ploppviola

Alla inlägg under april 2015

Av Liljenberg - 18 april 2015 20:29

Håhåjaja vilken dag.
Sovit kasst pga smärta i mitt ben.
Kan inte vända el vrida mig o resa sig från sittläge ger smärtor från hell.
Sen jobba på de var ingen höjdare.Men utfört iaf.
Tempot hemma har varit högt precis hela dagen.
Många kombinationer av tragg tjat bråk mellan barnen.Vissa dagar orkar man bara inte .Denna var en sådan.Skulle vilja ha en fallucka där man fick dra sig tillbaka bara ngr minuter För bara att få andas hämta kraft och sen komma tillbaks ger så mycket.

Nu sover flickorna iaf o tvätten väntar snällt på mig.Flera hundra kilo kvar gissar jag på.
Ett evigt bärande upp och ner upp o ner.
När Jag har tvättstugan här uppe kmr jag va så glad.

Hoppas er dag varit bättre än min.
//M

Hittade denna fräcka säng på nätet.
Den skulle Malte haft Malin.

16

Av Liljenberg - 17 april 2015 07:17

Då har man en 16åring
Nu är han Grattad o vi har sjungit o han har fått paket.
Vi ska snart handla, sen är de städ o fix inför i kväll.
Trevlig Fredag på er.//M

Av Liljenberg - 16 april 2015 23:02

Nu när vi flyttat runt grejer och papper hittade jag pärmen med pappas papper.
Där finns bla alla journaler jag begärde ut efter hans död.
Mår alltid spyilla när jag läser dom.Hann bara ögna igenom när samma illamående o ångest bet sig fast i hals o mage.

Där är även hans gravbrev o jag är gravrättsinnehavare.
Jag har inte lust o va nån gravrättsinnehavare...jag skulle vilja ha min pappa i livet.Frisk o kry...o inte död.
Jag skulle vilja ha en morfar till mina barn.
Jag vill inte trösta Isac när han gråter över sin morfar han så gärna vill träffa.
Jag förstår mig inte på livet..Födas för o dö?
Varför då?
.
Jag sa till honom(på pastoratet) jag pratade med att jag vill ha kvar min pappas grav för jag var bara 18 år när han dog o jag är fortfarande ung.Kände mig som en liten glött med tårarna i halsen.

I brevet står att graven får va kvar i 25 år o att rätten går ut år 2020.
De har oroat mig ngr dagar så i dag ringde jag pastoratet i Tyringe.
Tydligen ska jag förnya min rätt o dom tar inte bort några gravar.
Ett år innan de går ut kmr ett brev där man bara förnyar.
Skönt!

Nu Ska jag sova o hoppas på att vakna lite lättare bröstet.
Go natt//M

Av Liljenberg - 16 april 2015 17:45

Pizza på väg.
Skönt och slippa laga i dag.
I morron har Jacob bestämt att vi ska ha revben o eftersom jag inte gillar de ska vi även ha hamburgare o pommes.
S har beställt 5 kg revben,hoppas de räcker.

I kväll ska födelsebrickan förberedas för Jacob som fyller 16 i morron.
10.10 kom han o förändrade våra liv för alltid.
En lång längtan på många vis.
Nu har jag svårt o se ett liv utan mina barn.Dom är allt.

Av Liljenberg - 16 april 2015 16:42

Beuty planet

Stadium

Lyko

Sportamore

Noos

Ellos

Secrets


Firat Jacob..


Ordnat upp ett o annat



Av Liljenberg - 15 april 2015 20:47

En intensiv dag minst sagt.

Handlat lite jag missade i går.
Fixat o trixat med allt möjligt här.

P är hemma o mår illa o har ont i magen igen....
Har sökt hjälp men den är långsam o jag ger snart upp.
Nej de gör jag inte men känner för o göra de.Känns så maktlöst o eländigt.
Två headset en mus en bok är sönderslaget/rivet i dag.
Saker utslängda i hallen.Matvägran.Inte ens favoriterna duger i dag...

Många hårda ord utdelat o många tårar.

Somnar flickorna nu o sen ska jag se om de går prata o luska i vad de är som utlöser detta.
Känner mig ensam..
Fler som har de så här?

Jag har bakat till Jacobs kalas.I dag blev de kladdkaka o chokladbollar.Tänker bjuda på de i morron när morsan o Marie kommer.
På Fredag blir de oxå gäster.
Nu låter de som flickorna har somnat o jag ska mot nästa mission.
Wisch me luck//M

Av Liljenberg - 15 april 2015 00:18

De blev lite mathandling i dag.
Jag gillar o ha frys o kyl fulla.Synd att allt blivit så dyrt.De springer väg på ett kick.
Lite onyttigt som läsk till Jacobs kalas men för övrigt basvaror typ

Mötet avklarat.Gick bra.De går framåt.

Vi har sett nästsista delen av Dardevil
Sista i morron.En spännande serie i 13 delar.En geischaglass råkade slinka ner.

Aöla sover alla utom jag..som vanligt.Så nu ska jag göra dom sällskap.Go natt//M

Av Liljenberg - 14 april 2015 09:06

Intensiv morron.
Ett barn ville gå till skolan med pyjamaströja,inte äta el borsta tänderna.
Ett barn skrek när jag lämnade på dagis.
Svett i pälsen blir jag.
Ett möte bokat nu 9.45
Därefter Maxi o handla till Jacobs födelsedag bla.
Fixa ihop inköpslista som alltid slutar med."ah just de,de skulle vi oxå ha.Detta inser när man handlat klart o är på väg hem.
All kraft o energi kom i min väg i dag Tack.
För övrigt är alla friska o krya så de tackar vi för.
Vädret är mulet men inte blåsigt o isigt som i går.
Jag har just lagt undan de mesta av vintermössorna vantar mm o tänker inte ta fram de igen förens i typ Oktober
Däremot måste jag köpa ny vårarna till Isac.Hans var som en kort midjejacka vid provning i dag.
Nu plock med papper o sen hasta i väg.
//M

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards