ploppviola

Alla inlägg under juni 2015

Av Liljenberg - 26 juni 2015 14:56

Vilken dag..inte underbar då alltså.
Fick matleverans från Maxi o sen gick vi ut i trädgården. Fint väder men flickorna har bråkat o Mollie har gapat o skrikit nästan i ett.
Badade dom i morse o Mollie gapade o skrek som värsta galningen när jag tog upp henne.Hon var blöt i håret........
Say no more

Nu skulle jag börja städa undan o fixa för kvällens middag men får se hur de går.
Fröken har slutat gapa men vill att jag ska sitta i soffan med henne "alltid"

Kasslergratäng för familjen o Västerbottenpaj för mig.




Fct

Av Liljenberg - 26 juni 2015 00:15

I dag blev de en tur till Förmedlingscentralen(fct) i Tyringe.
Blev en snabbvisit men fick de jag skulle.
Behovsgrejer mestadels.

Lite fika här efteråt.
Miranda har varit o lekt med Malte.

Min tvättstuga börjar få ett synligt golv...mycket tvättande i dag.
Behöver fler torkställningar....Behöver lite sol så jag kan hänga ut tvätten.

Nu ska jag sova.
I morron får vi matleverans så skönt o slippa ner o Fredagshandla.


Go natt//M



Kaninkläning o randig klänning som jag fyndade på Lindex i går.75 stycket i stället för 129 st.

Popkläningar på rea.

12 tandborstarna 39 kr

Kvällens tacos

Av Liljenberg - 24 juni 2015 20:24

Jättefyndat på Lindex i dag.Mest till Mollie som vuxit från att ha 104 still 110/116.
Vars en tröja till Isac o Pontus o en del till Miranda

Pontus var med oss o fikade sen stack han hem.

Vi var även o hämtade kläder från pop till Mollie o lite till Miranda.
Mollie var så glad för allt o vek i hopa allt o la upp på bord o överallt.

Miranda har varit o lekt hela dagen.Jag har försökt få nåt gjort här men ingen större framgång någonstans.

De blev pizza dessutom.Ingen motivation o laga något Heller.

Men i morron blir de kasslergratäng o på Fredag tacos.

Vad vi ska göra i morron vet jag ej.
Vädret är kallt trist blåsigt o regnigt.Känns inte som man vill sitta i nån park ens.

Hoppas vi kan få iaf 19 /20 grader snart i iaf sol ett par veckor.


En av Mollies fina pop tröjor.Kaninen är fastsydd i tröjan. Hon vägrar ta av den.

Nu sover töserna o jag ska vidare mot killarna. Tänder ska borstas o sen väntar tvätten på mig.Go kväll//M

Av Liljenberg - 23 juni 2015 21:52

Dom lovade regn i dag men de blev de inget av förrens på kvällen.
Vi har varit hos barnens farmor.Vi gick en promenad o besökte 3 parker på vägen.

Flickorna stannade där när Isac o jag körde hem

Jag fick en väldigt lugn eftermiddag.De är jag inte van vid.
Visste inte om jag skulle dammsuga el städa.Blev inget av de.

I kväll blir de tidig sänggång. Mollie höll låda en stor del av natten.

Väntar bara på att Jacob ska komma hem.
Han kmr med tåget från Kristianstad.

Go natt på er//M

Av Liljenberg - 21 juni 2015 23:54

Vilket evighetsprojekt o lägga Mollie. Vissa kvällar kommer hon bara inte till ro.

Nu sover hon iaf o snart jag oxå förhoppningsvis.

Stefan stod för matlagningen som alltid om helgerna.Hans goda pastasås. Med kyckling o svamp.


Go natt//M

Av Liljenberg - 21 juni 2015 10:56

Frukosten nere.

Gubben kört till jobbet för o uppdatera datasystemet

Vi har spelat spel som Miranda uppfunnit.Vi har även tränat på små ord o bokstäver. Miranda vill ha läxor.

Nu väntar röjning av kök o tvättstuga.
I går stod Stefan för disk o städ.
Han hade satt upp tavlan i köket o lampan i sovrummet.

Jag letar efter lämplig gardin till sovrummet.Inte lätt med den fondväggen Får bli en vit el grå.

Av Liljenberg - 20 juni 2015 23:25

Då var Midsommar över.
Jag tycker allt är över så snabbt nu för tiden.
Är nog åldern som gör de.
Föredrar iof att tiden går änn att den skulle stå stilla.

Jag har varit o jobbat. Svettig bara jag steg in i bygget.
Förklarligt eftersom de har varit så himla kvavt. De blev åska o regn.
Skönt.
Jag hatar verkligen klibb o kvavt.
Jag får inte luft.Jag hatar känslan av att svettas.

Hoppas åskan rensade upp lite.Värme o sol i all ära men ska man gå o känna sig som en svettslusk då kan de va.
Då längtar jag till snö o julpynt pyssel.

Först vill jag ha lite sol o bad i havet o lata dagar.

Flickorna har varit pipiga o stimmiga här hemma när jag var på jobbet.Stefan var trött när jag kom hem.Välkommen till min värld hunny.

Vi har ätit rester från i går. Hur gott som helst.

Hur kan vanliga potatis o gräddfil va så gott?
Älskar dill o gräslök o min goda grillade kyckling.

Nu tänker jag krypa ner o sova.Hoppas på sömn.Klockan var 03.15 innan jag kunde somna i natt.
Jag har drömt samma envisa drömmar i flera dagar.Undrar om de är någon/något som försöker säga mig nåt!?

Sov gott//M

Av Liljenberg - 19 juni 2015 18:00

Maten nere o mätta o belåtna är vi.
Man äter för mycket som vanligt.
Rester till i morron iaf.

Nu röjning av köket.

Syster leker med flickorna.

I kväll film o ostbågar.

Sammanfattningen av Midsommaren 2015 på Gökropsgatan.




Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards