ploppviola

Alla inlägg under september 2014

Av Liljenberg - 23 september 2014 09:19

Äntligen har jag gubbar i trädgården.
De bankas o väsnas lite varstans.Jippi
STORT GRATTIS till Petra på 37 årsdagen!!!
Hurra hurra hurra hurra.....!!
Jag håller mig i tvättstugan nu.
Trevlig dag till er som läser//M

Av Liljenberg - 22 september 2014 22:19

Skönt med lite sovmorgon i dag.
Mindre skön var migränen jag fick precis när vi skulle till Bvc.
Miranda hade ökat från 21 kg till 24.7 kg på 1 år.Från 110 till 121.5 cm.
Hon blev väldigt ledsen när sprutan åkte fram.
Vi fikade hos farmor efteråt o hämtade upp Mollie.
Pontus beställde pannkakor så de blev de.

Flickorna är nybadade o redo för dagis i morron.
Killarna ska till Göingevallen.
Jacob har skolfoto.
Lär bli kollision på toan i morron.
Snickaren kommer o spikar för vårt tvum.
Grävare kmr oxå .Så förväntansfulla är vi.
Nu hoppas jag att Mollie somnar.
Gonatt//M

Av Liljenberg - 22 september 2014 09:14

De kostar inget att vara vänlig.De kan förbrylla folk men de smittar garanterat.

Godmorgon förresten.
Ny dag nya tag o nya chanser.
Barnen har studiedag.
Jag ska till BVC med Miranda, hon ska få poliosprutan.
Sen ska de inhandlas matsäck inför morgondagens friluftsdag för Isac o Pontus.
Tänkte försöka städa igenom min garderob.Där ligger massa som aldrig används o jag behöver organisera upp de lilla jag verkligen använder.
Behöver Köpa mig nya underkläder då allt tycks va slitet o innehålla håll.
Märkligt för varje gång jag går i väg för o köpa till mig tycker jag allt är för dyrt el bara fel o sen köper jag till barnen i stället.Tror fler känner igen sig.
Jag eftersöker riktiga trosor.Inga string, halvstring boxer/hipsters inga mormortrosor. Utan riktiga trosor med hel bak som går upp lite över magen.Normal bredd på sidorna.De fanns förr men nu verkar dom ha utgått.

Trevlig dag på er//M

Av Liljenberg - 21 september 2014 15:29

Städar lite där, slänger lite där..sorterar o torkar.
Flickornas rum åkte på städ o rensning.
Alla dessa tottar o hårklämmor o barbieskor/väskor/borstar mm.Lagt undan en massa krafs.
Miranda har varit på sin dans.Glad som bara den när jag hämtade henne. DE hade varit så roligt o den nya ledaren var sååå snäll.
Pontus har varit på sin gympa o nu har jag kört honom o Miranda till farmor.Pontus skulle jobba i hopa lite pengar o Miranda ville hänga med.
Isac Mollie o jag körde o hämtade mat på Mac Donalds. Synd att Mollie somnade i från allt bara.
Bättre att hon sover nu än som i går 17.30
Hon somnade sen 00.30

Stefan o Jacob är på fotbollsmatch borta.


Jag ska fortsätta röja.

Av Liljenberg - 21 september 2014 00:31

Med dessa rader önskar jag en god natt

Av Liljenberg - 20 september 2014 13:48

På jobbet.
Sen hem o fortsätta städa röja tvätta.
I veckan har jag massor uppbokat.Föräldramöte, två av barnen ska till tandläkaren.Miranda ska på 5 årssamtal o få vaccination på Måndag.De är dessutom studiedag.
På Tisdag kmr grävare. Tydligen väntade han på startbesked från kommunen.Se vad man kan få reda på när man kommunicerar.
Har sagt de förut o duger de igen:jag längtar.Förstår inte mig på grejen att ha tv i sovrummet som vi tvingas han nu en tid.Så bakvänt.
Längtar efter vår nya tv(o Pontus längtar efter vår gamla tv) vår STORA soffa o inte minst badrum o toalett.Vi trängs om den vi har nu o de är alltid upptaget på tex kvällarna.Ska bli så skönt o få fler.
Nu ska jag ta sista rycket här o sen väntar pizza hemma.
Hej//M

Av Liljenberg - 19 september 2014 19:56

              Frå   Från när Mollie föddes...

Så fort dessa åren gått....



Fct

Av Liljenberg - 19 september 2014 13:38

Jag passade på att Fredagshandla de sista när flickorna fotades på dagis.
Hämtade lite kläder jag beställt på Cubus. Fina kläder.
När jag hämtat flickorna körde vi till Förmedlingen i Tyringe. Mollie skulle inte åka kundvagn utan va lös.Funkade hyfsat.Lite fartfyllt men absolut genomförbart.
Föredrar henne i vagnen!

Nu kmr snart mina killar hem o här ska Fredagsmysas. Jag tillhör en av dom som tycker Fredagen är veckans bästa dag.
Tacos på menyn o Miranda har önskat chokladpudding till efterrätt så de ska hon få.
Sen är här chips lösgodis o cider till kvällsgotte. Tacksam för mitt liv o att vi får ha de bra.

I dag kmr de osa bränt o vi kmr ge byggaren ett ultimatum:Mån Tis ska grävaren stå här annars kmr vi kontakta ett helt annat företag.Blir ju isf fördröjt men eftersom inget händer nu ändå tar vi den smällen.Trött på:vi kmr på Mån tid som sen blev ons o sen inte ett ljud.

Förstår inte hur man kan driva ett företag på de viset.

Inte första gången Heller, utan har genomsyrat hela tiden.

Får se..tror han tagit sig vatten över huvudet i alla sina projekt.

Trevlig Fredag




Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards