ploppviola

Alla inlägg den 29 september 2011

Av Liljenberg - 29 september 2011 19:16

Gjorde en god grönsakssoppa som blev uppskattad av hela familjen,nästan(förrutom Ponte)han fick gårdagens rester o var nöjd han oxå..!! ska njuta av soppa heeela helgen.Ska klämma i oss pizza oxå o fira lite( 18 år sedan vi träffasdes den 1/10)


Snart blir de halv åtta hos mig o sen idol o sen film o lite "dagen före" gotte!!!


I morron kör jag o Miranda till ikea för o handla ett skrivbord åt henne..måste ha ett nu som hon kan ha böcker i samt ett ställe för henne att lägga pussel/pyssla mm,....


Haft röj i hennes rum o ska lägga en hel pappåse med grejer på en ufftunna i morron:hatar småplockegrjer som ligger o skräpar..för varje grej vi hittade blev hon helt lycklig:åhh tack mamma,åh min docka mamma osv..Kul när man resar för då ser barnen vad dom verkligen har...

Ha en mysig kväll alla!//M


Av Liljenberg - 29 september 2011 09:19

I går blev en innestäddag..fick städat andra halvan skafferiet o röjde lite i köket iof som man brukar dagligen,men liiite mer saker åkte bort därifrån..

Tog även ett ryck i min tvättstuga:sjönk liiite  

Dammsög o torkade lite golv,städade stora toan.......


Somnade en trött Miranda o somnade till en stund jag oxå  Man är aningens trött av att alltid gå upp klockan sex.....


Isac följde med sin farmor hem o hon skulle även hämta med Pontus hem här,men han bestämde sig för att följa med en kompis hem så här var väldigt tyst:inte van vid de!!Gillar liv o röresle men de var faktiskt lite skönt o vila öronen en stund.....


La ut fler auktioner på tradera;hoppas på bra bud nu då!!!!!


Förresten så gick vi till skolan på morgonen o sen till lekparken en liten stund så Miranda fick sin dagliga gungtur......


Där efter körde vi till Kvantum o hämtade ett paket med bla julklappar till de tre minsta samt present till Stefan.... som fyller 40 snart    


Vidare till Maxi för lite frukt mjölk o vinterkängor till Isac..


På em fixade jag en plåt pizza till familjen stora glädje(tom Ponte åt utan pip)


Fortsatte att tvätta o sen hände inte så mycket mer förutom att jag hämtade Pontus hos kompisen Erin o sen var de ju IDOL:dom två jag trodde skulle gå vidare gjorde de!!!!


Häromdagen skrev jag att Robin o Amanda var mina favisar ,men jag tog fel på namn o jag har menat Robin o MOA!!!!! Fast båda Amandorna är mycket duktiga särskilt den ljusa från Lund(?)Gillar hesa röster före skrikiga.....


I dag har jag två sjuka killar hemma(Isac o Jacob)Isac kom hem tidiagre änn vi bestämt från farmor i går,o då är de nåt som är fel....

Han hade huvudvärk o mådde illa o såg riktigt blek ut.....han har klagat på illamående en längre tid men nu i hopa med huvudontet så ansåg jag att han får vara hemma o vila upp sig ett par dagar....skolans värld är hektiskt även för dessa små o dom behöver pausa o få varva ner o bara vara lite när dom mår så....


Han har även börjat hosta massor..Hoppas o tror att de INTE ska bli som i somras då vi var sjuka konstant så gott som heeela långa sommaren..Först jag som var kass i 6 veckor i hopa med mitt eländiga illamående(som jag är lycklig o slippa:vilken pärs hur orkade jag ens?) Miranda var oxå kass o kunde som tur var ligga o vila på mig..Sen barnen ett efter ett o sen Stefan:usch!!!Tvi tvi håll er borta snuskiga bacillusker.....


Jacob har huvudvärk...

Roliga ungar man har för fastänn dom är sjuka så går de väldigt bra o tjata ihjäl sin mamma.....  


Jacob har väntat i flera månader på att Fifa 12 ska komma ut o nu de gör de i dag..Alltså måste JAG ta mig upp till stan o köpa de fortare änn kvickt!!!!!


Ska vänta nån stund till så att pastavagnen hinner slå upp sina portar o jag kan ta med en sådan underbar hem......längtar!!!!Den smaken tilltalar mig så mycket!!!!


Pontemannen blev lämnad o Mirre o jag gjorde åter ett besök på Maxi för o fredagsgottehandla..Blev även frukt o mjölk då våra små liv tuggar frukt som en annan dricker vatten:Dock positivt med barn som vill äta frukt!!!!Clementinerna är ju helt underbara!!Tom lillfia tuggar dom!!!

I går när jag var på Maxi köpte jag en påse chips inför fredagen men när jag kom hem var den öppnad o jag slängde den:har sedan barnsben en förgiftningsnoja o kan inte äta/dricka öppnade saker osv.......kändes billigt o slänga den med tanke på att någon ju faktiskt kan ha hällt gift el nåt annat äckligt i den...  Har du nojor för något????


Nu ska jag inta någon sorts energi o sen bege mig mot tvättstugans värld;ha en  fin dag alla!!//M














Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards