ploppviola

Direktlänk till inlägg 30 december 2011

KÄRLEK!!!!

Av Liljenberg - 30 december 2011 12:07

Stefan kom hem så jag kunde gå i lugn o ro till min barnmorska..Barnen började kiva här så tyckte inte de var värt o lämna dom själva,trots att jag VET att dom skärper till sig när dom är själva..Skulle bara ta en kort stund där men nu löste de sig så att Stefan kunde komma...Rätt glad för man vet aldrig vilket humör madammen tänker var på heller..skulle haft med henne...

Där satt en mamma med en lite tös o hon var skrikig o väldigt rymningsbenägen..Hon kunde inte va stilla en sekund o jag såg mammans stress o jag tyckte väldigt synd om henne..Tänk de finns nog människor som inte har någon o fråga om barnvakt,kanske en man som jobbar långt borta el inte kan ta ledigt o anhöriga som antingen bor långt borta el för all del bor nära o skiter i o hjälpa sina nära,,vad vet jag!?Iaf var JAG glad att va där själv o kunna koncentrera mig på de som koncentreras skulle....


Mitt magmått har legat över kurvan innan men nu hamnade de på medellinjen o låg på 30 cm(dock aningen högre på ena sidan)

Hjärtljuden låg på 152 o den gav som vanligt flera hårda sparkar precis när bm sätter på dopplern,den lyckades vända sig tre ggr o förökte göra allt för o slippa "vågorna" Den är rätt busig o aktiv...Bra, tar jag som ett friskhetstecken,hellre busiga barn, som sagt ett tecken på liv!!! I mina ögon så får barn vara busiga jag ser de inte som om dom är ouppfostrade utan som att dom tror på sig själva,vågar ta för sig o faktiskt är friska!!När man talar senare när dom fötts så klart....


Mitt blodtryck håller sig bra o ligger på 120/70........bättre änn de brukar vara som gravid..Minns när jag väntade Isac o låg på 90/50:mådde inte vidare trevligt!!!

Fanns ingen äggvita o allt var finfint!!!

Nästa gång är 19/1....


Efteråt stack jag inom hemmakväll o handlade lösgodis,popcorn o krutklubbor o lite läsk:shit de bidde dyrt!!Uj uj men de är ju bara nyår en gång per år o då ska de finnas gott om gottis hemma tycker jag!!Dessutom är vi många truttar o mätta o olika smaker o tycker:så där finns för alla i den enorma gottepåsen som faktiskt blev två om sanningen ska fram o då fyllade jag den första  Så de blir till o fram med flaskborsten o på med grovsaltet o skurra tänder så de glöder i kväll  


Nån som är sugen så kom till Gökropsgatan  på godis alltså inte på o borsta tänder de får ni fixa själva....


Tänkte höra hur ni tycker o gör:släpper ni i väg era barn till stan själva någongång? Jag tänker att någon gång måste man tröna dom o faktiskt inse att de är egna individer,fastänn de tar emot o man vill skydda dom från allt o alltid håålla dom hemma..Jacob lyckades tjata till sig att han o Ponte skulle gå ner till stan o köpa fotbollskort..han fyller snart 13 o Pontus är ju bara 7 men Jacob tar ansvar för honom håller honom i handen o dom går ett hål så dom slipper stora vägen..så jag tänker inte i trafik utan mer på alla puckon o lockelser som finns i en stad..Nu är detta ingen storstad med knarkare i vart enda hörn men visst på stationen håller ju lite alkisar o annat "folk" till men dom skulle bara inom leksaksaffären o fick strikta order av sin mor..Jacob tröttnade o sa:JA MAMMA VI HAR FATTAT NU..Hehehehehh


Nu kom dom hem o allt hade gått bra!!!!  


Ska försöka somna lillan o sen ta en av pojkarna o köra till maxi o handla lite så får lillan sova o brossorna "passa" henne...De blir ju inte passa i den bemärkelsen men just att kunna lämna stället för hon sover ju ändå ca två timmar o jag handlar på max en...Skönt när man börjar få stora barn..dom är så duktiga mina killar!!!!


Har förresten glömt o skriva om Isac biokalas som han hade den 26 december..Han hade bjudit in de i klassen som är i hopa o jag vet att vissa tycker inte man ska dela på en klass el då killarna men i bland blir de så att man vill bjuda vissa o jag kan tycka att så länge man inte petar ut vissa fåtal så är de okej att i bland bjuda lite färre o nu tyckte Isac  de var roligt att bjuda dom som är i hopa o de var hans tjej Ida,kompisen Vincent med tjejen My o Melvin med sin tjej Emilia..Sen hade Ali en kille i klassen blivit lite ledsen o ville oxå komma...så jag tänkte att vad fasen klart han ska komma igen ska ju bli ledsen inte de som var tanken..Sen är han Isacs livvakt o de gjorde han inget att han blev enda singlen

Så vi fixade i ordning tacos o läsk o dukade fint med ballonger o smällare(såna puffar man drar i snöret så smäller de o skjuter lite såna band)

Så dom åt o pratade..Alla utom Ali åt, jag hade ändå fixat utan griskött men han ville inte äta något så de fick han ju bestämma själv såklart....sen har vi ett biorum i källaren med projektor o riktig bioduk(Stefans stora glädje o stolthet)

Där satte vi på smurfarna o där satt dom o kollade på den som små ljus o åt snacks för glatta livet..Efteråt hann dom springa runt o leka o greja i en halv timme sen var de dax o gå hem..Dom 2½ timmarna gick FORT!!Nästa gång ska vi ta tre timmar för ska dom se på film är de för lite tid.....


När alla gått hem sa Isac:visst var Ida söt!!Härligt med kärlek!!!!


Nu ska här fikas lite o sen ska lillan somna o sen ska här handlas lite mat....


Hopas ni alla får en fin ny år o ett gott nytt år på er!!!!


//M


Ps fick förresten glädjande nyheter i går..En tjej som jag iof inte känner i verkliga livet men som jag följt(i blogg) i 8 månader efter att hennes 19 måanders son tragiskt drunknade(tragiskt drunknade?De rär väl alltid tragiskt med en drunkning men de var så olyckliga omständigheter)Nu har hon fått veta att hon är gravid o hon kommer att få en liten till sommaren om allt går vägen..De är mycket glädjande tycker jag så jag önskar henne allt gott o stort lycka till!! ds






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liljenberg - 20 november 2016 18:17

Vips där gick 1 månad. Fullt upp med allt. Pusslar o trixar. Vi har firat Stefan och Isac som fyllde år Fredag o Lördag. 14åringen vill inte att jag lägger ut bilder på honom.Drf blir de utan huvud. ...

Av Liljenberg - 23 oktober 2016 23:43


Bio med töserna o lillasyster. Storkarna. Rolig men väldigt högt ljud. Fattar faktiskt inre vrf allt ska va så högt så de sprakar i trumhinnorna? Helgen slut o i morron börjar pusslet igen.Ska bli skönt med höstlov sen. ...

HIH

Av Liljenberg - 22 oktober 2016 23:38

Var en sväng på stan med denna gossen. Lätt o göra honom glad:man går in på Subway :) Miranda var oxå med. Vi var på Hih:s loppis. Köpte fyra par skor o en body till Mollies ena "bebis" Lite andra ärenden o sen till jobbet. Mirand...

Av Liljenberg - 16 oktober 2016 23:28

Pontus på väg till farmor för o fiska. Miranda o jag shoppade i går. Blev ett antal påsar. Mollie ville prova sin Hallowenmask Fixat med julklappar Jag har varit o fixat håret. Jag har dessutom lyckats gå ner 6 kg på 5 veckor. ...

Bio

Av Liljenberg - 3 oktober 2016 20:23

Lillhönans första Biobesök. Hitta Doris. Tre av barnen följde med. Även S. ...

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards