ploppviola

Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av Liljenberg - 15 oktober 2012 12:33

Helgen bjöd på kräkkalas för Pontus o Isacs del :(

Isac sov över hos Pontus o väckte mig på natten o berättade att han hade spya på armen..

Han låg på Pontes golv o Ponte hade först spytt ner hela sig själv o sin säng för att sen fortsätta spy på hela Isac o hans täcke samt lite på sin matta...Tur att Isac ändå sov över, annars hade den matten sett sitt sista dagsljus.

Hela söndagen gick åt till att tvätta kuddar täcken sängkläder matta kläder osv..Ponte fick till sin stora sorg utebli från Adams badkalas :(

Sara:presenten får Adam sen när Ponte är frisk igen..Frisk o frisk:de är han redan men skolan har sina förhållningsregler som säger 48 timmar men Ponte är pigg som vanligt..el möjligen liite trött men annars inget..


Mollie den stackarn blev oxå sjuk men i feber o hosta..stackarn har inte haft någon röst under helgen o hon låter så ynklig lilla minihönan!!!

I natt har hon varit orolig i stort sett hela förnatten o en del på efternatten så jag bestämde mig för o ringa bvc som tyckte att en läkare skulle titta på henne..hon är listad på Göingekliniken så vi sökte där...

Vi fick en svensk svensktalande läkare o jag må säga att de var skönt:jag förstod vad han sa han förstod mig o de kändes som förr när man sökte läkare..Han kom fram till att Mollie har krupp och luftrörskatarr..så hon fick betapred o nån sorts hosmedicin...


Vi gick i regnet o de är så mysigt..Jag älskar hösten o mår som bäst denna årstid...

Vi gick inom apoteket o hämtade ut hennes mediciner o sen blev de alvedon o näsdrp oxå..Kikade snabbt in på Lindex o fyndade två bodys till Mollan..Ordinarie priser 79:50 stycket o nu båda för 90 :)


Utanför apoteket satt en man o spelade:rena begravningssångerna..

Man undrar ju om dom verkligen inte har pengar??

Jag brukar skicka fram barnen med några kronor o lägga men nu hade jag inga gåendes med mig så de blev att jag bara gick förbi o då kände jag mig snål o högfärdig..Men egentligen om man ser de krasst så är ju inte jag rik o kan strö pengar hur som..Jag har många bäckar o lägga mina pengar i. Men visst ngr kronor kan man tycka att var o en kan avvara.Så när jag kom hem sms:ade jag 100 till läkarmissionen =)


Så då var de dåliga samvetet lättat ;)


Nu ska jag titta till min lilla höna o sjuklingen.På återskrivande//Monica












Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards