ploppviola

Alla inlägg under augusti 2011

Av Liljenberg - 12 augusti 2011 12:20

       Doktorsbesöket avklarat..300 kronor för ett läkarbesök,de trodde jag bara dom tog på akuten men tydligen kostar speciallisterna de..Tre ggr så är man uppe i frikort så de är ju bra!!!

Blev först en vikt o längd på honom,numera är han 163,5 cm lång o väger 47,3 kg

     

  Sen var de dax att svara på frågorna om astman,den är välskött o han fick högsta "betyg"

           Blåstest gjort...han skötte sig galant o efteråt hämtade vi ut lite på apoteket o sen hemåt..Nu ieftermiddag kommer min mamma o ena bror på fika så nu ska jag upp o fixa till lite..Hej för nu!/M

Av Liljenberg - 12 augusti 2011 08:37

Ska till dr med Jacob nu på morgonen,återkommer med uppdatering senare.../M

Av Liljenberg - 11 augusti 2011 17:25

Fick en trevlig eftermiddag på festivalen trots regnet..fördelen blev att  de var mindre folk o färre getingar..

Barnen skötte sig galant o vann massor av fint:bollar o nallar o lite annat plock..

De mesta gavs till en lycklig lillasyster!!!


Dom fick åka lite karuseller o blev blöta i baken men de bekom inte dom alls...


Vi köpte lite markandskarameller o annat gotte..sen blev de pölse för några o pasta för resten av oss....gott som vanligt!!!!


Hade spyorna i halsen mestadels av tiden men de gick på nåt vis ändå...


Skjutsade hem Axel o sen kom stefan o hämtade Jacob till fotbollen

Nu tänkte jag bjuda på lite bilder från festivalen o några från här hemma innan vi kom i väg(bla Miranda som visar sitt nyflätade hår)


           

Miranda ville bli flätad på båda sidor sa hon

Jacob tog sig en tur på en tjur:
 

  Isac vid kranmaskinerna där han vann en del

  Pontus nästkusin Axel o Jacob vid kranmaskinerna där även dom vann en del(o stoppade i en hel del!!)

  Miranda med vinsten hon fått av Jacob

  Blöt Jacob

  Glada barn!!!

  Denna hoppsak blev Isac o Pontus mycket blöta i baken av..

  Isac i bestens gap

  Pontus på väg ner:den var för hög

  Miranda står o tittar o väntar på Isac o pontus som åker karusell

  Lite vinster

  Isac o Ponte

  Mina tre killar åker radiobilar

  Mirre sitter snällt o väntar

  Mumsig pasta medtogs hem o förtärdes

  Peters mumsiga godis

  Vinster

  Vinsterna

Sen ville min lilla fotomodell åter bli plåtad:

  Här visar hon hur pölsemannen gjorde när vi skulle köpa pölse


De var allt för i dag/M




Av Liljenberg - 11 augusti 2011 13:12

ska strax bege oss ner till festivalen,Ska hämta upp barnens nästkusin Axel först o sen får barnen gå o titta lite, åka nån karusell o lite mat blir de väl..Känner mig noll motiverad men för barnens skull så får man ta sig ditt..sista två dagarna har bjudit på ett ännu värre illamående:blä ska verkligen bli lycklig när detta räliga mående går över!!!!  

Av Liljenberg - 10 augusti 2011 17:55


  My girl!!!!!

Av Liljenberg - 10 augusti 2011 17:52

så blev min pizzaidee nermejad  

Fattade kniven o gjorde i stället;:   De var smarrigt!!!!

Mirre ville oxå bli plåtad:  

Av Liljenberg - 10 augusti 2011 12:29

Dagen bjuder på regn o blåst o mig gör de ingenting,De skulle vara blåsten isf för Mirandas skull..svårt o ta ut henne då hon blir rädd o tappar andan så lätt...

Har fått en paket från dhl som ska hämtas på pressbyrån o jag blir nyfiken då jag mig veterligen inte beställt något(?)Men kanske någon snällis som tycker jag ska ha ett paket??


Jacob blev hämtad av sin farmor o han skulle få åka o köpa en sak,som alla barnen får varje sommar o nu var de bara han kvar som inget fått o de gick ju inte  


Han stannar där tills i morron.

Isac fick just en kompis o dom spelar tvspel,som vanligt...

Miranda sover efter en kamp med att få av hennes lackskor o kattutstyrsel(sötaste) o jag dras mellan tvätt städ o tankar på att ta oss ut..


Middag?Vet knappt om jag orkar laga nåt..Totalt tappat lust o stå vid spisen..Ingen motivation o absolut ingen inspiration....

Tror inte ens de går o få pizza i dag då gubben bantar o har gått ner 9 kg o han ska bara äta lite medans jag är hungrig hela tiden..Hans om min vikt kommer närmre o närme varann(buuu)


Skatten verkar ha ordnat sig,De var bara en preliminär uträkning o den ska räknas om den 14 november i hopa med Stefans så de verkar som jag ändå får pengar tillbaks,Dock inte så mycket som jag trodde innan men dock..Då kommer  lagom till jul o de kan ju knappt bli fel..  


Förresten så har jag börjat längta tills höst o tankar på tjocka polotröjor o sitta o mysfika på cafe med Miranda o Malin o Malte,med varm chokladmjöl o tonfiskbaguette o en god negerbullskaka......  Nu ska de förtäras hönokaka med massa ost o texmexskinka


/M


  Kanske passar denna även i vinter(?)



Av Liljenberg - 9 augusti 2011 20:20

  Då har man blivit inskriven på mödravården..Bestämde mig för att gå på snapphanen då min bm skulle börja där(Karin som jag hade då jag fick missfallet)Känns tryggt med henne då hon vet vad som hände o vara sk inblandad i de då....


Blev stuken i armen o hiv o syfilis o röda hund prov taget..samt hb som låg på 129..trycket var 117/65:alltså blev jag godkänd  


Blev vägd o de var mindre kul men vad att göra??Mår man illa så hjälper de bara o knapra på...De tänker jag fortsätta med..De blir ju jag själv som ska gå ner i vikt sen så de tar jag då.....


Fick tider för kub,ul,samt till bm..Numera sker inga ultraljud i Hlm utan endast i Kristianstad så den 23/8 ska jag vara där..Hoppas o tror att de ska finnas hjärtslag då....


Bm sa även att jag inte ska hålla på o leta hjärtljud med min doppler nu då bebisen är inne i en känslig utveckling tex med hörslen så de kan störa den om man håller på o letar o rasslar runt..Hon sa att tidigast i sept tyckte hon att jag kunde kolla o då inte bara för jag tycker de är kul utan för att lugna mig själv o sen inte hålla på för de stör dom uppenbarligen..Har ju en egen doppler...


Trots  atttt jag inte fick se el höra bebisen så kändes de verkligare då jag gick därifrån...Men protokollet i handen med mina tider...


Den 29/2 2012 ska vår bebis födas enligt sista mens..skottårsbebis!!!  


Efteråt tog jag mig en pasta på stan o sen köra jag till Kristianstad för o hämta hem min syster..sen hämtade jag Ponte hos en kompis o sen vidare hem till svärföräldrarna på middag..Hederlig middag med  kokt potatis kotlett inlagd gurka gele,underbar sås..MUMS!!Tom Ponte o Mirre åt som aldrig förr!!De är kryss i taket de!!!!


Jag kom hem till en megadisk som numera är avverkad o ska strax få de små i säng..Stefan är på fotbollsmatch med Jacob o Isac..

//M



Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards