ploppviola

Alla inlägg under september 2014

Av Liljenberg - 16 september 2014 10:02

Pontus är hemma med huvudvärk o vi ska snart till optikern för synundersökning.

Han var hos skolsystern o fick en remiss..Tydligen är hans vänstra öga dåligt o då testar hon bara rent grovt..Blir alldeles säkert glasögon för honom.

Smidigt o boka tid via datorn.Denna gången tar vi specsavers:har alltid funkat för mig.

Vi tog synsam med Isac o de sprang i väg rätt rejält i glasögonkostanad..

Eftersom dom växer snabbt så behöver man inte kötta på med värsta summan för glas o bågar ,utan ta de senare när dom inte ska byta så ofta.


Sen ska vi gå vidare till vårdcentral för ytterligare utredning med hans huvudvärk o känsligheten för ljus ljud vilket jag tror har med migrän att göra.

Jag är själv känslig för ljus o ljud..

Känsliga sinnen hette de när jag var i väg o sökte..Jag blir lätt yr o mår illa vid starka ljus o ljud o jag har ju dessutom migrän.


Skönt o bocka av saker som hängt över en tid o detta med synundersökningen har vi förhalat hur länge som helst..Nu ska de bli skönt att få de gjort.


Barnen kommer med nya saker hela tiden..Ska man skratta el gråta..

Jacob vill så gärna ha sitt Fifa 15 som släpps den 25 Sept så de gick vi in o beställde i går på en sida han hittat..

Han har kämpat så i skolan o tagit läxor med större allvar..Vilket oxå mycket beror på att han får stöttning från skolan.Min duktiga smarta kille som med rätt verktyg kan gå hur långt som helst.


Isac kan tydligen inte ha dom skorna han nu har utan MÅSTE ha andra promenadskor..De ska han få.


Tack o lov passade hans förra vinterstövlar.DE gjorde inte Pontus o jag har köpt till honom nu för 1050 kr..Satsar hellre en större summa o får vattentäta ordentliga skor/stövlar.


Jag var så glad att jag lyckades kamma hem en stor beställning från hm.com med reavaror(bland annat)

Jag fick bekräftelse på att de var beställt o när jag gick in o tittade stod de att de skulle skickas nu i dagarna men i morse hade jag fått ett meddelande att vissa varor tyvärr var slut..???

Vissa varor visade sig vara HELA 22 VAROR!!!


Blev grymt besviken faktiskt!


Kläderna till fullt pris fanns så klart men inte reavarorna..Tack då...  


Slutligen vill jag bara säga att jag är trött på att bli tolkad som rasist.. Varför ska jag gång på gång förklara att jag tycker invandringen gått över styr o att jag vill ha en lightversion på invandringen som inget annat parti erbjuderde..Var inte så rädda för o ta i problemen..


Tycker dom andra partierna ska lyssna o ta upp problemen vi står inför o sluta rasistsnacka hela tiden..


Jag älskar alla människor oavsett färg...

Ok!?


Nu synundersökning med litet hjärta  



Ha de//M













Av Liljenberg - 15 september 2014 12:59

Värmepumpen nere.
Rummet redo att rivas.
Jag älter men jag är så glad.Äntligen kan vi ta steget mot vårt bygge.
Vi ska efter mycket om o men få de precis som vi vill.Vi gör denna satsning nu när de är nu fick faktiskt behöver den.

Vi gick/cyklade upp till stan.
Flickorna fick handla för sina pengar dom fick i Fredes.
Jag skulle hitta något till mig på Lindex för mitt presentkort men hittade inget så köpte flickornas kläder till fotograferingen på dagis.
Skönt väder.Inte för varmt men ändå soligt.

Inväntar Pontus som har skrivläxa. Därefter är de Isacs tyska som ska göras.Isac har även 23 glosor i engelska tills på Onsdag.
Rätt mycket läxa med tanke på att han går till runt 15 både i dag o i morron.
Jag har kommit på att Isacs lättare lär sig glosor om jag tar små lappar o skriver de svenska ordet på ena sidan o de engelska el då tyska på andra sidan.Sen gör vi tre högar av korten. :lätta, halvlätta, lite svårare.Då upplever han dom inte som så många.

Trevlig dag//M

Av Liljenberg - 15 september 2014 09:15

Anna till vinsten av 2 kilo av ditt favoritchoklad.
Jag kör maila dig om dina adressuppgifter.
Tack till alla som ville va med o tävla.

Fel

Av Liljenberg - 15 september 2014 06:51

Fina kläder

Blev något fel med länken i går så testar igen.

Av Liljenberg - 14 september 2014 20:03

Röstat ,garderobsstädat, teven åkt in i vårt rum så länge.

Av Liljenberg - 14 september 2014 18:48

 Fina barnkläder


Förklarar en gång till:

Om du vill se fina barnkläder o andra kläder klicka på raden där de står :fina barnkläder överst!

De kostar dig inte ett öre, om du sen inte lägger en beställning vill säga.Då kan jag inte ansvara för kostnaden  

Väldigt fina kläder som jag själv nyligen upptäckte.

Bra priser o roliga kläder faktiskt!

Jag behöver fylla på barnens garderober.


Flera av barnen har dragit i väg i längd o även bredd..Vissa blir längre men smalnar av.

Visst ärver vissa barn vissa kläder men de är inte särkilt mycket med tanke på att de blir slitet o tråkigt o bättre o slängas tycker jag då.

Jag var inne på Hm i helgen o la en beställning till barnen o jisses vad de drar i väg..

Sen får man se till att dom är fem stycken o handlar man då får en tusenlapp var(som inte är alls svårt)så är du uppe i 5000 o de råkade jag nog bli  


Alla vinterkläder är inskaffade förrutom Mirandas termobyxor.


Kostar lätt 500/600

Så inväntar nog lönen  


Vi har nu tömt tvrummet helt o inväntar grävaren Måndag el Tisdag..


De händer äntligen..


Svårt o fatta när de varit en sådan lång väntan med ritningar papper intyg o godkännanden.


I morron kmr en kille o monterar ner vår värmepump som först ska tömmas på gas..El ja de är gasen han tömmer o vi monterar själva ner den.


Sen ska jag köra runt o titta på golv färger möbler o grejer..Fria händer vettni  


Tråkigt nog åkte vi på ytterligare avgifter i form av en ny försäkring som kostar 15 000 till..


Besiktningsgubben vill ha 15 000 han oxå.Gissar på att vi är uppe i ca 100 000 i bara avgifter bygglov osv..Sjukt men sant!

Inget att säga el göra emot utan bara o finna sig i regler o lagar.


Har märkt på resans väg att man bestämmer inte mycket själva utan kommunen lägger sig i allt.Dom vill veta allt om bygget o kolla granska o greja..


Rent säkerhetsmässigt kan jag köpa de men vissa saker förstår man inte ideen med.

Som att vi måste ha en extra vägg i badrummet inmot grannen.Brandrisken då.


Nu ska vi strax lägga ett par halvkravliga töser.Lite snoriga o hängiga.



//M







Av Liljenberg - 13 september 2014 22:47

Ingen som läser här som behövde ta åt sig av mitt inlägg" alla el ingen"
Flera som skrivit o undrat.
Nu ska jag krypa ner o sova.I morron börjar Pontus gympa o Mirandas dans o innan dess ska vi gå o rösta.
Sov gott/M

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards