ploppviola

Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Uppdatering!!!!

Av Liljenberg - 29 december 2011 15:43

Hemma igen efter att ha varit inne på csk från 11;:15......Kom in efter en kvart o fick remsan på magen då jag  inågra dagar kännt mindre fosteröresler.inte i antal men i kraftighet o låg o funderade i gårkväll o började oroa mig..visste att där fanns hjärtljud för jag har dopplern men iom minskad kraft i sparkarna tänkte jag att de skulle vara något med moderkakakn att den kanske gjort sitt el att bebisen trasslat in sig i navelsträngen o börjat strypas..Hispigt men saker som faktiskt kan hända o jag ringde in nu på morronen o dom ville att jag kom in för kontroll..Sagt o gjort..


Remsan visade lite höga hjärtljud o de tog ett tag innan jag fick godkännt..Därefter fick jag vännta en halvtimme innan bm kom o sa att hon hade ingen doktor som kunde kör a l för o kolla fostervatten,flöde osv så hon sa att de var bra om jag gick o köpte något att äta o likadant till en stackars tjej som oxå satt o väntade...14:40 blev den tjejen inkallad o jag klockan 14:50:inte riktigt vettigt tyckte vi!!! Visst klart man fattar att prio ligger på förlossningen med ryggbedövningar,operationer/kejsarsnitt men att sitta o väänta på detta vis var helt galet..Just o inte veta NÄR man skulle komma in värre änn att man varit papperslös juh!!!!  ..Hela tiden fylldes väntrummet av gravida kvinnor,vissa mer påverkade 'nn andra..Flera som stönade o hostade rakt ut osv..kände mig väldigt obekväm.Kom in en tjej som jobbar på nisses här i stan med mage o hon hade fått sammandragningar i vecka 28 o hade väntat sedan klockan 13 o då var klockan 14:30 hon hade fått sin första flicka i den veckan o var så klart rätt orolig!!!!!


Iaf när jag väl kom in tog de hela max tio minuter,inte att dr inte var noggrann men de var över på den korta tiden..Flödet i navelsträngen var helt hundra o gott om fostervatten,bra rörlighet på bebisen o den ligger med huvudet ner o väntar på startskottet:att födas  

Man skulle ha som regel att räkna fosterörelser på tolv timmar skulle man känna tio rörelser o gör jag inte de så skulle jag åter söka så skulle detta göras om.......


Han sa att barnent var så busigt att han hade svårt o möta flödet i navelsträngen så  de tar jag som ett gott tecken o ska nu slappna av o tackar för alla tankar o lycka till i dag!!!!


Glad att svärmor o svärfar hj'älpte mig o trolla i hopa dagen på bästa vis.....typiskt nog skulle Jacob ha fotbollscup just i dag o Pontus har väntat hgela dagen på att få åka o köpa fotbollskort o Isac på att ringa lekkompis..Ska de köra i hopa sig så kan de ju lika gärna göra de rejält då då...I morron har jag vanlig koll hos bm o ska se hur jag ska få i hopa de..Troligen får killarna va hemma o Mirre hänga på.........Ha en fin kväll alla!!//M





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liljenberg - 20 november 2016 18:17

Vips där gick 1 månad. Fullt upp med allt. Pusslar o trixar. Vi har firat Stefan och Isac som fyllde år Fredag o Lördag. 14åringen vill inte att jag lägger ut bilder på honom.Drf blir de utan huvud. ...

Av Liljenberg - 23 oktober 2016 23:43


Bio med töserna o lillasyster. Storkarna. Rolig men väldigt högt ljud. Fattar faktiskt inre vrf allt ska va så högt så de sprakar i trumhinnorna? Helgen slut o i morron börjar pusslet igen.Ska bli skönt med höstlov sen. ...

HIH

Av Liljenberg - 22 oktober 2016 23:38

Var en sväng på stan med denna gossen. Lätt o göra honom glad:man går in på Subway :) Miranda var oxå med. Vi var på Hih:s loppis. Köpte fyra par skor o en body till Mollies ena "bebis" Lite andra ärenden o sen till jobbet. Mirand...

Av Liljenberg - 16 oktober 2016 23:28

Pontus på väg till farmor för o fiska. Miranda o jag shoppade i går. Blev ett antal påsar. Mollie ville prova sin Hallowenmask Fixat med julklappar Jag har varit o fixat håret. Jag har dessutom lyckats gå ner 6 kg på 5 veckor. ...

Bio

Av Liljenberg - 3 oktober 2016 20:23

Lillhönans första Biobesök. Hitta Doris. Tre av barnen följde med. Även S. ...

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards