ploppviola

Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Utbrottsförsök?

Av Liljenberg - 26 januari 2012 11:12

Bebisen blev som galen i går när jag lagt mig...Hela min vänster sida kluckade av bebishicka o högersidan hoppade upp o ner under nästan 30 minuter o därefter grejade den o pillade o vände o vred ända tills klockan var över 1 i natt....


Trodde för en stund att de skulle sätta i gång,för varje rörelse den gjorde neråt så stack de till väldigt kraftigt..Men tydligen somnade jag men har sovit väldigt oroligt då den hållt på fram på småtimmarna oxå o dessutom vaknade jag med ond vadkramp  Men de som inte dödar härdar!!!!


Man hinner ligga o fundera rätt mycket under tiden(om nätterna när bebben håller i gång)hur ska de starta denna gången?(killarna med vattenavgång o Mirre med värkar)när ska de starta??Hur blir denna förlossningen,hur stor kmr den vara o se ut??Jacob o Pontus har följts åt rätt mycket i både utseende o sätt o så Isac o Miranda..Fast de finns förtsåss folk som tycker annorlunda men jag vet bäst för jag har sett dom mest hahha.....minspel o gester uttryck osv är kul o se hur Isac o Mirre tex tar efter varandra..Ser mycket likhet från min pappa i mina barn o de är väldigt roligt..Särskilt Isac har blivit muskulöst byggd efter honom...när jag var liten älskade jag o sitta på pappas knä o så sa jag:pappa spänn, o så skulle han spänna sina stora muskler o så skulle jag känna o dom var STORA..Pappa hade kroppsarbetat sedan han var 9 år så hade han rätt mycket muskler faktiskt!!! Tråkigt att han inte hann se sina fina barnbarn men jag hoppas han gör de från himlen o att han känner sig stolt över dom o ser likheter från honom i dom....


Iaf så är jag väldigt spänd på miniskrutten o vem de är!????


I dag har jag mycket sammandragningar o lite svårt o gå,spänner o drar o trycker rätt mycket nedåt....Ska bara hinna fira Miranda på Lördag sen så kan du fundera på o komma ut om du vill..Dock är de rätt skönt om hallen hinner bli klar el klarare iaf....


Golvet kom ju i går,el Stefan hämtade de i går rättaresagt..På köpet lyckades han lura Isac o Pontus att vi köpt en ny bil:en stor grå buss utan bakfönster(jobbets nya bil)Dom blev eld o lågor när han visade utrymmet där bak där dom skulle få åka till skolan,hahhahah..Sura blev dom när dom fattade att dom var lurade.  


De blev inte så mycket golv lagt dock,för värmepumpskillen dök upp o skulle hjälpa oss att koppla in de sista(väntat sen långt innan jul på honom)Så vi fick passa på när han kunde..Men 5 golvplankor ligger lagda iaf o sen fick Stefan huvudvärk o vi slängde oss i soffan i stället med popcorn o zero till mästerkocken!!


Han påstår sig ha lagt golvet färdigt om han får hålla på tre timmar i kväll  så de ska han få göra så får vi se vilka mästerverk han ska utföra....De blir så förbaskat snyggt med detta ljusa golv,kunde aldrig tro att jag skulle bli så nöjd..Hallen blir ju så stor ljus o rymlig till detta ljusa.....snart kommer klädskåpet på plats o så sittmöblen o hallbyrån(som Stefan föreslog att vi skulle ha  )


Ser fram emot att få hänga i alla jackor väskor skor osv i detta skåp o slippa se skiten o stångas för o komma in i hallen.....


Nog om hallen!!!


I går när jag kom till skolan fick jag veta att ett av mina barn hade sparkat ett annat barn(dubbelt så gammalt)på benen så att hon hade fått gå till skolsyster o detta hade skett helt oprovocerat...Eh nä de där går jag inte på faktiskt..Visst mina barn är inte Guds bästa o jag vet att dom kan hålla på precis om de flesta friska andra barn med fel o brister o jag håller inga barn om ryggen som är skyldiga bara för att de är mina..Men de här stank råtta..iaf ville läraren att vi skulle gå upp till flickans klassrum(över halva skolgården o leta efter hennes klassrum)jag satt i bilen med Miranda Pontus o Isac o hans kompis var på väg o jag hade massa samamndragningar plus att jag inte har lust o göra sånt efter skoltid o gå o leta o greja dessutom var mitt "skyldiga" barn argt o skulle INTE säga förlåt....


Så vi bestämmde efter mycket om o men att jag skulle prata med mitt barn o sen dagen efter skulle han plus läraren gå till flickan o mitt barn skulle be om ursäkt:ok så långt för mig..Men väl hemma försökte jag fråga mitt barn vad som hänt o efter lång tid o mycket argt o gråt kom vi fram till att han hade kastat snö mot flickan o hennes kompisar på skoj o hon hade blivit arg o hållt fast honom i armarna o då hade han försökt komma loss o sparkat omkring sig:där har vi den oprovocerade sparken,,haha vad sa jag,,Han har i mina ögon rätt o ta sig loss om någon håller fast honom,,,visst han skulle inte kastat snö från början men tjejerna som är dubblet så gammla kunde gått i från o sett att de var ett litet barn o låtit bli att hålla fast honom..Mitt barn gillar inte när folk håller fast honom o inte när folk helt spontant går fram o ger honom en kram..Vissa vill ha sin privata yta o just detta av mina barn har aldrig varit särskilt fysísk.....iaf inte med andra änn familjen


Jag kontaktade rektorn för o reda ut detta o faktiskt poängtera att de inte var oprovocerat o innan vi la på skulle hon ändå klämma in att de är viktigt att du får Patrik att förstå konsekvenserna av en spark..Ja o de är viktigt att flickan förstår att hon inte ska hålla fast mitt barn som dessutom inte heter Patrik..De namnet i all ära men de skulle jag aldrig döpa mitt barn till,,inte i denna tidsåldern iaf..  


Så i dag skulle mitt barn be denna tös om förlåtelse o jag sa att även hon ska be om ursäkt......dom framställer mitt lilla barn som han var en ursinnig medleålder herre med stora muskler som har sparkat benen av en stackars oskyldig flicka.....


Aj de löser sig väl de oxå


Miranda o jag var o handlade i dag,resten till kalaset som blir på lördag då min lilla sessa fyller tre..Tre år:helt ofattabart men hon har försvandlats till en stundtals liten skrikande kansjälv surbitch o att handla är inte längre roligt..Tjuter i affären;vikken ska Nanna ha vikken ska Nanna ha(hon vill ha saker godis you name it)


Nu har jag dammsögit barnens rum plus köket o torkat golven o nu kommer jag bara städa hall toan o köket o tvrummet inför kalaset..barnens rum är gjorda för iaf en vecka fram i dammsugningsfrågan iaf....


Satt i mig lite macklunch o nu ska jag läsa bloggar innan jag fortsätter i min älskade tvättstuga...........(  )


I eftermiddag ska jag till tandis med Jacob o Isac o de känns bra för jag vet att dom kommer gapa hahahha


Ha en fin dag på er alla läsare!!//M

 
 
stina

stina

26 januari 2012 11:54

åhh mycket kring dig nu. hoppas de tog till sig på skolan att de faktiskt var så att blev fast hållen. Det vet man väl själv hur man sprattlar när nån håller fast en.hoppas bebisen har borrat ner sig rejält inatt så att h*n snart vill komma ut :) men först när kalas är över och ev hallen :D

http://supermamsenblogg.se

Liljenberg

26 januari 2012 12:09

Ja man får hoppas att dom kan fatta at
t saken har två sidor....
Ja den håller nog på med nåt för fy vad den grejar o vad de sticker till hela tiden....kramar!!!

 
Ingen bild

Vendela

26 januari 2012 16:42

Hejsan,
så kul med lite förändring i hallen. Just hallen är det första man ser när man kommer hem till någon, och det säger en del om resten av hemmet. Har ni tapetserat och målat väggarna?

Jag jobbar på Byggla.se. Det är ett byggforum för alla som är intresserade av att förändra sitt hem och bygga. Vi har flera hallprojekt som kan inspirera och peppa er att förändra ännu mer :) Behöver ni tips och råd inför golvläggningen är Byggla perfekt. Vill du veta mer så kan du maila mig på vendela@byggla.se så kan jag berätta mer om Byggla samt erbjuda en liten morot.
Lycka till med hallen! :)
Mvh Vendela på Byggla

Liljenberg

29 januari 2012 20:37

Tack mvh Monica

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liljenberg - 20 november 2016 18:17

Vips där gick 1 månad. Fullt upp med allt. Pusslar o trixar. Vi har firat Stefan och Isac som fyllde år Fredag o Lördag. 14åringen vill inte att jag lägger ut bilder på honom.Drf blir de utan huvud. ...

Av Liljenberg - 23 oktober 2016 23:43


Bio med töserna o lillasyster. Storkarna. Rolig men väldigt högt ljud. Fattar faktiskt inre vrf allt ska va så högt så de sprakar i trumhinnorna? Helgen slut o i morron börjar pusslet igen.Ska bli skönt med höstlov sen. ...

HIH

Av Liljenberg - 22 oktober 2016 23:38

Var en sväng på stan med denna gossen. Lätt o göra honom glad:man går in på Subway :) Miranda var oxå med. Vi var på Hih:s loppis. Köpte fyra par skor o en body till Mollies ena "bebis" Lite andra ärenden o sen till jobbet. Mirand...

Av Liljenberg - 16 oktober 2016 23:28

Pontus på väg till farmor för o fiska. Miranda o jag shoppade i går. Blev ett antal påsar. Mollie ville prova sin Hallowenmask Fixat med julklappar Jag har varit o fixat håret. Jag har dessutom lyckats gå ner 6 kg på 5 veckor. ...

Bio

Av Liljenberg - 3 oktober 2016 20:23

Lillhönans första Biobesök. Hitta Doris. Tre av barnen följde med. Även S. ...

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards