ploppviola

Alla inlägg den 5 februari 2015

Av Liljenberg - 5 februari 2015 12:50

Vi kommer börja med att göra vid vårt nya sovrum.
"Ny" Säng står o väntar o två sängbord ska köpas.En hemnesbyrå likaså.
Tänkte köra till Ikea på sportlovsveckan o hämta de.Sen ser jag jättemycket fram emot att jag får en fönsterkarm i sovrummet.De har jag inte haft dessa 9 år vi bott här.
Jag ska ha blommor så klart o de ska va vita krukor.
Sen att kunna ställa en ljusstake/julstjärna till advent.

Vi ska köpa nya sängkläder i romantisk stil o så tror jag dessa ljuslyktor vi har nu ska upp(se bild)


Golvet ska va vitlackerad ask(p?)
Iaf ett ljust golv.
Jag vill ha nån liten fluffig matta o ev en vit bänk vid fonden.
Ja ni ser att jag längtar efter att börja inreda.
Sa till förmannen i går att nu är jag ivrig att få flytta in.
Till matsalen måste vi skaffa persienner med en gång då där är flera stora fönster rakt mot vägen o hyreshuset.
Även där ska vara vita krukor o blommor.

De var inte snickarna som var här i dag.De var plåtslagaren.

Hoppas han gjort sitt nu så dom andra kan fortsätta.

Nu ska jag googla runt o leta retrogrejer o detaljer till köket i rött.Ska även hitta min stereo.
Mollie ligger o kollar film med mig Hon är kass o har inte ätit.Men dricker iaf

Dessa garderober vi har i nuvarande sovrum ska flyttas över..
Jag ska hitta en liten stereo att ställa på byrån i sovrummet.Vill kunna spela cdskivor där.

De ser ut som hon skrattar men hon ska precis klaga över att jag använder blixten.

Av Liljenberg - 5 februari 2015 10:11

Min lilla höna har bränt het i natt o väst o haft sig.Vi vet att de är falsk krupp o Alvedon tar ner febern.Hon har druckit o kissat.Så vi avvaktar tills i morron med att ringa läkaren.

Hon var orolig vid 04.Yrade o hade sig.Hon vaknade sen 9 o drack lite.Nu sover hon här i mitt knä.Stefan lämnade Miranda på dagis.
Får se hur jag gör med hämtning sen.Kanske piggar hon på sig o orkar sitta i bilen iaf.

Målaren har varit här o målat taket i hallen o toan.
Även köket, matsalen o sovrummet.Här är snickare som grejar på taket o de bankar lite varstans.
Gillar de ljudet.
Snart snart kan vi flytta in.
Ska bli kul att få visa de sen för er som undrat o följt detta.

Finns även dom som inte behöver förvänta sig någon inbjudan.
Trist att bara vårt hem ska fungera som samlingsplats.
Ge o ta gäller även i vänrelationer.

Hellre få nära vänner änn många ytliga.

Nej nu skriker min mage efter tidig lunch.Blir soppresterna från i går.Vaknar man 06(blir väckt) är de hög tid för lunch nu.

Sen ska här förberedas tacos.

Tack till er som läser//M

Något i denna stilen kanske?

Av Liljenberg - 5 februari 2015 06:45

Barn HÄR

   



Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards