ploppviola

Alla inlägg under januari 2012

Av Liljenberg - 13 januari 2012 19:48

blev de en promenad till i dag....kände mig trött på o bara gå här o se all renovering o all skit jag ändå inte kan ta tag i pga saker över allt plus stök o bök..Tänkte att kommer vi ut en sväng får jag ny kraft o motivation..kanske....


Sagt o gjort!! Blev små steg ner men vi hade ju inget att stressa för så de gjorde inget....Miranda blev jätteglad o ville gärna gå o fika så de gjorde vi..Mysigt bara hon o jag(ja, o bebisen förståss)


Kikade i skyltfönsteret på Lindex på väg till fiket o såå mycket fint, till killarna oxå..Gör mig glad,tycker kläderna alltid har varit roligare o färggladare till tjejer...iaf i vår stad..Sen finns ju dyrare märkena som har riktigt fina o färgglada även till killar men att handla därifrån jämt håller inte....man ska ju ha mer änn kläder här i livet..


Så efter fiket så blev de Lindex o där var skyltar lite överallt men REA  50% osv...Blev dock inte superimpad över rea som kostatt 129 innan o nu 99..Fanns vissa guldkorn men lätträknade..fina kläder men väntar några veckor så rean kommer i gång på riktigt o man kan fynda för en 50-75 kronor plagget......köpte en jättefin galonjacka till Miranda i rött som jag sneglat på tidigare o tänkt att rear dom den så köper jag den..Men hade inte gett 349 som den kostat trots att de är väldigt fin..Kanske för att hon egentligen  har jackor men en till kan va bra att ha  


Sen hittade jag en väldigt enkel men väldigt fin kläning jag vill att hon ska ha på sitt kalas(hoppas hon tycker likaså)o ett par fina strumpbyxor till.......


Sen blev de en tunika o strumpor o en söt kjol som hon får i treårspresenter...


Massa färglatt o fint o jag hittade på bebisavdelningen fina flick o pojkset med elefantbody i härliga färger o tillhörande byxa o även strumpor.Tog ett av varje..Riktigt kul o se att pojkar oxå kan ha färg o jag blev sugen på en liten kille,hihih..Tjejsetet var oxå superfint........tänk om man väntat en av varje heheh....köpte även fler strumpor till bebisen

Tar med båda seten till bb för de är kul o klä lite mer personligt...

              






Så nu längtar jag ännu mer efter den lille...  


På kappahl blev de en gosig kaninsnuttefilt och presenter till Miranda i form av hårklämmor,halsband o ringar....


Efter lillan somnat gick jag in på Nisses o köpte hunden hon önskat sig:en vit långhårig hund som kan gå o skälla...


Blev lite smink till mig oxå då de var rätt rejäl rea......


På hemvägen blev de att gå inom pastavagnen o ta en pasta med sig o julmust....


Miranda sov hela vägen hem o jag kunde gå i lugn takt...gick iof inte o gå på nåt annat vis..Trycker massa nedåt....


Ställde mig o gjorde köttbullar när vi kom hem o de blev tre stora påsar till frysen....gjorde även i ordning tacos som vi nu har ätit..Isacs kompis Jakob ska sova över här o vår Jacob sover hos farmor o farfar tills på söndag....


Har röjt efter middagen o tvättat o fixat lite annat röj..Är TRÖTT o längtar tills barnen sover o man kan slänga sig i soffan..vilket vi kommer göra med grillchips o cola zero..Kan hända att ett o annat geischa slinker ner.....


Stefan håller på o tar upp golvet på gamla toandelen o de är tydligen ett "neger"jobb........massa lager o cement o gjutet o tjära o annat mög..så nu tar han paus för i dag  o jag känner soffan närma sig..


GRATTIS syster JAYNE på din födelsedag!!!!!



Ha en fin kväll o helg på er!!//M























Av Liljenberg - 12 januari 2012 09:45

Då kom rörgubbarna med skitastolen, men två timmar sent..Märkligt hur man kan driva en firma när man ALDRIG kan komma i tid!!??Att man får ha kvar förtroendet hos folk när man ständigt säger en tid o dyker upp antingen inte alls el flera timmar senare..förunderligt i mina ögon! För mig är en tid en tid o den hålls! Sen att de någon gång kan komma något emellan ja jösses vi är ju människor allihopa men när man driver en firma så bör man ju behålla förtroendet hos folk o faktiskt dyka upp på avtalad tid..


Hur som helst håller "rörgubben" på o koppla in dassastolen där nere, o pang hade jag inget vatten..Man är bortskämd o bara drar i kranen sen kmr vatten så cirka tio ggr på kanske fem minuter testade jag o bara: ja just de vattnet är av...

  


(Uppehåll för att förtära kyckling o mos med bernesås) BRB!!!(be right back)


I dag är de kallt blåsigt o de regnar smått....

Var inom Maxi en snabb sväng o fyllde på med mjölk o bröd o lite till....


Middagen är planerad o smått påbörjad..alltid skönt när potatisen är skalad o salladen gjord o köttet framtaget(blir ugnskyckling i (olivolja) o hollandäsås som vi säger.


Hade tänkt damma tvrummet men nu har jag ju inget vatten så de får vänta tills senare i dag...


Ska även gå igenom väskorna o se så jag inte glömt något..(bebisens plus min)


Bebisen sparkar på o man känner nu varje rörelse,är väl trångt där inne...


Stefan snickrar på varenda kväll men allt tar tid o de är ju inte bra raka ytor utan mycket småpill med att såga till runt saker(kontakter osv)


Två väggar är snart klara med panelen o i dag ska golvet i gamla toan rivas o de tar nog denna kvällen o lite till....


I går började vi se biggest looser..så bra program o kul o följa..Följer även mästerkocken...


Så de är väl vad som händer i dag...


Har ingen direkt inspration el lust o ta ut nåt i detta vädret,,brukar inte låta vädret störa mig men de är trist när regnet piskar i ansiktet o man ser noll o inget(glasögonorm som man är)


Längtar efter bebisen o är så spänd på vem de är där i o hur "den" ser ut/väger osv o när de ska sätta i gång???


De är en väldigt speciell tid i ens liv o jag förstår dom som inte kan sluta....dock känner jag/vi min/vår begränsning,för hur goa dom änn är o vilken härlig känsla att vänta så för de mycket med sig o mans ka ha både tid ork pengar o mycket mer!!!

Sen ska man inte glömma att de kan hända saker,inte för man ska se saker negativt men man ska ha vetskapen o vara väldigt glad att de gått bra så passa många ggr...


Folk kommenterar ju alltid magar o även min..i dag var den STOR o aldrig hade den varit så stor..tror inte de heller faktiskt..Känns som den kan spricka när som...


"Kommenteraren" trodde även att jag skulle komma snart igen med stor mage men nä sa jag de blir den sista den här..fastänn jag gillar mitt tillstånd så får de vara nog sen...även flera som säger att dom tycker de är kul att folk skaffar fler änn två o tre barn o att dom tycker de är roligt att fler änn dom skaffar fyra el då fem i vårt fall....


Trevlig dag på er//M








Av Liljenberg - 11 januari 2012 15:47

GOSSE


GOSSe


GOSse


GOsse


Gosse


gosse


I natt drömde jag att jag åkte in:hade en enkel förlossning o att ingen kollade vad de blev o han ville inte äta utan bara sov o ingen hade vägt honom el mätt o vi visste som sagt inte vad de blev o folk började ringa o undra vad vi fått

Jag blev irriterad o svarade ett barn o kände att varför måste dom veta de,de är ju ett barn skit samma vad den har mellan benen..!!!Fråga hur jag mår i stället!!!

Så lustigt.....


Sen bestämde jag mig för o kolla könet o öppnade blöjan o en liten snopp......


Märkligt man kan drömma:är väl kroppens sätt o förbereda sig för de som komma skall...!!!


I dag körde Miranda o jag till morsan med blommor o firade henne i efterskott...Miranda ritade o grejade där ett tag o sen körde vi hem..Fick dammsugat o torkat golv o sen fick jag ett ryck att storstäda Isacs rum..De BEHÖVDES!!Jag har sett damm förrut o de rejält men faktiskt aldrig i denna skalan..De var TÄCKT i hans bokhylla o jag har fått springa o skölja trasan hur många ggr som helst...men nu är de gjort o så skönt när man gjort de...nu är de slut på Pontus o hans övernattningar..dom bokstavligen river rummet,hoppar i sängen,slänger flänger med madrasserna..Kan vara drf de var SÅÅ dammigt!!!Barn ska få leka:JA men nu orkar deras arma stackars mor inte storstäda mer innan bebis kommer så nu får dom hålla sig liite lugnare tack!!


Har världens äckligaste halsbränna,ska bli såå skönt o få ett slut på de för jag lider faktiskt av de..Mindre käckt när maten ständigt flyter upp i munnen o smakar spya

Men tro då inte att man är så smart så man låter bli mat man får värre halsbränn av..Nädå då tar matmissbruket över o man äter som om man inte gjort annat(halsbränna har jag dagligen oavsett men klart lite ökande med "fel" mat)Så antar att jag får skylla mig själv till viss del iaf....


Nu ska jag övertala min kära snickrande man att pizza ska inhandlas........Ha en bra kväll på er//M


'

Av Liljenberg - 10 januari 2012 17:40

efter några timmars sömn med Miranda o några alvedon fick jag ett ryck o fick ett plötsligt ryck att börja göra av med mina massa ägg..


Kokte ägg,stekte ägg,gjorde pannkakor o så stekte jag bacon o falukorv o fixade tonfisk till mig o snart ska allt förtäras i en smarrig middag med olika familjemedlemmars behov o smak..Ska även kokas makaroner till mig o de barn som vill..Annars tar barnen falukorv o Stefan tar stekt ägg o bacon o rostad macka.....


Får se vad min mage tål men tänkte att mackisar o tonfisk skulle va milt o bra..Skickade Stefan o hämta barnen på skolan då jag kände mig så kass o matt o fick feber....


Känner mig lite bättre men huvudvärken kommer nu så de blir alvedon igen


Om jag orkar blir de köttbullsgräddning i morron för glatta livet.....


Stefan är i väg o kollar efter ett golv jag fått syn på som jag vill ha i vår hall.........han har de på sitt jobb på kontoret o min svägerska har de i sin hall o de är riktigt snyggt med en svart rand mellan träet......dock ska vi ha en rejäl grussväljande matta men vill ha ett rejält golv under ändå o en bit kommer ju synas..i kväll fortsätts de med väggpanelsättningen:så snyggt de blev! De kallas vitlackat men är mer som vitlaserat:NÖJD!!Men mycket jobb kvar men Stefan kämpar om kvällarna o jag kämpar på med barn o allt runt omkring så han ska få va vid de hela tiden han är hemma......


Nu är han nere o köper mer proviva till mig o även läsk som jag MÅSTE ha för min bubbliga mage  




Av Liljenberg - 10 januari 2012 10:43

Blev plötsligt riktigt otäckt yr i går när jag skulle bada Miranda.....


Natten innehöll allt annat änn sömn:magen bubblade och  skrek under flera timmar..Tänkte att jag kanske ätit för lite innan jag la mig men efter att jag lämnat pojkarna i skolan o varit en sväng på Maxi började jag må riktigt tjockt illa! Tog lite proviva o sen började magen köra o skrika igen o sen kom världens huvudvärk o frossa...tog mig två alvedon o nu känner jag mig mest matt trött o lite yr...illmåendet la sig lite men känner mig helt klart ur balans....


Kanske är en en släng av vinterkräksjukan?Hoppas inte,,inte riktigt bra i detta tillstånd...Vet dom de startat för när dom fått denna vidriga sjuka men en månad innan så detta är ju för tidigt så nej inte kräka nu tack!!!!


Givetvis hoppar vi över att ta oss till dagiset nu då..Jag säger dagis för sen säger man förskola o då tror folk man ska till skolan(nollan/fklassen)


Fick ringt till tandläkaren som kallat Jacob o Isac med en veckas mellanrum o ändrat tiderna så att båda för komma på samma tid o dag..skönt för jag har inte lust o ränna där i tid o otid..Miranda fick även en lapp om att hon kommer att kallas dit om vi inte väljer att boka privat..I dagsläget kör vi folktandvården trots att jag personligen tycker att den privata är bättre..Men detta har funkat för barnen så vrf ändra egentligen..fick bara lust sist efter Isacs tandläkares kommentar..Minns ej exakt men nåt idiotförklarande var de o till mig som har hyperstentuff skötning av mina barns tänder:när jag borstar frågar dom alltid kan inte pappa göra de??Jag blir aldrig färdig:borstar borstar borstar i all evighet,kör med tandtråd,flourtbl mm..sen visst låter jag dom äta gott men jag sköter tänderna där efter o lite till..Isac har dessutom en missbildning av sina tänder inte i form men i färg:dom växer upp gula trots att dom är nya o så har han en åkomma jag glömt namnet på som gör att dom(tänderna) får fläckar..Inget vi kan ta bort genom att sköta dom utan de blir så där oavsett hur noga jag fixar dom..Tandläkaren får putsa bort de varje gång så drf gillade jag inte den kommentaren....jag är rätt kritikallergisk faktiskt överlag.....tyvärr..Vill bli bättre på de!!! Fast bara om de är befogat  som de sällan är  när man är så bra som jag    (ironi :för er som inte kan läsa mellan raderna hihi)


Iaf fick jag bokat tiderna o är nu NÖJD!!!!


Fick även ringt till öronkliniken för Mirandas återbesök..hon satte rör i februari 1210 o nu ska de kolla om dom är kvar..skulle egentligen fått tid i feb men drog en rövare o sa att jag skulle ha tid i januari:kan ju inte spela någon roll...Så den 30/1 ska hon vara där..Skönt o fixa allt sånt nu innan bebisen kmr så har man mindre som hänger över en...Nästa projekt är att hitta antingen frissa till Jacob el får Stefan att klippa honom..Jag brukar göra de men klara r nte att stå så länge som de tar..Han har fått hästtagel till hår nu o de blir svårare för varje gång..Sist sa jag att nu var de sista gången jag gjor de de så Stefan får ta vid o utföra de el får vi hitta en frisör som inte tar 350 o som kan rätt omgående..Tycker de är hiskligt med de priserna för ett barn,en pojke dessutom som bara ska klippas  lite.....


Nu ska jag gå o vila me Miranda efter denna sömnlösa natten..hoppas ni har en bra dag!!//M





Av Liljenberg - 9 januari 2012 19:21

Inte vårt utan en/flera trevlig/a människa/människor som inte har förstånd/ork/lust el vad vet jag,att plocka upp efter sin/a kalvliknande hundvarelser!!!

En sån äcklig hög hade Pontus så fint satt sin känga i o de hade fastnat en rejäl hög med bajs från topp till tå(hela nedtrampet)sen var han här inne i hallarna o letade efter sin mössa med kängorna o sen upptäcker Jacob att Pontus har detta under skon o ropar på mig o då ser jag hur de ligger små pluppiga högar som ramlat av skon här inne lite varstans..Samt att Ponte genast vill få bort skiten från skon o börjar dra av mot vår nya trätrappa..Behöver jag säga mer????

Jag fick ett svettinfarktiskt anfall o hade flera påklädda barn o skulle åka o hämta Isac hos sin farmor o jag visste att han stod o väntade fullt påklädd..Men jag fick ta på mig plasthandskar o ta de värsta kletiga o låta de torrare ligga tills vi kom hem igen(barnen stod ute vid bilen o väntade på mig)


Pontus har fått detta under skon på vår trottoar på väg till en kompis som bor några hus bort som han själv gick o lekte med i går..Detta är ett stråk för hundägare där dom rastar sina hundar o dom tycker de är fullt ok o fritt fram att släppa av sina djurs avföring samt att dagligen kissa på vår nya fina mur,som dessutom inte var billig..där sätter dom sina urinspår o gör att de både stinker o de blir ljusare i de gråa..Alltså dom förstör den...Samt att jag tycker inte man gör så..Vi har en dunge bara några meter från vårt hus där de dessutom hänger bajspåsar som man kan ta o då tillf'älle att kissa av sina hundar..Men de måste göras här då tydligen..Detta handlar inte om bara barn med hundar utan de som förbryllar mina hjärnceller är att vuxna helt fullvuxna iaf i till kroppsstorlek gör så här..Har lust o gå o skita en kladdig äcklig bakelse o sen gå o trycka ner de i deras postlådor!!!Då hade jag blivit anmäld,de funderar jag på att göra nu oxå,,alltså anmäla detta som en ogelägenhet o förargelseväckande beteende,för de tycker jag att de är,,vem vet vilka parasiter o maskar som bor i den avföringen som våra barn släpar hem bara genom att dom är ute o går..Äckligt ohygiensiskt o jag har kontaktat tidningen.....


Mycket av dagen gick åt till detta då jag fick storstäda när vi kom hem....


Tog oss en sväng till maxi för o fylla på med frukt o mjölk o barnen skulle använda sina månadspengar....


Lagat mat o röjt efter bästa förmåga.......


Packat skolväskor med extrakläder o frukt inför morrondagens skolstart..

I morron ska jag o Miranda bort till killarnas gamla dagis o hälsa på lite o hämta blankett inför Mirandas ev start på dagis till hösten(funderar fortfarande på om o när!?)Men tror nog hon ska gå på 15 timmars iaf tre dagar i veckan....så kan jag ju ta henne ledig när jag vill o tycker..Inget som säger att hon måste va där alla dagarna vi bokar.


Nu ska de borstas garnityr  o sen blir de mästerkocken..Stefan snickrar o jag ska som sagt sätta mig vid teven,kan behövas då jag blev så yr plötsligt(bajsångorna kanske?  )Har vanligen inga problem med skit men denna sorten betackar jag mig i från livet ut tack!!//M






Av Liljenberg - 8 januari 2012 11:04

Sitter o kollar mina traderaauktioner som går ut en efter en:spännande!Natten var mindre spännande med massa halsbränna o rastlösa ben..Stefan river hall o i dag påbörjas taket o jag ser en ljusning i horisonten..dammsög i morse innan frukost då här var sågspån o byggdamm överallt..Man blir lite galen av damm o stoft..Är förkyd o har huvudvärk..även påverkad av dammet o byggdammet o har svårare o andas änn vanligt....sen trycker de väldigt på lungorna av bebisen oxå så man får ta några djupa andetag o se glad ut...skulle firat morsan som fyller 64 i da dag men får skjuta de till en dag i veckan då mitt mående inte är optimalt o ta i väg i....


Barnen har städat sina rum då morgondagen bara bjuder dom som städat på månadspeng

Ha en fin dag//M


l

Av Liljenberg - 8 januari 2012 00:09

mage



mage



mage mage




Älskar min mage men så nyfiken på vem som är där i!!????



 

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards