ploppviola

Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av Liljenberg - 13 oktober 2012 20:58

Jag har hamnat på flera bloggar på sista tiden som handlar om familjer som mist barn i drunkningsolyckor o de berör mig djupt.De är ju så klart för att ett barns död berör oavsett vad som hänt.Barn ska inte dö o de är helt otänkbart att de får ske o jag vill aldrig överleva mina barn.Miranda o jag satt o pratade o jag så åt henne att hon aldrig får bada utan en vuxen för då finns man inte mer o då säger hon: mamma när du var liten då drunknade du.Jag så först nej men pang slog de mig att när jag var liten så blev jag iputtad i en bäck av min ena bror o en gammal man drog upp mig.De har jag fått berättat för mig men har förträngt de men när Miranda saså mindes jag de igen.Är de drf dessa drunkningsolyckor berör mig så?Konstig tanke att jag kunde varit död o att min familj inte skulle existerat.//Monica

Av Liljenberg - 13 oktober 2012 12:59

o vi med den..

Hektiska veckor men de lugnade ner sig lite mitten på veckan tack o lov.


Blev stan en dag för o fixa ärenden.Hade med min syster som hade en  vagn till Miranda:MYCKET underlättande..

Vi började med frukost/fika/lunch på lövet..Tog mig en tonfiskbaguette..Länge sedan dom hade den så de var extra gott..Avslutade med en dammsugare o så förståss cola zero till..


Fixade salvor till Mirandas envisa exem:hennes fingrar o händer spricker o exem sprider sig som en löpeld över hela kroppen..Hon kliar o kliar o huden är snustorr hur jag änn smörjer o håller på,,Har parfymfritt tvål,schampoo balsam osv Men nu ringde jag bvc som rekommenderade fungoral till håret så de ska vi testa i dag..Hurra hurra bada Mirres bästa sysselsättning(läs INTE)


Men de brukar gå bra när hon väl är i baljan..


Hon fick även tid till doktorn på bvc om ett par veckor..

De ser nästan ut som psoriasis på vissa ställen på henne o även som om de är svamp då de inte ger med sig..Ilsket rött o torrt o bedrövligt...


Passade även på o ta upp hennes tal enligt dagis önskemål..Hon pratar inte rent o ändrar bokstäver..Tex säger hon Tittis om Pontus o Mollie är Hottie..Ändå kan hon säga P o M men inte sätta i hopa dom till då Pontus o Mollie..


De skickas nu en remiss till logoped men jag är inte de minsta orolig då alla våra barn varit sena med att prata rent mer el mindre o de kommer i gång snart de vet jag..Men eftersom dagis hade ett önskemål om att påskynda så lyssar vi så klart på de..


Dagis sa även att dom flesta där tar henne för att va äldre eftersom hon är så "stor" :lång!!

Men hon är ju dock bara 3½ år.


Tydligen får hon svårare o komma in i lekar pga av talet men hon funkar bra i hopa med ngr som inte kan svenska språket..Hon leker även med andra men talet gör de lite klurigare o förstå henne för barnen..


Jag tycker hon pratar mycket o de kommer mer o mer rent så jag är som sagt inte bekymrad för detta..


Iaf vidare till stan så fixade jag även Hallowengrejer..Lite ansiktsfärger,servetter o läskiga fingrar..De brukar alltid komma kalasinbjudning till hallowenparty el disko så lika bra att ladda då..

Fick köpt lite andra behövligheter oxå som tex kuvert mm

På nisses fick jag köpt ny foundation o silverglitterspary till galakvällen som är på Fredag då Stefans företag är nominerat till årets företagare..

Tre företag är nominerade här i från stan =)


Han är i Norra skåne i dag!!!


Himla kul o vi är ditbjudna Stefan o jag o hans föräldrar...

Tydligen har även min svägerska köpt sig biljetter trots att hon varken jobbar inom företaget el ens bor i kommunen men de är ju även för allmänheten så alla har ju rätt o köpa sig en biljett om man nu har ett intresse av att gå dit..


Vi kommer att ha en trevlig kväll o har "barnvakt" till ngr barn borta o min syster kommer att va här med Pontus o töserna...


Hoppas de ska gå bra men de tror jag...


I veckan var vi i gjutareparken en dag med Malin o Malte o även Karin o två av hennes barn kom dit:så de var trevligt o vi var där i 3 timmar.Kändes skönt då jag mest varit hemma(bortsett från maxihandlingar o stanbesök)skönt med luft o komma i från hemmets väggar :)


I går kom Malin o Malte hit på lite fika o pratstund o de var trevligt o träffas om vanligt <3


På eftermiddagen hade svärmor bjudit hem oss o de var länge sedan då svärfar inte mått bra på sista tiden så de var mycket roligt o få komma dit.Hon bjöd först på frallor o kaka o sen var vi i deras park o sen var de middag på kvällen:en riktigt god middag som hon i o för sig alltid gör..Kokt potatis,kotletter,underbart god brunsås,inlagd gurka,gele,kokta morötter:helt i min smak som älskar mat...


Stefan var oxå med o åt o sen efter kaffet cyklade han hem o vi körde..Jacob stannade kvar där för övernattning.


Kvällen bjöd på film o ostbågar,geischa o cola zero =)


I dag stack Stefan till jobbet ett par timmar o vi tog sovmorron jag o Mollan..

Efter sin flaska vid 06 så sov vi vidare till 9..Välbehövligt..Fick ge Mollie alvedon mitt i natten då hon var gnällig o röd om kinderna men vägrade ta napp..De brukar hon göra(ta napp) så jag tolkar de som att hon har ont i munnen....


Stefan hade med sig ostfrallor o winerbröd o munkar till frukost o vi har ätit o fått röjt i köket..Tvättmaskinen går o jag har packat massa saker jag sålt,fått i en tvätt o nu ska jag fortsätta o röja medans Stefan har barnen..i kväll blir de varma mackor o hörde även ryktas om att en viss gubbe här skulle ta sig ner mot affären  


Isac ska gå på bio med en kompis till hans stora lycka.


Pontus fick en trevlig lapp i väskan i veckan o jag jublar då mitt motto är mycket att se barnens positiva sidor o berömma dom i stället för o bara fokusera på de negativa..de blir ju vem som helst trött o trotsig av!!


Trevlig lördag på er

Ps bilder från veckan kmr at läggas in så fort jag fått in dom i datorn ds

















Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards