ploppviola

Direktlänk till inlägg 28 januari 2012

Mirre tre år.Slut på energistölder o hallen

Av Liljenberg - 28 januari 2012 16:59

                Titta titta hur min nya hall tar form,fattas lister fortfarande o smidesstaketet ska på plats o en garderob men i går blev golvet klart o i dag köpte vi två möbler o satte upp:så himla nöjd o glad!!!!!Stefan ville även ha denna fina klocka så den köpte han o kom hem med..Inte ofta min man impulsshoppar så då får man vara glad!!!


Till gårdagen så var den tung o tråkig men efter regn kommer sol i dag kändes de betydligt gladare,dock har jag insett ett o annat o de finns människor som har skrivit sig ur mitt liv rent känslomässigt,de handlar inte om personerna i går utan en person som jag har försökt dra jämt med under 18 års tid o personen fortsätter att vara elak o dum så när vi träffas hädanefter kmr de vara rent för "släkten" skulle för min del el för barnens skull:inget annat!!!!Man kan ge människor många chanser o jag är ingen bitter person som har svårt o förlåta,tvärtemot kan jag ge för många chanser så jag gör mig själv dum,,men nu är de slut med de så från o med i dag så finns den personen inte i mitt liv o jag kmr inte anstränga mig för o ens vara trevlig..Jag behöver inte va otrevlig heller men jag kmr göra som personen gör med mig:ignorera o låtsas som jag inte ser den.....Fånigt kanske?Men nödvändigt för att jag ska kunna hålla kvar min egen energi o inte låta personens elakheter käka mig in på bara benen....

Synd om människor som lever sina liv i besvikelse o är avundsjuk på andra o är så missnöjda med sina egna liv att man måste vara elak mot folk som inget gjort...



I dag är de inte vilken dag som helst utan Mirandas treårsdag!!!Min lilla minisessa har alltså varit hos oss i tre hela år!Ofattbart samtidigt som de känns som om hon alltid varit en del av vår familj..Tid är märkligt änn en gång......


Vi sjöng för henne i morse o hon fick sina paket..Hon sjöng själv med o hon var så glad o nöjd över sina paket..Hon som älskar teven o alltid ska glo på den hade inte tid med de på hela förmiddagen för hon lekte med sin nya hund som kan gå o skälla..Den jagade henne o hon jagade den o så kul dom haft..Sen fick hon en liten docka med häst o vagn som hon oxå uttryckte stor glädje över..Hon fick även en kjol en tunika strumpor,hårklämmor o halsband.Hon har tidigare fått ett skrivbord så därför skulle vi hålla nere antalet paket hade vi bestämt,så detta kändes faktiskt helt lagom....


Jag fixade med maten hela förmiddagen,de blev en pastasallad där jag hade tomat gurka o isbergsssalad i o till de fetaost,paprika o majs o så bacon o kyckling o så rostade vi bröd till de..Mycket gott o alla var mätta nöjda o glada(nästan alla  men alla som har förmåga o känna sig glad o nöja iaf)


Till efterätt hade vi muffins med dumlekola i bakade i Hello kitty formar(så klart)

Samt glass grädde choklad o nogatsås med maränger:mycket smarrigt om jag får får säga de själv!!!!


Miranda fick massa fint av sina släktingar...

Av mormor fick hon ett Hello kitty pennskrin o en mjuk färgglad fleecefilt Av farmor o farfar fik hon en matta(i går redan)sen hade jag önskat kläder till henne så hon fick en tröja två par leggings,en kofta o ett par strumpor i härliga pastellfärger

Sen fick hon godis,ritsaker,en stor sandgroda o lite annat smått av moster o faster


Hon har blåst ljus o varit så solig o glad hela dagen...


Jacob är i väg på fotbollscup i Broby;första gången han är i väg utan någon av oss,blev att vi satte detta kalasdatum innan vi visste om cupen men han fick åka med en i sin klass så de har säkert gått bra..Han åkte innan 13 o är i väg ännu.....


Stefan tog i väg med Isac o Pontus till en park för o åka pulka o jag sitter o lägger över kalasbilderna o slappar här vid datan..Hämtar mig lite efter dagen......kan behövas efter radikal energistöld


Magen är så full så full o de känns som jag aldrig ska kunna äta igen.......


Trevlig lördag på er alla!!!!



                                   










 
 
JenniePennie

JenniePennie

29 januari 2012 14:09

Snygg hall, precis i min smak !
Älskar klockan, ska införskaffa mig något liknande.

http://battreochfinare.blogspot.com

Liljenberg

29 januari 2012 20:37

Tack,kul att du tycker de!!Den rä från jysk o min man föll för den direkt.mvh Monica

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liljenberg - 20 november 2016 18:17

Vips där gick 1 månad. Fullt upp med allt. Pusslar o trixar. Vi har firat Stefan och Isac som fyllde år Fredag o Lördag. 14åringen vill inte att jag lägger ut bilder på honom.Drf blir de utan huvud. ...

Av Liljenberg - 23 oktober 2016 23:43


Bio med töserna o lillasyster. Storkarna. Rolig men väldigt högt ljud. Fattar faktiskt inre vrf allt ska va så högt så de sprakar i trumhinnorna? Helgen slut o i morron börjar pusslet igen.Ska bli skönt med höstlov sen. ...

HIH

Av Liljenberg - 22 oktober 2016 23:38

Var en sväng på stan med denna gossen. Lätt o göra honom glad:man går in på Subway :) Miranda var oxå med. Vi var på Hih:s loppis. Köpte fyra par skor o en body till Mollies ena "bebis" Lite andra ärenden o sen till jobbet. Mirand...

Av Liljenberg - 16 oktober 2016 23:28

Pontus på väg till farmor för o fiska. Miranda o jag shoppade i går. Blev ett antal påsar. Mollie ville prova sin Hallowenmask Fixat med julklappar Jag har varit o fixat håret. Jag har dessutom lyckats gå ner 6 kg på 5 veckor. ...

Bio

Av Liljenberg - 3 oktober 2016 20:23

Lillhönans första Biobesök. Hitta Doris. Tre av barnen följde med. Även S. ...

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards