ploppviola

Alla inlägg den 6 september 2011

Av Liljenberg - 6 september 2011 14:38

Som vanligt så susar tiden förbi o gårdagen rann i väg bara så där....poff!!!

Isac höll jag hemma trots att han var  feberfri,tempot i skolan är 100% trots att du är halvhängig så jag tänkte att de var bättre om han o jag(o Mirre tog en lugn dag)så vi begav oss till stan en liten runda o satte oss på ett cafe o åt gott....blev även lite shopping till mig..skulle ha en mammakofta men denna staden har en butik som erhåller mammakläder o de är hm o där finns kanske totalt två tre koftor som såg ut som kom o hjälp mig o dö ungefär..Blä ska till Kristanstad nästa gång:så trött på Hässleholms kassa utbud!!!!Lindex o Kappahl har vanliga koftor man kunde tagit en stor en, men dom har ull i sig så gott som alla o de får jag kli i ögonen av....


Blev iaf lite trosor,strumpor o smink till mig..köpte en tuff mössa till Ponte på Lindex(som är min favobutik vad gäller barnkläder el ja faktiskt flickkläder:pojkarnas under all kritik:finns inget typ)


Bebiskläderna är söta men ack så dyra!!!!!Hm har bättre priser då men då ett utbud som suger!!!!!


Hör(läs)o häpna:jag tog ingen pasta med mig hem..Varför?Jo för att jag satte i min en gigantisk tonfiskbaguette på Lövet..god?Nja nej sådär..Salta saker tilltalar mig inte numera..sött är gott o iof pastan men de är den där härliga såsiga konsistensen o så ädelosten..Mums!!!!!


På eftermidagen hämtades Pontus, o Jacob kom hem..Jag städade o grejade som man gör varje dag o sen lagades de lite mat..Inte direkt poppis av någon men men så är de i bland....


På kvällen var de IDOL...Så bra!!Nog bland de bästa jag kan se..Delade plats med bonde söker fru...


Idag lämnades alla barnen på skolan(utom Miranda förståss)De blev varit duschning för Isac o Ponte som har tagit skolfoton:vattenkammade, o fina i sina skjortor..Hade gått bra förutom att Isac hade gjort lite miner o fotografen hade sagt:"du killen" till honom(berättade han "stolt")Barn är barn o inga robotar som ständigt o slaviskt lyder ALLT vuxna säger men efter en åtsägning ´så gjorde han de han skulle...


Farmor hämtade dom på skolan o körde hem Pontus o tog Isac med sig..Han ska träna på veckans ord där samt blåsa lite blockkflöjt..Stora krav i skolans värld o de gäller o inte halka efter..Tyvärr så har Isac lätt för o inte tro på sig själv o han behöver massor av peppning:vilket han får men han bara precis sväljer de snabbt o kräver mer mer mer..Alla barn behöver beröm men han ytterligare mera!!!!


Miranda o jag handlade på maxi bla till Pontus kalas som sker på lördag för klasskompisarna.....


Sen har jag tvättat dammsögit, hackat soppgrönt(blir en smarrig grönsakssoppa i kväll)

Röjt massa i köket,slagit in saker jag sålt på tradera o nu ska kvällens jeans torktumlas......I kväll ska jag på föräldramöte i Isacs klass..Buh då missar jag IDOl hehheh..Klart man vill gå på mötena,dock är dom långa o ibland "taggiga"



Ha en fin em/kväll allihopa!!//M









Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards