ploppviola

Alla inlägg den 16 september 2014

Av Liljenberg - 16 september 2014 22:56

Eftermiddagslek i trädgården med Malte.
Trevlig pratstund med mamma Malin.
Fantastiskt väder.
Även fast jag ser fram emot en kall skön höst.
Nu lite bilder sen ska jag försöka lägga telefonen i från mig, o sova.
Gonatt//M

Av Liljenberg - 16 september 2014 14:23

Synundersökningen gjord. Visade brytningsfel o nu har vi fått hem 3 bågar.
I morron ska han ha bestämt sig för ett par.
Helt andra priser än Synsam. Vi betalade 4200 för Isacs o dessa går på runt 1000 kr.Viss skillnad.

Skönt o bocka av de från kalendern.

I morron är de tandläkaren för Isac. Jag har bytt tandläkare till honom.Så de blir första gången hos den nya.Hon är min tandläkare som jag haft i ca 13 år.
Glömmer aldrig när hon kom in från sin semester för o hjälpa mig men en akut lagning.Jag hade fruktansvärda smärtor i en tand.
Ang Isacs behandling på folktandvården så var den under all kritik.Han har aldrig varit rädd innan deras ingrepp.Men nu blev han jätteledsen när han hörde att han skulle dit.
Han går till speciell tandläkare i Kristianstad i de ärendet (en specifik tand) Folktandvården utsatte honom för onödigt lidande o felbehandling.
Har läst o anmäla dom men har bestämt mig för o inte göra de.Men dom står inte högt i kurs.

Vi har varit o hämtat flickorna på dagis o föräldrafikat.

Nya bud Ang grävare. I dag el i morron ska dom komma o sätta upp containrar.
Sen rivning.
Jag vill NU!!

På återhörande//M

Av Liljenberg - 16 september 2014 10:02

Pontus är hemma med huvudvärk o vi ska snart till optikern för synundersökning.

Han var hos skolsystern o fick en remiss..Tydligen är hans vänstra öga dåligt o då testar hon bara rent grovt..Blir alldeles säkert glasögon för honom.

Smidigt o boka tid via datorn.Denna gången tar vi specsavers:har alltid funkat för mig.

Vi tog synsam med Isac o de sprang i väg rätt rejält i glasögonkostanad..

Eftersom dom växer snabbt så behöver man inte kötta på med värsta summan för glas o bågar ,utan ta de senare när dom inte ska byta så ofta.


Sen ska vi gå vidare till vårdcentral för ytterligare utredning med hans huvudvärk o känsligheten för ljus ljud vilket jag tror har med migrän att göra.

Jag är själv känslig för ljus o ljud..

Känsliga sinnen hette de när jag var i väg o sökte..Jag blir lätt yr o mår illa vid starka ljus o ljud o jag har ju dessutom migrän.


Skönt o bocka av saker som hängt över en tid o detta med synundersökningen har vi förhalat hur länge som helst..Nu ska de bli skönt att få de gjort.


Barnen kommer med nya saker hela tiden..Ska man skratta el gråta..

Jacob vill så gärna ha sitt Fifa 15 som släpps den 25 Sept så de gick vi in o beställde i går på en sida han hittat..

Han har kämpat så i skolan o tagit läxor med större allvar..Vilket oxå mycket beror på att han får stöttning från skolan.Min duktiga smarta kille som med rätt verktyg kan gå hur långt som helst.


Isac kan tydligen inte ha dom skorna han nu har utan MÅSTE ha andra promenadskor..De ska han få.


Tack o lov passade hans förra vinterstövlar.DE gjorde inte Pontus o jag har köpt till honom nu för 1050 kr..Satsar hellre en större summa o får vattentäta ordentliga skor/stövlar.


Jag var så glad att jag lyckades kamma hem en stor beställning från hm.com med reavaror(bland annat)

Jag fick bekräftelse på att de var beställt o när jag gick in o tittade stod de att de skulle skickas nu i dagarna men i morse hade jag fått ett meddelande att vissa varor tyvärr var slut..???

Vissa varor visade sig vara HELA 22 VAROR!!!


Blev grymt besviken faktiskt!


Kläderna till fullt pris fanns så klart men inte reavarorna..Tack då...  


Slutligen vill jag bara säga att jag är trött på att bli tolkad som rasist.. Varför ska jag gång på gång förklara att jag tycker invandringen gått över styr o att jag vill ha en lightversion på invandringen som inget annat parti erbjuderde..Var inte så rädda för o ta i problemen..


Tycker dom andra partierna ska lyssna o ta upp problemen vi står inför o sluta rasistsnacka hela tiden..


Jag älskar alla människor oavsett färg...

Ok!?


Nu synundersökning med litet hjärta  



Ha de//M













Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards