ploppviola

Alla inlägg under december 2011

Av Liljenberg - 7 december 2011 10:15

Allt jag nyss skrev bara försvann..blir man glad eller?????

Iaf så får jag summera de kort då......tröttheten forsatte i går o inget vettigt blev gjort....åt pizza o firade Stefan lite..nu är hans skola slut o han fick bra betyg så han var nöjd o glad.....


Vi gick till skolan i morse trots att jag kom på tusen anledningar att ta bilen(stolt)Behöver röra mig är numera tjock o stinn som en julasvin!!!!

Vätska i benen o trött o klumpig på alla tänkbara vis....


Slipper jag svllna om läpparna som med Miranda så är jag glad,såg ut som en neger o med tankte på att jag har mun av size xl i vanliga fall uppskattade jag inte de..Inget fel på negrar men jag är ingen o vill då slippa se ut som en ....


11 kg plus ännu så länge.......


Iaf så fick jag stå kvar på skolan en god stund för ingen lärare dök upp o de var slgsmål(som vanligt)


Sen vidare till maxi o köpte lite som missades i går,sen postades lite jag sålt på tradera under helgen o sen till kvantum o hämtade två saker till bebisen från skip hop:dom ljuvliga ugglorna..bild ligger under mitt inlägg:saker till bebisen(tror jag döpte de så?)


Ska äta lite kavring med tomat o örtsalt strax o så kanske de slinker ner några små goda choklad o nån burk cola(innehållet i burken iaf)


Sen ska de tvättas o röjas som vanligt..Hade tänkt baka lussekatter men känslan infinner sig inte,,avvaktar o ser om den tänker göra de el helt utebli!!??


Vi har beslutat att dra ner på barnens speltid pga att dom blivit odrägliga aggresiva bråkade gangstrar känns de som..Uttrycket små barn små bekymmer stora barn stora bekymmer stämmer o jag är SÄKER på att spelet förvärrar barnen..så de märks redan effekt av nerdragningen:lugnare trevligare lyder bättre osv...så krafttag mot de..Man blir helt matt av alla svar på allt,uppnosighet o kommentarer som tex zlatan hade inget betyg o jag behöver hellre inget för jag kommer bli uppköpt av liverpool.Man blir gråhårig o matt ända in i nervsystemet.....


Dom är goa oxå ungarna men just nu dribblar dom med oss föräldrar!!!

Ha en fin dag alla!!!//M



'



Av Liljenberg - 6 december 2011 14:12

latmasken alltså!!!

Verkar inte som jag får något vettigt gjort i dag...!!!

Händer sällan el tom aldrig..nästan iaf..


Tog mig upp i morse o fick lämnat killarna på skolan sen vidare till The Maxi o köpte lite av varje...hade tänkt slänga ihopa en god pizza för o fira lite i kväll eftersom Stefan gått ut sin skola/kurs i dag..ÄNTLIGGEN!! Nu kan vi påbörja projektet STÖRRE HALL!!!De har jag längtat efter typ i sex år(sen vi flyttade in)o ännu mer med ökande barnantal då hallen är av size xs..

Iaf till pizzan igen:sen ringde Stefan o tyckte vi skulle fira i kväll o hämta pizza så då la jag ner min tilltänka egengjorda pizza....


Så jag har hållt till här vid datan,kollat bud,kollat bloggar,kollat facebook..

Somnat Miranda,kollat djurkanalen..Blir liksom inget gjort...dammsög o skurade golv i går o köket är fint,ena toan städad så liksom inget som hänger så direkt över en...Sen har vi en gubbe här som kopplar in element i Jacobs o Mirandas rum så jag vill inte vara i vägen heller..Sen springer han upp o ner i källaren så de blir inte tvättat heller....

Hämta barn behöver jag inte heller göra,för farmor har hämtat dom (Isac o Pontus)

 o dom är där o gör peparkakor o pepparkakshus....


Jacob slutade tidigt i dag och har varit tomte för f-klassen i hopa med ett par andra i sin klass....


Miranda fortsätter att vara blöjfri(förutom vid sömn)o hon ahr gjort både de ena o de andra på pottan o hon var så stolt över de "andra".............."TOR" som hon säger hahhahahha dra själv slutsatsen vad hon menar hihihih


Jag går o väntar på besked från vagnen,den skulle komma i mitten på veckan o de är de ju nu så snart ringer nog fraktbolaget o undrar om jag är hemma i dagarna..Sen väntar jag på en del andra paket o de är ju alltid trevligt...


Mindre trevligt är att de brinneri min hals hela dagarna..Gavicon har funkat länge o gör i bland men börjar i bland att inte funka o fy vad de är räligt när de tränger upp magsyra o de brínner ända upp upp i gomseglet

nu får jag fixa nån sorts tilltugg till mig Jacob o Miranda.....//M




Av Liljenberg - 5 december 2011 11:26

I dag vakande man till regn o lite båst:mysigt men hade hellre haft snö..De har lovats snö i dag så barnen fick med sig överdragsbyxor o tjocka vantar till skolan...änn så länge igen snö så långt ögat kan nå.....


Kommer kanske fram till kvällen el i morron?Vem vet!?Men snö vill vi ha..Barnen längtar efter snöbollskrig o att bygga iglos o snögubbar....


Jag slog till o beställde mig en mammajack från hm men den skulle inte komma från i början på januari så frågan är om jag ska avboka den??Tänker att ska jag ha en så ska de ju vara nu i december oxå för sen kommer ju bebisen i feb o vem vet den kommer kanske tidigare..Juxet är att min vinterkappa precis går o knäppa nu o ett halv kilo till så spricker den typ.....

Väntar o ser,i bland skickar dom tidigare änn utlovat....nåt jag iaf vet är att min bebis gillar mandelmassa liksom sin mor..Skuttar o sprätter massa nu i magen då jag ätit en liten(läs STOR)bit


Sitter o funderar på vad jag mer ska lägga i min mammaväska(bb-väska)kan tyckas tidigt men alla som känner mig VET att jag är en person som ALLTID är ute i god tid o att komma för sent el inte planera långt innan är INTE min grej.varför vänta på nåt man kan göra nu?.Så den står packad med just nu:trosor strumpor,amningströja,ammningsskydd,tanborste+tand
kräm,hårskum,borste,deodorant o lite andra ´hygienartiklar..Bebisens innehåller kläder,blöjor,nappar,tvättlappar men ska packas om många ggr till,för jag hittar ständigt något gulligt som "jag bara måste ha med till bb"

Ska nog ha med inneskor till mig o nåt långt linne o sova i?? Sitter o letar på nätet efter sådana näsdrp man kan använda från dag ett typ..Våra barn brukar "lyckas" bli täppta/snoriga nästan på en gång o de har varit jättejobbigt för dom att äta då..så när jag väntade Miranda kom apoteken ut med näsdrp för nyfödda o så glad jag blev för de..Känns avstressande o veta att de finns o tillta om de skulle bli snorigt..så de ska köpas hem.....


Miranda har förrsten varit blöjfri på dagen sedan i lördes(förutom då hon sover middag plus natt)jätteduktigt är hon o hon säger själv i från när hon är kissig..Hände inga "olyckor varken lördag el söndag men i dag bidde de någon liten läcka..Men hon är stolt som en tupp o vi likaså..Hon lägger nappen mer o mer oxå så de är skönt när de kommer naturligt o man slipper "tvinga" fram sakerna.....hon har inte ätiti välling på över en månad(i samband med sin räliga infekltion)men i dag på morronen ropade hon efter välling o klapp heela flaskan...Bra tycker jag,för hon har gått ner i vikt o jag tycker hon är pinnig o jag ser bara fördelar med vällingen för hennes del....


Plåtslagaren har varit här  i dag o gjort de sista o i morron kommer elgubbarna o drar sista o sätter lite element(hoppas jag, dom jobbar inte direkt snabbt dom där två sniglarna heheh)


Jag har packat massa saker jag sålt på tradera o ska snart i väg o köpa frimärke o posta o sen hämta killarna på skolan..Sen kommer Stefan vid 14 för jag ska på utvecklingssamtal med Jacob...


Planer för veckan är att baka lussekatter inför julafton,samt göra pepparkakor,storstäda golven,på fredag ska jag dricka äcklig sockerblandning på mödravården o så på kontroll då..hur ska jag klara mig från att inte äta,jag som äter som en häst o nästan svimmar utan mat!?Heheh får gå, får gå!!

Ska bli kul o se vad mitt sf-mått är..Hjärtljud mäter jag här hemma då o då så de är inte lika spännande längre men så klart alltid kul o höra..I går låg de på mellan 148-155.....

Tjejigt va!?Hahaha som om de stämmer någonsin...Jacob var väldigt tjejig i magen o Isac mitt emellan o Ponte låg runt 130 o Mirre ligger som Jacob o denna så de finns inget att gå på där.


Sitter även o tänker på vad vi ska bjuda på här på julafton?Har gjort köttbullar o tänker köpa prinskorv o brun o rödkål,ägg ska kokas o vi ska ha vörtbröd o kavring o jag ska köpa julskinka o röbetssallad....jag o min ena syster äter inte köttbullar o korv o hon äter inte heller skinka som jag gör, så frågan är vad ska vi mer ha,,funderar på o göra en potatisgratäng o så göra nåt med lax..Typ någon megagod laxröra(utan räkor,rom o annat djursnusk)TIPS TAGES TACKSAMT EMOT!!!


Nu ska jag ner i tvättstugan o slåss med min tvätt..En fet käftsmäll så ska väl berget krympa någongångnågonsin!!!!?????

Ha en fortsatt fin dag på er!!!!//M












Av Liljenberg - 4 december 2011 19:43

Här kommer jag samla saker vi köper till lillskrutten  


                         



Av Liljenberg - 4 december 2011 18:41

      Skötbordet   Som jag blev riktigt nöjd med!!!

Isacs talang

    Pontus gardiner


Köksgardinerna:    


  Nya julstjärnan i tvrummet


    Pontes fest på skolan


   Mirre på väg till Isacs talangshow


Mirre          

Mirre poserar i sin nya jacka:ta kort på mig mamma:

         


      Adventsmys


                    Var hos ankorna i går


I dag har de inte hänt så hemskt mycket här..Mest kollat traderaauktionerna o tvättta,fixat mat, Har iof städat min garderob o lagt in nya traderaauktioner.......ha en fortsatt fin andra advent//M


Av Liljenberg - 3 december 2011 11:54

Sov tills 7:30:kryss i taket!!

Mysig frukost med goda lingongrova med sallad o ost o så örtsalt o ett STORT glas KALL cola zero:bra start på dagen de!!!

Plockade undan i köket o fixade till lite här sen gick jag o Miranda o Isac(cyklade) o Pontus bort till lekparken o ankdammen o matade ankorna..vi hade REJÄLT med bröd  med oss efter skalkarna till mina smörgåstårtor samt lite annat bröd jag frusit in till dom....

Barnen lekte en liiten stund men de var så KALLT o BLÅSIGT så vi skyndade vidare till Kvantum där babygymmet o en annan grejväntade..fy vad jag frös....usch ska lägga skinnjackan nu o bara ha min vinterkappa..Som jag precissss får igen..jag hade ändå långärma to kofta o halsduk samt vantar på mig...

Tur att Miranda var på "gå"humöret för paketet var så stort att de hade varit otympligt att bära men lätt var de så de blåste ur vagnen två ggr.....

På hemvägen började de regna dessutom...Isac o Ponte gick inom kiosken här nere o köpte lite klubbor o smågotte medans Miranda o jag vänatde utanför..så duktiga på att betala o räkna ut vad dom kunde handla,alltså vad pengarna räckte till...Sa att dom skulle ta EN klubba till Miranda  nåt litet choklad till mig..dom kom ut med två klubbor till Miranda plus en tablettask o så ett elefantchoklad till mig:"för de gillar ju du mamma" mina duktiga prinsar värmer mitt hjärta!!!


Nu är vi hemma i värmen o barnen har ätit sin frukt o mumsar nu på godiset..ska lägga Miranda o nån stund o sen ska här tvättas lite o röjas så smått....lite stumpmemory Sen ska middagen påbörjas..Blir enkelt i dag: falukorv o spagetti för familjen o rester från tacosen för mig....

Har även auktioner på tradera som börjar ticka rött i dag så jag HOPPAS dom kommer öka kraftigt!!!!Så dom ska följas lite nu o då...


Stefan o Jacob är på tippen o hjälper folk o slänga skräp,de ska dom va i tre timmar..tur att alla föreningar man är med i sysselsätter en när man knappt har annat o sköta om helgerna..De är ju bra o tjäna pengar klart men samtidigt så kommer vi betala för Jacobs fotbollsresa o sticka till allt han behöver o hade gärna köpt oss fria från alla uppgifter..Vissa tycker de är bra och "jobba" av de men vi hade som sagt hellre köpt oss ur de..Vi har massor med saker som väntar här hemma...värmepumpen kopplades på i går o ska ställas in o justeras mm..Sen ska här kopplas el o vi ska ha upp en tomte på husväggen o dra el till den osv i all evighet.......ja o farstun som ska byggas o hallen som ska göras större

Förresten så är jag väldigt sur för att MOA åkte ut i går..hon är en talang o stjärna av sällan skådad art så vad hon åkte ut för vet jag inte..??? Visst Amanda är jätteduktig hon oxå men hon passar mer på nån scenskola någonstans........skrik o gap har aldrig varit min grej, jag gillar udda människor som har charm o lite hesa röster o lite accenter.......Hoppas Moa får ett skivkontrakt för hon äger!!!!!

Ha en fin lördag alla vänner!!//M



Av Liljenberg - 2 december 2011 12:10

och de känns ALLTID trevligt o mysigt!!

Dagen började tidigt:6:00 då Miranda skulle upp o hon har sovit oroligt i natt o vaknat flera ggr o gråtit..tror hon drömmer..

Jag har sovit som en kratta,kunde inte somna: rastlös i benen, bebisen sprattlade massa o så snarkade Stefan o Miranda...  

Men efter en dusch vakande man till o kunde komma i gång..Lämnade killarna på skolan o körde vidare till kvantum för o hämta ut julgardinerna bla  sen till norra station dit åkpåsarna hade kommit,såå nu är dom oxå uthämtade o SÅÅ fina o god plats för Miranda....dom kom i två fina väskor så där ska dom få ligga tills vagnen är här o vidgjord o uppsatt..kommer få stå i källaren tills den ska användas...

Sen körde vi till coop o köpte fredagsgodis..Brukar sällan handla där men Stefan o barnens favoritpopcorn finns bara där(nån liten butik till men inte maxi el kvantum iaf)de är iof även mina favo popcorn..Jag är inget popcornfan men ska de va popcorn så ska de vara dom iaf......köpte lite annat gott oxå


Sen hem o strök julgardinerna till Pontus rum så nu är dom uppsatta o fina(bilder kommer senare)fick ändra om lite på hans rum oxå så gardinerna skulle falla lite finare...hoppas han godkänner de...


Sen strök jag köksgardinerna o satte upp en gardinstång så nu har jag cafe gardiner där o folk ser mindre in:toppen!!!! Var lite jiddrigt o skruva upp stången för jag hade inte räknat med volangkanten på cafegardinerna så när jag var klar o skulle hänga upp dom glappade de på ca 5 cm..Gah...baro sänka dom centimetrarna o se glad ut..Blev ganska nöjd(bildbevis kommer även på de)


De är väl ungefär vad som har blivit gjort i dag änn så länge..

Om en stund ska Isac o Pontus hämtas på skolan o jag ska hem o lägga Miranda..vi har en plåtgubbe här som grejar både uppe o på nedanvåningen(nu sa jag inte källaren)

Sen ska jag förbereda kvällens tacos o duka fint med ljus o servetter,röja vidare i köket,slänga in nån tvätt o så ska här ses på IDOL o käkas chips o popcorn....

Robin o Moa kommer gå vidare i kväll!!!!!!


Jacob ska ha sin kompis/nästkusin  här o Pontus ska i väg till kyrkan på Fredax....

Sen ska här väl bråkas lite om datorerna som vanligt,trots att vi har rätt många o välja på så tycks en el två vara dom BÄSTA o dom som inte "laggar"....


Var på Pontes vernissage i går o lite julfest o de var trevligt för all del.....dock glad att de är över o man ska vara hemma i kväll....

Finns vissa på skolan som inte kan öppna foderluckan o bräka fram ett HEJ..Hur svårt kan de va liksom..Man behöver inte gilla mig o änn mindre de jag står för, men öppna luckan kan man gör oavsett..jag gillar inte alla o allas åsikter men hälsa gör man......

Men de är stor skilland på när första barnet(Jacob) börjde skolan då ville man va trevlig mot alla(vill jag ännu)men nu när man märker att någon kollar snett el inte hälsar så upptar de MYCKET mindre av min tid o jag tänker flera ggr att  jag struntar faktiskt i dag i om folk tycker jag är konstig o inte SÅ social som man förväntas vara mot allt o alla o jag gör inget för o ställa in mig utan jag är som jag är helt enkelt..Skönt va!? Men sen inte sagt att jag är otrevlig för de är jag inte men jag vilar i hur jag är o gör inga konster för o passa in i mallen...

Alla är vi stöpta i olika former o så märkligt o tråkigt de skulle vara om vi alla var  likadana..!!!  


Ha en skön fredag och helg!!//M











Av Liljenberg - 1 december 2011 09:46

Man slutar aldrig att förvånas över saker.....och man undrar vad de är som hänt..???


Till saken:jag stod och väntade i Pontus kapprum(som varje morron)då klassen är stökig o de finns inga lärare på plats förrens närmare 8:15/8:20...de slängs med väskor o gapas o de är slagsmål..Varje dag menar jag då..där är en kille som oftast drar i gång de(nu har jag följt detta på närmare håll i snart tre terminer så jag har sett vad som sker)Han slår med grejer o krytnävar o sparkas o har INGA hämningar ALLS!!!!

I dag hade han med sig en pinne som han täljt på så den var väldigt spetsig o blev som en kniv..den står han o hugger med mot de andra eleverna o rätt snabbt eskalerar de då dom försvarar sig o jag fick fånga ett antal knytnävsslag o gå emellan....pojken slutade inte hugga med sitt föremål ojag försökte ta den i från honom o han släpper inte o jag drar och  dra o säger att ge mig den,den är farlig..NEJ DEN ÄR INTE FARLIG gapar han,,så jag rycker den i från honom o han attackerar mig o ska ha tillbaks den o jag säger NEJ NEJ du får inte den men han bara forsätter o hoppar  på mig o puttas o knuffas o slår mot mig........ingen respekt o ingen hämning o inget "respektera" vuxna o då tänker jag framför allt andras föräldrar!!???Gör man ens så???? Jag gick till en fröken o sa att han hugger med detta föremålet mot folk så du får ta den o hon kallade in honom i klassrummet...Varje dag gör han nåt..Känns inte bra o lämna Pontus där..nu var han inte med i detta slagsmål o oftast är han inte de heller..Men i bland om man råkar gå på detta barn el nåt så attackerar han som en vildsint hund DIREKT!!!!! Även om man säger något som inte passar barnet så bankar han till folk....

De går inte prata med föräldrarna,dom hälsar inte ens o änn mindre pratar..men jag kommer göra någon sorts anmälan om detta fortsätter så får dom förflytta barnet...

Eller skaffa någon sorts assistent till honom för han är mer vild änn tam barnadrummlen....han är 7 år ung!!


Pust så jag fick massa sammandragningar av större sorten..Blev riktigt arg faktiskt..just att han flög på mig o inte insåg att jag är vuxen o jag bestämmer dock över ett barn o gör ett barn fel då stoppar jag de o vill bli respekterad....

Tror nästan vilken annan unge som helst skulle släppt på en gång då en vuxen säger i från..minns när man själv var barn,man lydde ju kompisarnas föräldrar PANG BOM om dom sa till....


Iaf så körde jag o Mirre till Maxi efteråt o handlade lite "överlevnadsgrejs"


Så snart ska jag sätta mig o äta soppan från i går som förresten blev god...o efter de kan de hända att jag har fått med mig nåt från Maxi som slinker ner  


Hade en trevlig kväll med Isacs klass..så duktiga dom var,vilka modiga ungar som ställer sig inför så många o sjunger o dansar!!!Isac var GRYM!Min coola unge i love you!!! Deras lärare är så bra o duktiga o gör så mycket för barnen tycker jag!!!


Alla var duktiga men MARCUS var så häftig,går upp helt själv o dansar o sjunger "popular" ..Applåderna han fick efteråt har jag aldrig hört i styrka någonstans någon gång!!!!


Sen fikade vi på sockerkaka o pepparkaka o saft:gott gott!!!1


I kväll ska jag titta på när Pontus o hans klass sjunger o så ska dom ha vernissage..Ska bli kul..Ponte har tränat mycke o sa i gårkväll att hoppas jag kmr i håg texten....  


Fick mail i från barnvagnsleverantören om att färgen jag valt på vagenen var slut i lager så jag blev faktiskt glad för jag har funderat på om de var rätt att ta svart med vita blommor..så nu ska jag bestämma om jag vill ha helsvart,rödsvart el svartbeige...????Svartbeige blir de inte men någon utan dom andra två.....bad dom skicka bilder så jag får se sen....


Ha en bra dag!!!!//M



Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards