ploppviola

Alla inlägg under augusti 2011

Av Liljenberg - 23 augusti 2011 08:15

   I dag skall de ske:nupptestet på csk,ska vara där 10:30 så en timme innan  ska jag lämna Miranda hos svärmor..Hon har packat sin väska med dockor och hundar...

 


Isac börjar spela blockfjöjt i dag o var stolt som en tupp:  


Pontus ville oxå vara med på bild;  


Tänkte slänga in en liten magbild då i v 14..Min mage brukar bli stor snabbt för o sen stå stilla lite..i vecka 25 typ brukar folk tro att jag ska föda:

Doktorn ringde precis så nu har jag fixat recept på  medicin jag kan ta till om jag skulle få migrän igen(brukar få de under mina graviditeter..Hela rubbet med kräkningar,våldsam huvudvärk,synrubbningar, blev "blind" första gången......


Känns skönt o veta att man kan ta något mot den vålsamma värken:kan liknas vid att någon står o slår en hammare över ens tinningar......


Nu ska jag ladda inför nuppet:lite nervös men rätt lugn ändå iom att jag hörde hjärtat så fint i går.Men klart man vet aldrig ändå..Håll tummarna för mig!!/M

Av Liljenberg - 22 augusti 2011 19:09

Tog dopplern nu i kväll trots att jag inte skulle......


Häromdagen fick jag upp enstaka hjärtljud men i dag hörde jag ett konstant galopperande hjärta:165 spm men  de penlade mellan  deo upp mot 175


Jihoo hoppas allt är bra i morrn!!!/M

Av Liljenberg - 22 augusti 2011 14:06

Blev en promenad till stan..klarade oss undan regnet tom.

Jagade lite paket till Pontes födelsedag,gillar o börja i god tid..

Blev lite kläder o lite saker till o börja med..Jakten fortsätter senare...

Blev även hemlig shopping:uppdatering med bilder i morron...  Miranda sparang på ytterligare en docka som hon tvunget ville ha:ett set med liten docka o hundar i en hundkorg o med tillbehör(boll,nappflaska,matskålar osv)På maxi tiggde hon till sig en söt rosa mjukkanin....  


Sprang minsann på pastavagnen oxå så de blev att ta med pasta hem,Isac o Pontus o Miranda ville oxå ha så de fick dom....Rask promenad hem o så äta snabbt o ta bilen upp o hämta Isac o Pontus..


Nu har jag lagt Miranda en stund,blir för sent men vad ska man göra..får ingen riktig balans på henness sömn....klart är vi hemma o hon vaknar typ 06:30-07.00 så kan jag lägga henne vid 10 11 egen o då får hon sova en timme max,då får jag henne i säng i tid på kvällen o slipper sitta där en timme...


Men som i dag när hon inte ville somna i vagnen o så blir sömnen för sen o jag vet att jag kan inte lägga henne innan 21 i kväll....


Vill gärna att hon sover till 19:30-20.00 nu i höst...


Hon behöver fortfarande sin sömn annars har man en gnällfia hela em o de är inte kul för någon,allra minst henne själv..Tänker att om allt går vägen o vi får den lille i febuari så hade de varit väldigt smidigt o kunna vila o då att Miranda fortfarande sover middag..Annars har jag svårt o se att jag kan vila någonsin...


Är så spänd inför i morron,,tankarna går mellan att de blir ingen frisk bebis till att halleda klart vi ska ha bebis..Är så sugen på att ta dopplern igen men min bm sa att man kan störa bebisen o att "den" är i en viktigt utvecklingfas nu med hörsel så man skulle va lite försiktig..Hon poängeterade att man skadar inte den men man stör den...


ska försöka få lite gjort i köket o så slänga in en maskin tvätt o sen förebereda kvällens middag..Blir risotto för Stefan,Jacob o Isac o Miranda o skink o ostpaj till pontus..Jag tar en färdigrätt med ris o kyckling/curry.....Skönt när de är lätt..Spisen är tyvärr inte min bästa vän just nu....


//M

Av Liljenberg - 22 augusti 2011 09:27

Söndagen svepte förbi i snabb takt o de bidde ingen uppdatering...behövde inte höra barn från klockan 06 iaf utan dom tidigaste gick upp 07:30:godkännt i mina ögon!!!

Efter frukost lämnade jag Isac hos kompisen Vincent,sen körde jag o Miranda till Maxi o handlade ytterligare lite förnödenheter(tänk att de alltid fattas nåt trots att man storhandlar jämt!)


Sen hem o röjde de vanliga röjet  man har i ett hem..Bestämt mig för att verkligen komma i fatt i tvättstugan så jag kan städa den:ett rejält behov finns för de..tänkte köpa mig olika tvättkorgar o ha uppsorterat vittvätt, kulörtvätt osv...slippa ha de på golvet med massa otäcka spindelsatar o andra mindre trevliga krypsaker:::


Sen kom Jacobs klasskompis Axel o dom bestämde sig för att gå runt o försöka få folk o köpa från deras jultidingar..I två dagar har Jacob Isac o Pontus försökt sälja till alla våra grananr o i flera kvarter men nädå ingen köper..Jo en försåss,men jag menar någon mer hade man ju trott,,stackarna när dom ansträngt sig så..(.Tack Olssons för att ni köpte)


Våra grannar måste vara dom tradigaste på jorden(allra närmsta tänker jag på då)

Precis intill oss bor en dam i 50+ årsåldern, så låtsas att hon inte är hemma när man ringer på..Hälsar hon så har man tur...

En gång knackade pojkarna på o frågade om dom fick titta på hennes hamster så sa hon nej den sover,,hahah gör inte alltid hamstar de på dagen..Hahahah ytterligare ett skäl att inte söka kontakt el va lite social...TRIST!


Två andra grannarna har aldrig sagt hej till mig efter sex år..Undviker blick o går in om vi går ut..Märkligt!!!

Den ena har hälsat på Stefan dock....


Fixade middagen som blev pommes och sprödbakad torskfile med rivna morötter tomat o gurksallad samt massa citron o då en underbar fisksås!! Hälften gick ner sen mådde jag pest..Brukar lätt ta två portioner men nä de går inte:deprimerande särskilt eftersom jag ändå går upp i vikt(?)


Efter massa disk o plock o röj så såg vi på film i vårt biorum(på nedervåningen som jag ska sluta kalla källare för den är inredd o som en våning)den var någon som hete yoggibjörnarna nåt..himla rolig o vi skattade gott:Blev chips ostbågar o ostringar till(sistnämda passade mig perfekt)


Såsmåningom fick vi barnen i säng o därefter såg vi på film o åt kexchoklad(går oxå ner)


Varit vaken massa i natt,varmt o så har de regnat o Miranda sov i vår säng halva natten..Drömde massa sjukt:att de började gå ett virus som dödade människorna(Stefan som matar mig med för mycket film hih) o att man måste tvätta sig om händerna hela tiden o att inte vara nära några sjuka o sen då ta sig i näsa mun...otäckt:riktigt mardröm..Min svärmor dog o fy vad ledsna vi var..Kändes så olustigt när jag vaknade....tänk att man inte alltid ska ha varann..Man tar så för givet att man ska leva dag ut o dag in när vi faktiskt egentligen inte vet från den ena dagen till den andra...deprimerande men tänkvärt samtidigt så vi tar vara på varandra!!!


Fick lämnat killarna i skolan efter lite trug med Isac:han var varm sa han,vi tempade o de visade inget..då mådde han illa i stället o jag sa att han fick gå för kan man äta så kan man gå till skolan..sen försökte han med att han var kall o trött,hahhahah..fick i väg honom sen!!!


Sen körde Mirre o jag till vårt älsklingställe:MAXI!!Hahhaha som om!!!

Handlade lite i förväg till Pontes(12/9) kalas..Servetter,ballonger,tårtljus mm o lite annat smått o gott.....


DAGENS TIPS:Maxi säljer en jättefin svart Micki spis för 149 sek,,den har kostat 449..Där var 8 kvar när jag var där klockan ca 9.00


I dag tror jag att vi ska gå ner en sväng till stan..Trist för typ alla jobbar,så jag får gå själv med Mirre:trevligt de oxå..

Ha en fin dag alla läsare!!!//M







Av Liljenberg - 20 augusti 2011 20:13

Vilda barn klockan sex,inte så kul en lördagsmorron men vad gör man?

For i väg för att se Jacob spela fotbollsmatch men när vi kom fram fick vi reda på att motståndarna hade för få spelare o att dom inte skulle dyka upp..lite trist men vi stannade o kollade när dom tränade lite i stället..blåste som attans o kändes höstigt..Precis i min smak!!!!  



Stefan for i väg med sin mamma för o hjälpa henne o välja en bra bärbar dator..under tiden tankade jag o barnen o körde en sväng så Miranda somnade...

Sen fick v fika hos svärmor o hon beställde från jultidningen som barnen säljer i från..deras premie ökade avsevärt!!


Hem o fixade lite i kök o lite med tvätten.

Skulle fixa tacos o sen kört o köpt gummistövlar till Pontus men jag mådde så skitilla att de inte gick...


Stefan fick köra i stället,blev thaimat....var sugen på de men som vanligt när jag väl åt så nähä de gick inte o äta...


Hemskt less just nu på ett så långvarigt illamående....


Orkar typ inget........roligare änn så här blir de inte i dag på Gökropsgatan.:film o chips väntar(hahah som om jag kan äta NÅT!!) Trevlig lördag på er alla!!!!/M



Av Liljenberg - 19 augusti 2011 14:18






Mina glasögon är spårlöst försvunna sedan i morse.......

Fått hjälp av barnen med att leta men utan resultat..Miranda letade tom under köksskåpen  


Fick iaf lämnat killarna på skolan o så hemåt o fixa lite..Vid 9 kom Malin o Malte o vi gick till öppna förskolan..Trevligt!!Miranda var dock lite rädd o satt en del hos mig..Märks att hon behöver komma ut o träffa barn,så fort något barn närmar sig skyndar hon sig up i min famn..Tom rädd för ettåringarna...

Ska gå en el två ggr i veckan så hon får vänja sig..hon är rätt blyg!!!


Samtidigt är hon här hemma riktigt kaxig o busig...


Vi fikade o busade .......


Gick en sväng på stan efteråt..Blev hemmakväll o godis..Hann få med mig en pasta med ädelost o skiinka oxå hem...Pontus o Isac är hos kompisar,ska hämta dom strax o nyss kom Jacob hem..Uppdaterar sedan med bilder från öppna förskolan.

/M

UPPDATERING::::Käkat pizza o godis så jag nästan spricker:  

Stefan hittade mina glasögon under ett av köksskåpen:tack o lov började gå mig på nerverna o inte veta var dom höll hus...

Vi firade ju 15 årig förlovningsdag i dag o detta kom min poet till gubbe med:                 Lite bilder från öppna förskolan



Jag är så glad att jag kan se igen!!!!!!!  Mindre glad är jag över de medelåldersparet som stal på stefans jobb..Dom är nu polisanmälda!!!!

Trevlig helg på er!!!!!  //M



Av Liljenberg - 18 augusti 2011 11:16

Fullt fart på Gökropsgatan:i väg med killarna till skolan o sen mot maxi för storhandel(igen)

  Gott o ha kyl o frys fulla:dock missade jag ngr saker så de för fyllas på i morron el under helgen...

Miranda var så duktiga o hoppade som vanligt runt som en glad liten "skit'" i affären

Hon fick korv av damen i charken o då sken hon ännu mer!!!


Precis slängt i mig lite lunch o tyckte att här blev väldans tyst o denna synen möttes jag av då:   Sötskorpan, så där ligger hon o sover nu.Jag passar på att slänga in lite bilder o bloggar lite..fick precis i en tvätt oxå:eviga tvättberget!så less på tvätt just nu..hoppas jag hittar gnistan igen så småningom..Beror klart på mitt illamående o tröttheten..Nya tag i höst!!!!


Häromdagen kom dessa kuponger,jag skulle fött om ca 6 veckor:känns tråkigt!Tydligen måste dessa lösas ut innan november så jag får väl köpa dom o skulle nåt hända får Miranda ha dom till sina dockor...  

Fick en mammatidning   o lite kuponger:ska hämta ut en gratis body från kappahl o så fick man lite oljor på hälsokraft:trevligt!:

Dessa kuponger/checkar kom även i går:inte fel de heller:  

Lillfia vid matbordet innan när jag packade upp varorna   Nu ska de städas kök:Hej för mig/M




Av Liljenberg - 17 augusti 2011 20:23

Dagen har rusat på o nu äntligen kunde jag sätta mig ner en stund


Gick o lämnade barnen i morse o sen blev Miranda o jag kvar en stund så hon kunde åka kanna o jag prata lite


Gick hem o tog bilen o så körde vi till Malin o Malte...Han hade blivit stor lillgossen o gick hela tiden hade även blivit blyg lille skrutten....


Himla rolig unge för han blir ALDRIG mätt o då menar jag verkligen ALDRIG..Malin får alltid ta bort maten annars skulle han äta hela förmiddagen..Först fick han en hel macka som han "klapp" i ett naft..Han hade även massa päronbitar som han ständigt tryckte i sig..Malin fick telefon o då satt han ju o tiggde av mig..tänkte att jag ger honom en bit ost(en skiva som jag rullade ihopa)den tryckte han i sig o pekade efter mer..Blev tre bitar ost o sen ville han ha mer macka,,tänkte jag ger honom en halv men den slök han direkt..När Malin var färidgpratade fick jag tillstånd o ge honom andra halvan macka oxå,även den slank ner i ett nafs.....Sen grät han för han inte fick mer..Lille gosse ett år o äter som en karl!!!Äter de dubbla som Miranda gör


Vi var kvar där tills de var dax o hämta Pontus o Isac på skolan..Perfekt för Pontus kmr sluta 13 varje dag utom tisdagar då han slutar 14..Skillnad mot 12.10 som han slutade i ettan.Man hann ju knappt åka i väg förren man fick hasta hem igen  för o hinna hämta honom....


Miranda somnade i bilen så i dag blev de bara 30 minuters sömn för henne..(hon var mycket trött i kväll o somnade redan vid 19)Annars brukar hon somna mellan 21-22...

Kanske sover hon inte för natten,vi får se..får bli hur de vill


Fixade fika till killarna o började med middagen..blev falukorv o potatis med rivna morötter o gurka för barnen o Stefan fick råstekt potatis med stekt kyckling..Jag "fick" råstekt potatis svamp,kyckling o tomatsås:MUMMA!!!


Jultidningarna kom i dag från tre olika företag..ska välja ut två som barnen ska sälja i från:tur dom har snälla släktingar!!!!

Ska ta ett tag i tvättstugan o sen får killarna i säng..


Pisskass dag:mår illa illa illa!!!!


Ha en fin kväll/M








Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards