ploppviola

Alla inlägg den 16 september 2011

Av Liljenberg - 16 september 2011 14:34

I dag hade de varit bäst om jag legat kvar i sängen känns de som..

Från ett utbrott i morse som totalt tog all min kraft till att jag fick reda ut "skolmötesincidenten" per telefon,tills att jag fick en räkning från min förra mobilabonnemangsoperatör på nästan 500 kronor..Tydligen fick man betala för tre månader trots att de var ett fritt abonnemnag utan bindningstid...har dessutom betalt lika mycket för o starta upp med annan operatör......500 här o 500 där...hade varit kul om något blev kvar.....  Betalade tre stora skulder i veckan med hjälp av min fina man  skönt samtidigt som de så klart gapar tomt i börsen min


Sen försökte jag somna Miranda i över en timme utan att lyckas..fick gå upp igen med henne,hon var inte gnällig utan bara lekte massa i sängen....


Hämtade Pontus o då glömde vi nappen hemma o Mirre skrek o pep hela vägen dit o heela vägen hem..Hem o tog nappen o en extra som var allt vi hittade för stunden(hon har typ 15 men var????)


Vilket resulterade i att hon gallskrek i över 45 minuter när jag sen skulle försöka somna henne igen: o jag låg i sängen o försökte hålla fattningen fastänn hon både skrek o sparkade o slängde sig o var totalt hysterisk(övertrött bla)Flera ggr slumrade hon till för att sen gapa några minuter till...tills sist sov hon o nu känner jag mig totalt manglad av en stor fet magelmaskin......


Tänk att vad man trodde skulle bli en mysig fredag blev en kattpissedag utan like!!!!!

Tur de inte händer så ofta dock!!!!


Våra barn är vårt allt som för alla andra föräldrar o när dom blir behandlade illa blir man både ledsen o arg.....

Tror(vet) alla känner igen sig i de!!!!


Ett av våra barn el egentligen två,får inte leka med ett barn ur sin klass...De började för ca 1½ år sedan i den ena klassen med att barnen lekte o sen rätt var de var så varje gång vi ringde så blev svaret :nej de går inte,nej han är inte hemma,el att dom inte svarade på flera dagar....

Tänkte att okej "han" har läxor el mycket med aktiviteter osv..Men då började barnet gå hem med "alla" dom andra barnen i klassen(killarna då)

Jag började ana att föräldrarna inte ville att dom lekte men mitt barn vägrade inse faktan o ringde o ringde o ringde för att alltid mötas av nej nej de går inte,han är inte hemma el nej han har lekförbud el då inte svara på långa tider,,saken är att barnen vill leka o leker i skolan o gillar verkligen varandra..Frågan är då varför gör föräldrar så här mot vårt samt sitt barn..Visst man kan inte gilla allas ungar hit o dit men man ska ha i åtanke att alla barn är just barn o knappast är den ene bättre el finare änn den andre......


Jag bad mitt barn att fråga kompisen varför de inte gick o leka o svaret blev;:min mamma tyckte du var busig när du var här..Okej så ett barn får inte busa,?Grejen är att  jag har aktiva busiga barn men dom lyssnar alltid på andra föräldrar o slutar då man säger åt dom samt att alla de andra mina barn leker med säger att dom sköter sig el då att dom fått säga till o dom har lydit där efter..Precis som jag får göra med andras barn här.Kan säga att deras barn var inte särskilt snabb med att lyda här en gång.Men jag fick återupprepa mig o då gick de bra:barn är barn!!!..De är inte okej att frysa ut ett barn för de är busigt..då kunde jag börja frysa ut barn här för dom har exem/astma/diabetes el annan sjukdom el inte är som mina. Kan säga att jag har så gott som dagligen busiga kompisar här hos oss o de andra barnet tillhörde oxå den kategorin......Så ledsamt att föräldrar mobbar o dömmer ut barn så..en dag kommer barnet o få välja själv o då kan mobbande föräldrar inte styra över barnet längre......

Trist o se vilken stor okunskap de finns hos föräldrar så fort ett barn inte beteer sig enligt den färdiga mallen i samhället,,folk på 40 år:vuxna som dömmer ut ett barn totalt o tycker att klassen är så stökig o dom kan inte förstå hur barn inte kan stå i ett led...nej har man inga myror i brallan el tycker om att leka robot så då går de stå stilla men har du då myror i brallan o du får stå o vänta länge o du är 8 år:ett barn alltså då är de inte lätt,,svårast av allt är de att inse att man är annorlunda o att folk tar avstånd i från en..fy skäms till alla föräldrar som leker perfekta o dömmer ut små barn!!Gå en utbildning säger jag bara!!!


I den andra klassen har nu samma sak börjat utspela sig..barnen frågade dagligen går de leka, går de leka, då vi träffas på skolan för att hämta..Nej nej vi ska köpa skor vi ska köpa tapeter vi ska köpa soffa de är så mycket nu han är trött o hundra andra saker som skulle göras..Sa tills sist åt mitt barn att fråga inte honom mer utan fråga någon som säger ja nån gång..Men mitt barn är envist o killarna är sååå glada i varandra,kramas så fort dom ses osv.......på heela sommarlovet som är under 2½ månad fick dom leka en gång för dom hade såååå mycket att göra.......


Jag tänker mig att när de kommer till kyrkans folk så sysslar man inte med mobbing o fryser ut ett barn o säger nej medans man säger ja till dom andra barnen....


Detta har fått till följd att jag inte kommer besöka den kyrkan nåt mer då jag anser att sånt står för allt som jag inte står för.....


Tyvärr vet jag inte vilken kyrka jag ska söka mig till då många lever dubbelliv o går o ber på söndagarna o leker skenheliga o har massa plakat på väggarna o verser o böner hit o dit o sen beteer som sig så här som jag beskrivert ovan..Givetvis finns de många goa rara äkta kristna men dessa fejkkristna förstör ju tyvärr i mina ögon....


Blev mycket negativt i dag tyvärr men hoppas på att iaf eftermiddagen blir bättre o att en fet stor bagarens speciall pizzaa s en chips o godis kan värma min frusna själv.....//M











Av Liljenberg - 16 september 2011 08:28

Fredag o de skulle bli en bra dag...gick åt skogen o blev en dålig start,med en mycket arg mamma(jag)tröttnade på ett av barnens ständiga "emotsägande" ska inte ha kläderna jag lagt fram osv.........i all evighet!!!!


Pust....men nu tar jag nya tag IGEN!!!


En vän för mig är en person som inte kräver vissa saker av mig,som kan förstå att man inte alltid orkar prata,i bland vill man bara vara o att säga Hej kan räcka.....


Var på ett föräldramöte på skolan o jag hejade på ALLA jag känner men pratade med kanske två tre stycken som jag satt med...skulle skynda mig hem så Stefan skulle "slippa" lägga alla fyra barnen själv.......


Dagen efter har en person tagit bort mig från facebook o när jag frågar varför så får jgg svaret att jag varit sval o inte velat prata.....


På fullaste allvar eller tänkte jag..Jag hann långt i från prata med alla o dessutom var jag trött o var inte på topp....Ville bara ha de avklarat o sen hem....


Jag orkar faktiskt inte med personer som allt kretsar kring o är den vänskapen så ytlig att man inte får vara låg en gång så kan de va..Tycker bara de är barnsligt o sjävlupptaget av den personen..Vi har barn i samma klass o vi är vuxna så ett sånt beteende tycker jag bara är dåligt..Nör jag tom har förklarat att jag inte var sval o att jag sa hej osv......


Självupptagna personer som man måste prestera särskilda saker för o duga inför,dom kan kvitta för mig...

Jag är dessutom ingen supersocial person som måste fråga hur alla mår.....man pratar väl med dom man sitter intill o nästa gång kanske man pratar med andra som man hamnar brevid....


Tack o lov att min närmaste vänner inte kräver massa särskilda saker av en de hade jag aldrig orkat.....


Måste säga att jag är inte förvånad över att de finns så mycket ovänskap här i världen när folk blir sura för såna här småsaker......


Nu tänke rjag ta fredag o göra resten till en bättre dag,,

Ha en fin dag alla!!!//M









Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards