte sänkt så mycket mer änn veckorna innan man brukar kolla där men Linda hade en kupong som gav ytterligare halva på rean så den använde vi o genast fick jag en väldans massa billigt..Taights som jag tänkt köpa till Mirre innan jul för 129 kostade nu 25 spänn stycket så de blev två röda o ett par blåa....

   Sju par trosor som kostat 139 kostade nu 50 kr,mössan ord 60 kr nu 5 kr,vars ett par snygga jogging till Jacke o Isac ord 179 nu 50 kr!!!! Hade dessutom en kupong på 100 kr så 209 för detta!!!!!


På Hm hittade jag inget,gör oftast inte de tycker dom har mycket blaha-kläder där!!!Till pojkar är under all kritik.Iof de fanns ett o annat guldkorn men inget jag tänkt köpa nu..De är deras skitsnygga skinnjacka o sen riktigt gröna taighta jeans o gröna basketskor:de vill jag ha till Ponte.även till Isac om man kan locka de på honom???.Så finns de kvar när bebisen föds ska han/dom få de i storebrorspresent!!Han/dom kommer bli så coll/a!!!! Hm:s rea är o har alltid varit under största kritik!!!! Detta avr till ordinareipris..


Nisses besökte vi oxå men där blev inga reahandlingar snarare dyra..Åkte på o köpa en minimal docka till Mirre för 100 kr.....blä nästa gång ska jag inte gå med på sånt...


Sen var de dax för Linda o åka hemåt o jag gick vidare till apoteket o handlade lite saker man behöver när man ammar..Kändes märkligt men mysigt o snart har jag en liten vid bröstet!!!

Gick inom pastavagnen o knep mig en ädelost skinka,man måste ju ha mat på eftermiddagen oxå  


Stefan sa i går när vi la oss att han tycker de är lite stressigt om nätterna nu för han vet inte vilken natt jag kommer knacka honom på axlen o säga att de är dax..kan ju hända dagtid oxå men de brukar ju va nattetid de sätter i gång..iaf tre av våra fyra.....


På tal om förlossningar o barn o sånt så tycker jag kroppen är otrolig på att jobba o vara inställd på o veta hur saker funkar osv....

När jag väntade Pontus så hade jag först blödningar o vi blev rekommenderade att åka in till akuten i Kristianstad iom att jag blödde kraftigt..Inte ens en binda höll blodet utan de sipprade längs benen på vägen in....

Vi trodde ju missfall o även dom men jag fick göra ett ul o de visade ett litet pickande hjärta..De dom kunde komma fram till var att moderkakan satt väldigt långt ner o skavde mot kanten o de gick av små bitar(minismå)som orsakade blödningarna..De var även klumpar o därav att vi trodde missfall


Vi åkte hem med beskedet att närmsta veckorna kom o utvisa hur utgången skulle bli..Allt flöt på o blödningarna fortsatte ända fram tills vi fick honom..

Han var uträknad till den 8 oktober men den 11 september var jag på stan med Isac o handlade gråa fina babykläder o en mjuk blå babyfilt o när vi skulle gå till bilen så kände jag hur nåt rann o misstänkte då vattnet o de var de ju oxå o jag körde bort till svärmor där Jacob var redan o Stefan var hemma i Tyringe o renoverade(då oxå haha)Ringde hem o sa att jag TROR att vattnet gått..Han blev hispig o sa tror?: vet du inte..Nja jo ja de är vattnet


Tog inte så lång stund innan han var på plats o vi körde mot förlossningen som vi ringt o dom ville att vi kom in på undersökning..Ja Stefan ville dom ju inte undersöka men mig iaf  


Sen blev vi inlagada där o natten gick utan att nåt hände så dagen efter beslutades att jag skulle bli igångsatt iom infektionsrisken som blir när vattnet gått..Sagt o gjort o ut kom  vår skatt..Jag VISSTE att de var en gosse,hade känt de på mig hela tiden från graviditetsbeskedet!!!En underbar Pontus med tjocka kinder men så smala goa kycklinglår...3080 gram bara o 46 cm kort....

Sen skulle moderkakan ut o då visade de sig att den var full av infarkter(syrebrister o förstörd)så dom sa att jag skulle vara glad att gossen kommit när han kom o att kroppen reagerat att nåt var fel o att  vattnet gick..Tänk vilken tur annars hade vi nog inte haft vår älskade son här o om så kanske i i de skicket han är i nu!!Kroppen är fantastisk!!!!!


Tillbaks till gårdagen så var jag på samtal på eftermiddagen med Isacs fröken o när vi km hem åt vi middag som Stefan gjort(lasange) o därefter körde han o Jacob i väg på föräldramöte o sen satte jag i gång o städa..Drog av fodralen på soffdynorna o tog ut o piskade dynorna:jissus vad damm...dammsög skurade golv,röjde o plockade lite varstans tills jag var helt matt..Sen ringde de på dörren o där stor Petra o Alex o jag hade TILLFÄLLIGT glömt att Isac skulle med dom men de gick ju bra,han klädde sig o hängde på med till Alex karate för o titta på honom,,jag städade vidare o sen hittade jag Miranda sovandes i Isacs säng..Stefan o Jacob kom hem o han la över Miranda i vår säng o vi la barnen o  sen slängde vi oss i soffan o kollade film o åt glass o äpple....pust..fick nog med den dagen där!!!!


I dag har jag o Miranda varit på Maxi o handlat lite till hennes kalas på lördag..Jag har kommit fram till att jag varken orkar vill/orkar el känner för o ställa mig o göra smörgåstårta utan jag kommer göra pastasallad med då pasta,grönsaker,bacon,kyckling o fetaost o så gott vitt lantbröd till de o så dressing för dom som önskar de.....

Till efterätt blir de glass maränger chokladsås o så ska vi baka muffins i Mirandas Hello kitty formar..Kommer bli så gott så!!!! Tallrickar servettet ballonger mm gå i Hello kitty tema!!!


Ska inte ställa mig med så mycket,dels är jag faktiskt rätt stor o tjock o trött o dels så behöver de inte va så invecklat o svårt o eftersom man gör allt själv när man är mig så får man tänka på sig själv lite o se till o inte stressa så man får massa mer migrän.....


Iaf fick vi handlat de mesta utom grönsakerna som ska handlas senare i veckan av naturliga skäl


Vidare hem o har tvättat fodralen till soffan o röjt köket o fixat lite här o där som vanligt.....

De är väl allt för i dag..Eftermiddagen går åt till middagsförberedelser som blir spagetti o falukorv för barnen,unclebens med ris för Stefan o mig o han får falukorv oxå men jag nöjer mig med såsen o riset..Har satt in mig en portionsmat nu med kyckling o mos o bernesås o känner mig nöjd med de..Efteråt slank minsann tre små geischa oxå ner så här mitt i veckan,de finns alltid anledning att fira o de tar jag vara på!!!  Bebisen sprallar på o de är lite svårt o gå,sticker för varje steg å kanske du snart är här lilla miniskrutt???Golv golv kom hit så vi kan lägga de o sen upp emed spjälsäng upp med möbler i hallen, osv osv....


Ha en fin dag på er alla läsare!!!//M








Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards